rss

Noul Porsche 911 S/T: versiunea purista in editie speciala marcheaza cea de-a 60-a aniversare a modelului 911

  1. 20/08/2023
    Vezi toate fotografiile (15)

    Porsche sarbatoreste cea de-a 60-a aniversare a modelului 911 cu o editie speciala realizata pentru o placere maxima a condusului. In serie limitata la numai 1.963 de exemplare, Porsche 911 S/T prezinta un design care pune accent pe o greutate redusa a masinii si o experienta de condus purista. Pentru prima data, motorul de 386 kW (525 CP) cu turatie mare, preluat de la 911 GT3 RS isi demonstreaza puterea pe sosele prin intermediul unei cutii de viteze manuale si al unui ambreiaj usor.
    Pentru a marca aniversarea speciala a emblematicului automobil sport 911, inginerii de la Weissach au proiectat o masina sport purista, dedicata placerii de a conduce: 911 S/T. Modelul aniversar exclusivist reuneste punctele forte ale modelului 911 GT3 cu pachet Touring si ale modelului 911 GT3 RS si ofera o combinatie unica de agilitate si dinamica de condus. Acesta combina motorul boxer de 4,0 litri, cu aspiratie naturala, de 386 kW (525 CP), de la 911 GT3 RS cu o transmisie manuala cu rapoarte scurte. Acest lucru este completat de o constructie extrem de usoara si de o configuratie a trenului de rulare optimizata pentru agilitate si manevrabilitate. 911 S/T cantareste doar 1.380 de kilograme (greutate in stare de functionare DIN, inclusiv toate fluidele), ceea ce il face cel mai usor model din generatia 992. Pachetul optional Heritage Design este inspirat din versiunea de curse a modelului 911 S, de la sfarsitul anilor 1960 si inceputul anilor 1970.
    Designul modelului aniversar a incorporat experienta GT si motorsport a Porsche. Acest lucru se reflecta in manevrabilitatea sa agila, conceputa pentru placerea de a conduce pe drumurile sinuoase. Reducerea masei rotative atat la nivelul motorului, cat si al rotilor si al franelor asigura o reactie dinamica. S/T raspunde instantaneu la comenzile soferului. Fiecare miscare a directiei sau fiecare gram de presiune asupra acceleratiei sau franei este implementat imediat, cu o precizie ridicata. Spre deosebire de 911 GT3 RS, dezvoltarea modelului 911 S/T nu a fost axata pe functionalitatea sa pe circuit, ci mai degraba pe calatoriile pe drumurile publice.
    Prin denumirea sa, noul 911 S/T este pozitionat drept urmasul unei versiuni speciale, axate pe performanta, din prima generatie 911. Incepand cu 1969, Porsche a oferit o versiune de curse a modelului 911 S. In interiorul companiei, aceste masini au fost denumite 911 ST. Modificarile aduse sasiului, rotilor, motorului si caroseriei au imbunatatit semnificativ acceleratia, franarea, tractiunea si aderenta in viraje. Pe aceste modele nu se foloseau inca spoilere de mari dimensiuni si nici alte elemente aerodinamice. Noul 911 S/T preia spiritul modelului original 911 S (ST) si il transfera la actuala generatie de modele Porsche 911. Modelul aniversar combina elemente ale modelului 911 GT3 RS cu caroseria modelului 911 GT3 cu pachet Touring si o completeaza cu componente usoare, dezvoltate special pentru 911 S/T. Rezultatul este o experienta de condus unica in cadrul portofoliului 911 GT.
    Constructie usoara, de la aripi pana la ambreiaj
