rss

Performante maxime si stil exclusiv: BMW M5 Edition 35 Years

  1. 17/05/2019
    Vezi toate fotografiile (13)

    De trei decenii si jumatate, BMW M5 este simbolul sedanului sport de inalta performanta - editia speciala produsa de BMW M GmbH pentru a marca aniversarea va fi limitata la 350 de unitati. Pretul pachetului pentru editia speciala este de 20413 Euro cu TVA inclus.

    Acum 35 de ani, BMW Motorsport GmbH a creat o noua categorie de automobile. Primul sedan de inalta performanta a combinat dinamica unui automobil sport cu confortul si functionalitatea unui automobil cu patru usi din varful gamei. Purtand numele BMW M5 si fiind propulsat de un motor cu sase cilindri dispusi in linie, provenit de la automobilul sport BMW M1 cu motor central, noul model a inceput o cariera impresionanta in care, in prezent, ritmul este impus de BMW M5 Competition. Astazi, BMW M5 este cel mai de succes sedan sport de inalta performanta din lume, continuand sa fascineze prin experienta in motorsport a companiei care acum este cunoscuta drept BMW M GmbH. Pentru a marca aceasta aniversare, BMW M GmbH prezinta o editie speciala a BMW M5, care are cel mai puternic motor din istoria modelului - 460 kW/625 CP -, dar si o gama de dotari atractive de design si echipare. BMW M5 Edition 35 Years va fi produs intr-o serie limitata de 350 de unitati si va fi disponibil pe mapamond din iulie 2019.

    De-a lungul a sase generatii, potentialul dinamic al BMW M5 a crescut continuu, dar, in mod constant, sedanul de inalta performanta a ramas credincios caracterului sau. Ca model independent bazat pe BMW Seria 5, ofera un plus crucial in ceea ce priveste performantele care exprima in mod autentic pasiunea pentru curse. Motorul capabil sa urce in turatii, tehnologia distinctiva a suspensiei armonizata perfect cu nivelul ridicat al puterii motorului si dotarile de design specifice M pentru optimizarea admisiei aerului de racire si a calitatilor aerodinamice garanteaza proprietati de condus care sunt definite de performante dinamice, agilitate si precizie maxime - asa cum este tipic pentru BMW M5.

    Editie aniversara cu dotari exclusive BMW Individual
    Sentimentul M rezultat si caracterul exclusiv al sedanului sport de inalta performanta prind viata cu o intensitate deosebita odata cu BMW M5 Edition 35 Years. Punctul de plecare pentru configurarea modelului Edition este oferit de BMW M5 Competition. Punctul central este motorul V8 cu tehnologie M TwinPower Turbo, o putere maxima de 460 kW/625 Cp si un cuplu maxim de 750 Nm, alaturi de tehnologia suspensiei configurata distinctiv, sistemul de tractiune integrala M xDrive si diferentialul M activ din transmisia puntii spate. Experienta de condus oferita de BMW M5 Competition este definita de acceleratia puternica, tractiunea optima, stabilitatea remarcabila a calatoriei si manevrabilitatea care poate fi controlata mereu. Sprintul 0-100 km/h este realizat in 3,3 secunde, iar pragul de 200 km/h este atins dupa 10,8 secunde.

    Exteriorul si interiorul modelului BMW M5 Edition 35 Years sunt la fel de impresionante ca si datele de performanta. Dotarile de design M dezvoltate pentru modelul Edition si dotarile BMW Individual ofera automobilului statutul de piesa exclusiva de colectie. Aspectul atractiv este asigurat in special de finisarea speciala BMW Individual in Frozen Dark Grey II metalizat, care are o pigmentare speciala. Nou dezvoltate, jantele M de 20 de toli, din aliaj usor, cu design Y-spoke si culoare Graphite Grey, au fost create exclusiv pentru modelul Edition. În plus, etrierele sistemului de franare M Compound disponibil standard sunt finisate in negru lucios. Sistemul de franare M din carbon ceramic este disponibil optional, cu etriere finisate in auriu.

