rss

Noul MINI Cooper SE: in modul Green prin "Infernul Verde"

  1. 06/11/2019
    Vezi toate fotografiile (1)

    Nordschleife Nurburgring, 20,8 kilometri de istorie a motorsportului, a fost botezata candva "Green Hell" (Infernul Verde) de catre triplul campion mondial de Formula 1 Jackie Stewart. Continua sa fie locul obisnuit pentru testul suprem de anduranta chiar si la 43 de ani de la ultimul Grand Prix auto organizat aici. 
    Fiecare nou model al marcii MINI brand trebuie sa-si arate caracteristicile de performanta pe circuitul dificil localizat in Masivul Eifel. Iar legendarul circuit este poligonul potrivit pentru noul MINI Cooper SE. Testeaza calitatile exceptionale ale masinii prin complexitatea, lungimea si vremea foarte variata care se poate intalni aici. Cu toate acestea, decat sa spere pentru noi recorduri pe tur, primul automobil electric de la constructorul auto premium din Marea Britanie este in cautarea unor recorduri de o cu totul alta natura. Eficienta maxima si un nivel ridicat de sensibilitate a piciorului drept sunt necesare daca noul MINI Cooper SE vrea sa parcurga "Infernul Verde" in modul Green fara ca frana sa fie folosita.
    Noul MINI Cooper SE este primul model electrificat de la BMW Group in care conducatorul poate determina individual nivelul de generare si efectul de decelerare asociat. În functie de modul ales, motorul electric furnizeaza mai multa sau mai putina energie catre bateria de inalta tensiune imediat ce conducatorul ridica piciorul de pe acceleratie. Efortul de franare, asociat cu comutarea motorului electric in functia de generator, este prin urmare unul ridicat sau redus. Inovatia tehnologica ofera beneficii pentru un tip foarte special de provocare. Cat de repede poate aborda noul MINI Cooper SE viraje precum cel de dreapta de la Bergwerk, Caracciola-Karussell sau combinatia dreapta-stanga din Stefan Bellof S in drum, spre Schwalbenschwanz, iar conducatorul sa nu atinga frana nici o data?
    In mod ideal, noul MINI Cooper SE ar parcurge testul de eficienta pe Nurburgring in modul Green. Alaturi de curba caracteristica a directiei orientata spre confort, aceasta setare pentru MINI Driving Modes cuprinde si o reactie mai putin spontana din partea actuatorului. Exista si optiunea de a activa modul Green+ prin utilizarea comutatorului dreapta de pe panoul de comanda caracteristic aflat sub instrumentul central. Suplimentar, acesta dezactiveaza controlul automat al climei si incalzirea scaunelor pentru a economisi mai multa energie. Modul de generare este selectat cu un alt comutator din stanga butonului Start/Stop. Acesta permite conducatorului sa utilizeze asa-numitul control cu o pedala ("one-pedal feel") specific noului MINI Cooper SE pentru adaptarea preferintelor individual pentru a creste simultan eficienta si performantele dinamice la parcurgerea virajelor rapide in regim electric.
    Nivelul de generare a energiei la franare si, prin urmare, decelerarea pot fi armonizate cu stilul de condus si pentru a se potrivi profilului pistei. Comutarea la timp asigura o generare usoara inaintea virajelor largi si o generare completa a energiei cu decelerarea corespunzatoare inaintea virajelor stranse fara ca piciorul conducatorului sa atinga pedala de frana. Daca luam ca exemplu Brunnchen de la kilometrul 16, profesionistii recomanda sa va apropiati de virajul de dreapta strans pe partea stanga a pistei si sa incepeti devreme intrarea in viraj. Generarea completa este necesara aici pentru a evita trecerea peste vibratoare pe latura stanga. În schimb, o decelerare usoara este potrivita inainte de al doilea viraj de dreapta al acestei sectiuni a circuitului, mai ales ca nu exista aproape nici un moment de accelerare la maximum. Acest lucru ii duce pe conducatori cu multa energie in Eiskurve si ies plini de verva spre Pflanzgarten.
    Tot ceea ce merge la Nurburgring va oferi si o doza suplimentara de placere a condusului in traficul cotidian, lucru atat de tipic stilului MINI pentru mobilitatea locala cu emisii zero. Specifice modelului, afisajele din cockpitul noului MINI Cooper SE ajuta si ele in timpul trecerii rapide prin viraje stranse si largi atunci cand selectati cel mai potrivit mod de generare a energiei. Reglajul standard inseamna o generarea foarte intensa a energiei la franare care are ca rezultat o decelerare negativa de 0,19g. Trecerea la generare usoara, cu o valoare de 0,11g, este confirmata de raspunsul din panoul de instrumente digitale al noului MINI Cooper SE. În plus, doar unul dintre cele doua campuri luminoase LED este inca activ pe afisajul de generare. În acelasi timp, o lampa LED galbena se aprinde pe partea frontala a comutatorului.
    Primul tur in "Infernul Verde" dezvaluie deja masura in care generarea in doua etape amplifica placerea condusului in tandem cu eficienta. Acest lucru devine evident chiar in spatele virajului Galgenkopf. Aici, noul MINI Cooper SE poate folosi din plin toata energia care a fost stocata in bateria de inalta tensiune in timpul decelerarii recuperative, in loc sa fie consumata in timpul franarii. Acum, nimic nu sta in calea unui final stralucitor peste Döttinger Höhe.

    Vizualizari: 633
    Renault Master

    Renault Master

    Pret: 14.575 EUR, An: 2014, Kilometri: 335.500 detalii »

    Ford Focus

    Ford Focus

    Pret: 9.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 59.500 detalii »

    Toate anunturile »