    Printre altele, 911 S/T isi obtine manevrabilitatea agila si directa prin intermediul unui design axat cu consecventa pe reducerea greutatii masinii. Capota-fata, acoperisul, aripile-fata si portierele cu manerele lor surprinzatoare sunt realizate din plastic usor, ranforsat cu fibra de carbon (CFRP). Acelasi lucru este valabil si pentru bara antiruliu de pe puntea spate si panoul de forfecare (elementul de rigidizare de pe puntea spate). De asemenea, Porsche echipeaza modelul aniversar cu jante din magneziu, sistem PCCB, o baterie de pornire litiu-ion si geamuri usoare, toate in standard. Cu o izolatie redusa, renuntarea la directia pe puntea spate si economii de greutate la nivelul grupului motopropulsor, 911 S/T atinge o greutate in stare de functionare DIN de numai 1.380 kg. Acest lucru face ca masina, optimizata pentru o configuratie de drum rapid, sa fie cu inca 40 kg mai usoara decat un 911 GT3 Touring manual.
    Inginerii Porsche au dezvoltat un nou ambreiaj usor, exclusiv pentru 911 S/T. Impreuna cu o volanta cu o singura masa, acesta reduce greutatea masei rotative cu 10,5 kg. Acest lucru imbunatateste in mod vizibil viteza de reactie a motorului boxer aspirat natural. Cuplat cu o transmisie manuala cu sase trepte, cu un raport de transmisie mai scurt decat la 911 GT3, motorul cu turatie ridicata de pe 911 S/T ofera o dinamica si mai rapida. Acesta propulseaza 911 S/T pana la 100 km/h in doar 3,7 secunde. Modelul atinge o viteza maxima de 300 km/h. Experienta de condus extraordinara este accentuata de sunetul convingator al sistemului de evacuare sport, usor, in standard. 911 S/T este singurul 911 din actuala generatie care combina un design cu punte fata cu doua brate cu o punte spate multi-link, fara directie pe puntea spate. Amortizoarele si sistemele de control au fost reglate in consecinta.
    Aerodinamica modelului 911 S/T este, de asemenea, potrivita pentru drumurile publice si nu pentru pistele de curse. Modelul aniversar este echipat standard cu un Gurney flap pe spoilerul extensibil din spate. Echiparea standard include, de asemenea, jante usoare din magneziu cu blocare centrala de 20 de inch (fata) si 21 de inch (spate). Intre timp, anvelopele ultraperformante 255/35 ZR 20 asigura un nivel ridicat de aderenta mecanica in partea din fata a masinii. In partea din spate, 911 S/T dispune de anvelope 315/30 ZR 21. Scaunele produse integral din CFRP vin in standard. Scaunele Sport Seat Plus, reglabile in patru directii, sunt disponibile fara costuri suplimentare. Instrumentarul de bord si ceasul din pachetul Sport Chrono sunt finisate intr-o schema de culori Porsche verde clasic.
    Modelul 911 S/T este oferit, optional, cu un pachet exclusiv Heritage Design. Noua culoare exterioara Shoreblue Metallic si culoarea jantelor Ceramica sunt disponibile exclusiv pentru aceasta varianta deosebit de eleganta. Pe portiere, la cerere, se poate aplica un numar de pornire de la 0 la 99, precum si o folie decorativa. Emblema Porsche clasica, preluata de la modelul original 911, care impodobeste partea frontala, capacele jantelor, volanul, tetierele si cheia masinii, evidentiaza radacinile istorice ale modelului 911 S/T. Interiorul prezinta, de asemenea, centrele scaunelor din panza in culoarea Classic Cognac cu dungi negre - un alt omagiu adus istoriei 911. Tapiteria din piele semi-anilina in doua tonuri, in culoarea Black sau Classic Cognac, inconjoara captuseala plafonului, imbracata in Dinamica perforata, iar alte elemente de la Porsche Exclusive Manufaktur completeaza pachetul. Logo-ul Porsche si denumirea modelului 911 S/T de pe partea din spate a masinii sunt de culoare aurie.
    Porsche Design ofera clientilor, in exclusivitate, modelul Chronograph 1 - 911 S/T. Cu o carcasa din titan, nevopsita si sablata din motive de economie de greutate, acest ceas exclusivist merge pe principiul de design usor al noii editii speciale, puriste 911. Inima cronografului este mecanismul Porsche Design WERK 01.240, cu certificare COSC si functie flyback. Acesta este actionat cu un rotor cu un design asemanator volanului de magneziu al modelului 911 S/T.

    Vizualizari: 620