rss

Noul 911 Speedster intra in productie – 510 CP si in editie limitata

  1. 07/05/2019
    Vezi toate fotografiile (13)

    Modelul 911 Speedster a starnit deja un val de reactii cand a fost prezentat in ipostaza de concept car. Acum, Porsche intra in productie cu modelul decapotabil cu doua usi.
    Modelul 911 Speedster imbina aspiratiile catre un automobil purist, orientat catre sofer, cu tehnologie motorsport adaptata la utilizarea de zi cu zi. Modelele 911 R (2016) si 911 GT3 au servit drept baza pentru realizarea acestui nou model. Un motor boxer de turatie mare, cu aspiratie naturala, patru cilindiri si 375 kW (510 CP) ofera o experienta sonora puternica in habitaclu. Transmisia GT cu sase trepte este manuala.
    Vizual, noul Speedster stabileste o punte cu un alt reper din istoria Porsche: precursorul tuturor masinilor sport Porsche, modelul 356 ”Nr. 1” Roadster, din 1948. Editia limitata a noului 911 Speedster aduce un omagiu acestui automobil. Exact 1.948 de unitati vor fi fabricate incepand cu jumatatea anului 2019, la uzina Porsche din Zuffenhausen, Germania.
    In faza de concept car, 911 Speedster a avut premiera mondiala in 2018, in cadrul ceremoniei ”70 de ani de Porsche Sports Cars” din Zuffenhausen. Au urmat alte aparitii publice la Goodwood Festival of Speed, The Rennsport Reunion VI din Laguna Seca, California, precum si la Salonul automobilistic de la Paris, din octombrie. Numeroase elemente Speedster care caracterizau conceptul se regasesc acum in designul modelului de serie.

    In centrul atentiei este capota cu o estetica deosebita, stilizata, double bubble. Acest tip de acoperis este caracteristic acestui tip de masina sport inca de pe vremea modelului 911 Speedster din 1988. Este cea mai mare si cea mai complexa componenta realizata pana acum de Porsche pentru un model de serie. Este construita dintr-o singura bucata de plastic, armat cu fibra de carbon. Doua elemente decupate in bulele duble fac loc pentru sistemul de protectie in caz de rasturnare, si sunt incluse in pachetul standard al masinii, la fel ca in cazul modelului 911 Carrera Cabriolet.

    O structura de acoperis care economiseste greutatea inlocuieste capacul in forma de tonneau pe care masina il avea in faza de concept. In ciuda designului purist, partea textila a capotei retractabile este potrivita pentru utilizarea de zi cu zi. Impreuna cu ramele ferestrelor scurtate, cu panourile lor superioare coborate si cu ferestrele laterale mai mici, aceasta ofera modelului 911 Speedster un profil atletic. Linia inclinata a plafonului a fost o caracteristica definitorie pentru modele istorice, cum ar fi Porsche 356 Speedster, din 1954.

    Plafonul decapotabil functioneaza fara efort: carligul de blocare central de pe cadrul parbrizului si ambele aripioare laterale ale acoperisului din material textil sunt eliberate la apasarea unui buton. Capacul din spate, din fibra de carbon, usor, este deblocat electric si aluneca inapoi pe o distanta scurta, apoi este pozitionat manual si face loc pentru acoperisul din material textil, care se pliaza in forma de Z, in spatele scaunelor din fata. Capacul poate fi apoi inchis din nou, fara efort, dupa ce acoperisul a fost pus in pozitie. Acoperisul se inchide, la randul sau, in acelasi mod - numai aripioarele de acoperis din stanga si din dreapta rampelor trebuie sa fie apasate manual in suporturile lor, pana cand se cupleaza.

    Spoiler spate si prag spate pentru 911 GT3 Touring
    Designul usor impune schimbari si pentru alte componente ale caroseriei Speedster. Capota din material compozit cu fibra de carbon - care cantareste cu doua kilograme mai putin decat pe 911 GT3 - si aripile din material compozit cu fibra de carbon provin de la modelul 911 R. Pragul frontal a fost imprumutat de la GT3, dar buza spoilerului frontal este complet noua.
    In loc de oglinzile Talbot, folosite pe automobilul-concept, versiunea de serie a noului Speedster este dotata cu oglinzi retrovizoare exterioare, cu reglaj electric si incalzite. Spoilerul aerodinamic de pe spate, care se extinde, si pragul din spate, au fost adaptate pentru Speedster de la 911 GT3 Touring.

    Interiorul este caracterizat de elementele din piele neagra pentru suporturile laterale si tetierele scaunelor din material compozit cu fibra de carbon, de cotierele din manerele usilor si de schimbatorul de viteze mai scurt. Panourile centrale ale scaunelor sunt tapitate in piele perforata, in timp ce panourile usoare ale usilor, cu manere negre si plase de depozitare reduc greutatea totala.