    Pe langa scaunele M multifunctionale si tapiteria BMW Individual integrala cu piele Merino de culoare neagra si cu cusaturi bej contrastante, interiorul exclusiv este marcat de finisajele decoratiunilor cu aur anodizat pe structura de aluminium si carbon - prezentata aici in premiera. Aceste suprafete stralucitoare, fin structurate si exclusive, se regasesc in zona panoului de instrumente, decoratiunile usilor si consola centrala. Finisajele pragurilor usilor, care poarta inscriptia "M5 Edition 35 Jahre", o gravura laser cu inscriptia "M5 Edition 35 Jahre 1/350" de pe capacul suportului de pahare din consola centrala sunt alte puncte distinctive ale automobilelor Edition.

    BMW M5: in varful segmentului de 35 de ani
    Prin tehnologia si designul sau, BMW M5 Edition 35 Years reprezinta o intruchipare autentica a filosofiei pe care se bazeaza conceptul de sedan de inalta performanta. Motorul, transmisia puterii, suspensia si designul BMW M5 au format dintotdeauna un pachet armonizat cu grija. Livrarea constanta a puterii motorului de-a lungul unui interval larg de turatii este o caracteristica a proprietatilor de manevrabilitate sigura si agila pe sosea ale automobilului, a dinamicii captivante pe circuit si a aparitiei elegante si discrete.

    Chiar si prima generatie BMW M5 a fost remarcabil de discreta, cu o aparitie care parea aproape identica cu cea a modelului de baza pentru un ochi neavizat. Acest lucru a facut ca proprietatile motorului sa fie si mai spectaculoase. Motorul cu sase cilindri dispusi in linie, preluat de la BMW M1 si modificat usor, a oferit 210 kW/286 CP - cu noua cai-putere mai mult decat la legendarul automobil sport cu motor central, datorita electronicii digitale optimizate a motorului. "Suspensia trebuie sa fie mereu mai rapida decat motorul" - acesta a fost principiul dupa care se ghidau automobilele BMW M de la acea vreme, fiind motivul pe care BMW M5 a primit o suspensie sport ferma si un sistem de franare de inalta performanta alaturi de transmisia cu cinci trepte si diferentialul blocant de pe transmisia puntii spate, cu un efect de blocare de 25%.

    Şi a doua generatie BMW M5 a avut un aspect elegant: initial a iesit pe sosea cu o putere de 232 kW/315 CP, pentru ca din 1992 sa ofere 250 kW/340 CP. Acum includea dotari precum suspensie cu autonivelare standard pe puntea spate pentru a asigura echilibrul caracteristic intre performantele pe circuit si confortul suprem zi de zi. La a treia generatie BMW M5, lansata in 1998, cele doua tevi de esapament - devenite un element emblematic - au oferit in premiera un indiciu discret al performantelor remarcabile ale motorului. Propulsorul V8 ce oferea 294 kW/400 CP necesita prize de aer de racire mai mari in fata. A patra generatie BMW M5 a dispus de un motor impresionant, care a fost chiar mai spectaculos decat cele anterioare: un propulsor cu 10 cilindri, derivat din Formula 1, a dezvoltat o putere maxima de 373 kW/507 CP. În plus, acest V10 a dus conceptul turatiilor ridicate al motoarelor M la o noua extrema - cu peste 8.000 rpm si o acustica foarte impresionanta.

    Odata cu revenirea la motorul V8 pentru a cincea generatie BMW M5, 2011 a adus si introducerea tehnologiei turbo. Doua turbocompresoare dispuse in spatiul V dintre bancurile de cilindri si o galerie de evacuare dispusa transversal intre randurile de cilindri au fost puncte de atractie ale motorului capabil sa urce in turatii, ce oferea 412 kW/560 CP si a carui putere era transferata prin transmisia cu sapte trepte, cu dublu ambreiaj, si diferentialul blocant activ de pe puntea spate. Al saselea si ultimul capitol al povestii de succes a BMW M5 este definit tot de motorul V8. Cu noul propulsor, puterea a crescut la 441 kW/600 CP - la BMW M5 Competition se ajunge la 460 kW/625 CP. În premiera, sistemul inteligent de tractiune integrala M xDrive asigura transferul puterii motorului la drum cu suprematie maxima. Sistemul introduce un nivel complet nou de dinamica si asigura faptul ca cel mai nou si mai puternic BMW M5 poate fi controlat usor de catre conducator - chiar si cand este condus intr-un stil sportiv si la niveluri mari de putere.

    Vizualizari: 934