rss

Opel intra in ofensiva in ceea ce priveste consumul si emisiile

  1. 15/12/2015
    Vezi toate fotografiile (1)
    Initiativa de crestere a transparentei si credibilitatii

    Din trimestrul al doilea al anului 2016, Opel va incepe sa publice valorile consumului de carburant in ciclul WLTP pentru anumite modele, reflectand mai bine conditiile de conducere zilnice

    Inginerii dezvolta aplicatii imbunatatite ale tehnologiei SCR pentru motoare diesel, o imbunatatire in vederea respectarii specificatiilor RDE pentru emisiile de NOx, inclusiv o actiune voluntara pentru satisfactia clientilor

    Rüsselsheim.  Opel face voluntar urmatorul pas spre respectarea viitoarelor norme de emisii, atat pentru CO2, cat si pentru NOx. Incepand cu trimestrul al doilea al anului urmator, vor fi publicate si valorile consumului de carburant inregistrate in ciclul WLTP, pe langa informatiile oficiale despre consum si emisiile de CO2. In plus, inginerii diesel au inceput recent lucrul la o initiativa de implementare a unor imbunatatiri pentru reducerea emisiilor de NOx la aplicatiile tehnologiei SCR (Selective Catalytic Reduction - reducere catalitica selectiva) pentru motoarele diesel. Aceasta constituie o optimizare voluntara si timpurie in vederea respectarii asa-numitei legislatii RDE (Real Driving Emissions - emisii in conditii reale de conducere) ce va intra in vigoare in 2017. Opel se angajeaza sa asigure transparenta in fata autoritatilor de testare.

    „Evenimentele si discutiile din ultimele saptamani si luni au aratat ca exista o concentrare foarte mare pe industria auto si acum este momentul sa actionam pe baza invatamintelor”, declara CEO-ul Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann. „Pentru mine este evident ca discutia despre autovehiculele diesel este un punct de cotitura. Lumea nu mai este cea de dinainte. Nu putem ignora acest lucru si sta in puterea industriei auto sa schimbe perceptia despre noua realitate.”

    Consumul de carburant si emisiile de CO2

    Incepand cu trimestrul al doilea al anului 2016, vor fi publicate valorile consumului de carburant inregistrate in ciclul WLTP, pe langa informatiile oficiale despre consumul si emisiile de CO2 ale modelelor Opel, incepand cu noul Astra. Aceasta procedura se bucura de o acceptare larga in industrie si a fost dezvoltata pentru a reprezenta mai bine ceea ce vor experimenta clientii in timpul utilizarii.

    Conform planurilor UE, Noul Ciclu de Conducere European (NEDC) va fi inlocuit din 2017 cu Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure, Procedura de Testare a Vehiculelor Usoare Armonizata la Nivel Mondial (WLTP), un standard mai modern. WLTP – tot un test efectuat in conditii de laborator – se bazeaza pe proceduri de testare stricte, mai apropiate de valorile consumului si emisiilor de CO2 obtinute in traficul rutier obisnuit. Acest ciclu de testare nou este important pentru obtinerea unor rezultate comparabile, reproductibile si standardizate.

    Tehnologia SCR

    In ceea ce priveste emisiile de NOx, Opel actioneaza chiar acum. Producatorul de la Rüsselsheim a inceput lucrul la solutii imbunatatite de eficientizare a sistemelor de tratare a gazelor de esapament la motoarele diesel Euro 6 cu tehnologie SCR, in vederea atingerii viitoarelor specificatii RDE. RDE este un standard de emisii in conditii reale de conducere, care completeaza metodele actuale de testare si masoara emisiile un autovehicul direct pe sosea.

    „Analizele noastre din ultimele luni arata ca nu avem dispozitive care ne indica daca autovehiculele se afla intr-un ciclu de testare sau nu. Cu toate acestea, consideram ca putem reduce si mai mult emisiile de oxizi de azot ale motoarelor noastre diesel Euro 6 cu tehnologie SCR si, astfel, facem imbunatatiri in vederea atingerii viitoarelor specificatii RDE”, subliniaza Dr. Neumann. „Vom utiliza SCR ca sistem standard pentru motoarele diesel Euro 6 viitoare, pe masura ce continuam sa dezvoltam tehnologii imbunatatite pentru sporirea eficientei.”

    Lucrul la aceasta ameliorare a tehnologiei SCR pentru Euro 6 a inceput deja si se preconizeaza o implementare in productie din vara anului 2016. Aceasta activitate va include si o actiune voluntara pentru satisfactia clientilor ce va implica 43.000 de autovehicule care circula deja pe drumurile europene (Zafira Tourer, Insignia si Cascada). Aceste autovehicule vor beneficia de o noua calibrare de indata ce devine disponibila.

    Dr. Neumann, CEO-ul Opel, a indemnat si la sporirea transparentei dintre producatorii de autovehicule si autoritatile europene. „In SUA, companiile le dezvaluie autoritatilor intreaga filozofie de calibrare. Mi-as dori sa imbratisam si noi aceasta practica in Europa.” In acest context, CEO-ul Opel vrea sa le sugereze tuturor producatorilor de autovehicule care activeaza in Europa sa participe la negocierea unui acord pentru mai multa transparenta.

    Vizualizari: 5027