    Logo-ul "Speedster" impodobeste tetierele si pragurile vizibile ale usii din carbon, precum si turometrul central. La fel ca si celelalte elemente, are cadrane negre cu ace albe, precum si cifre verzi si scale - caracteristici care amintesc de faimosul sau precursor, Porsche 356 Speedster. O emblema ce ilustreaza editia limitata pe structura transversala din spatele scaunelor din fata arata numarul de serie al noului 911 Speedster, care este limitat la numai 1.948 de unitati.

    Porsche ofera, ca optiune, noul 911 Speedster echipat cu un pachet Heritage Design. Pretul in Germania este de 21.634,20 EUR, inclusiv TVA. Creata de Style Porsche si realizata de Porsche Exclusive Manufaktur, aceasta versiune de echipare reinterpreteaza elemente clasice din anii 1950 si 1960. Ea include o schema de culori de interior in negru si cognac, cu detalii aurii.
    "Sulite" albe vopsite pe fascia frontala si aripile din fata sunt aplicate peste vopseaua de baza a automobilului, care este GT Silver Metallic. Posesorii pot alege elemente vizuale sport, aplicate pe usi si pe capacul din fata, ca sa completeze pachetul. De asemenea, pot selecta propriile numere de start, formate din maximum doua cifre, asemenea celor din fotografii. Emblemele Porsche si logo-urile de culoare aurie corespund designului folosit in anii 1950 si 1960.
    Motor de turatie mare, de 510 CP
    Inima noului Speedster este adoptata de la modelul 911 GT3. Motorul de patru litri, in sase cilindri, cu aspiratie naturala este un motor GT pur-sange. Puterea de varf de 375 kW (510 CP) este atinsa la 8.400 rpm, cu turatia maxima la 9000 rpm. Motorul ofera un cuplu maxim de 470 newtoni-metru la 6250 rpm. Noul 911 Speedster accelereaza de la 0 la 100 km / h in 4,0 secunde si atinge o viteza maxima de 310 km / h.

    Comparativ cu modelul precedent 911 GT3, motorul Speedster este echipat cu doua filtre de particule pe benzina (GPF) si respecta standardul de emisii Euro 6d TEMP EVAP-ISC (EU6 DG). Cu toate acestea, motorul cu patru supape mai poate oferi 10 CP in plus. Acest lucru se datoreaza imbunatatirii detaliilor, cum ar fi injectoarele de combustibil de inalta presiune, cu modul de pulverizare optimizat, precum si un sistem de admisie modificat, cu valve individuale de acceleratie, care permit un raspuns mai rapid comenzilor ce actioneaza acceleratia. Sistemul de evacuare sportiv, din otel inoxidabil, mai usor si nou proiectat, cantareste cu 10 kilograme mai putin - inclusiv cu cele doua filtre de particule.

    Avand in vedere statutul sau de masina a soferului, Porsche ofera modelul 911 numai cu transmisie manuala in sase trepte. Dispune de o functie auto-blip, care compenseaza precis si independent diferentele de viteza ale motorului intre treptele de viteza, atunci cand se cupleaza intr-o treapta inferioara. Functia auto-blip poate fi activata oricand, cu alte cuvinte, independent de setarea sistemului de amortizare variabila PASM (Porsche Active Suspension Management). Un diferential spate mecanic, cu intervale asimetrice de blocare, completeazã transmisia sportiva.

    Filozofia GT din spatele noului Speedster se reflecta si in sasiu. Cu sistemul sau sportiv de directie pe puntea spate si suporturile dinamice ale motorului, sasiul se bazeaza pe tehnologia folosita la 911 GT3 si 911 R. Sistemele de control precum Porsche Torque Vectoring (PTV), Porsche Stability Management (PSM) si PASM cu tuning sportiv, precum si reducerea cu 25 de milimetri a garzii la sol, au fost adaptate cu precizie noilor cerinte. Decapotabila cu doua locuri este echipata cu jante de 20 de inci, din aliaj usor, cu incuietori centrale. Echipamentul standard include frane PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) cu discuri de frana din material compozit, ventilate si perforate.

    In Germania, preturile pentru 911 Speedster incep de la 269.270 cu TVA si echipamente specifice tarii. Automobilele pot fi comandate imediat.

    Porsche Design Timepieces a produs, de asemenea, cronografe speciale pentru noul 911 Speedster, limitate la un numar de 1.948 de unitati: Cronograful 911 Speedster" Porsche Design si ”Cronograful 911 Speedster Heritage Design" pot fi comandate exclusiv de viitorii proprietari ai noului model Speedster la Centrele Porsche din intreaga lume, din mai 2019. Pretul, cu TVA: 9.950 de euro.

    Vizualizari: 637
    Ford Focus

    Ford Focus

    Pret: 9.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 59.500 detalii »

    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 5.000 EUR, An: 2008, Kilometri: 192.500 detalii »

    Toate anunturile »