© 2025 Auto.ro
Text: Florin Oprea, Sorin Miclau; Foto: Sorin Miclau
Galeria foto aici
Noua Honda Accord loveste competitia premium din segmentul D, atat in formula Honda Accord Sedan cat si sub varianta Honda Accord Tourer. Automobilul ofera un stil detasat sportiv, plin de rafinament, un pachet unic de sisteme de siguranta si excelente calitati dinamice. Toate motoarele disponibile pe noua Honda Accord sunt compatibile cu normele Euro 5.
Honda Accord - Design exterior
Cu un ecartament marit si un centru de greutate coborat, noua Honda Accord adopta un stil emotional si sportiv.
Designul aerodinamic, cu pasajele rotilor pronuntate, confera modelului Honda Accord un aspect angular fluid. Privita din exterior noua Honda Accord pare un samurai care asteapta sa dea adversarului lovitura de gratie. Partea frontala si liniile atent studiate confera o forma atletica. De remarcat influente din Formula 1 la muchia inferioara a spoilerului frontal.
Honda Accord - Motorizari
Versiunile de motorizare disponibile pe Honda Accord ofera o gama completa de motorizari ce respecta reglementarile viitoarelor norme Euro 5. Aceste caracteristici extraordinare privind protectia mediul inconjurator nu au penalizat placerea de a conduce o Honda Accord; totusi, simplitatea de exceptie este imbinata cu performante extraordinare si flexibilitate.
Honda Accord - Diesel-ul la a doua generatie
Pe noua berlina Honda Accord debuteaza a doua generatie de motorizari diesel avand la baza ADN-ul, precedentului motor, premiantul i-CTDi. Tehnologia avansata si calitatile generale o pozitioneaza pe primele locuri ale motorizarilor diesel si consolideaza obiectivele modelului Honda Accord de a oferi cele mai puternice combinatii de performante dinamice si nivel de emisii redus din intreaga piata.
Ca si predecesorul sau, noul motor i-DTEC este compact, cu greutate redusa, rafinat si silentios. Utilizeaza ultima tehnologie de injectie multi-stage piezoelectrica, dispune de o recirculare optima a gazelor de esapament si de filtru de particule pentru a reduce semnificativ nivelul emisiilor. In acelasi timp, atat puterea cat si nivelul cuplului au fost marite pentru a conferi o experienta cu caracter sportiv. Puterea este marita cu 10 CP ajungandu-se la 150 CP/110 kW la 4.000 rpm, in timp ce momentul maxim ajunge acum la nivelul de 350 Nm la 2.000 rpm
Honda Accord - Benzina
Propulsorul 2.0 i-VTEC ofera performante similare cu predecesorul sau – 156 CP la 6.300 rpm – si un consum redus de combustibil. Modificarile tehnologice cheie includ un diametru marit al valvelor de admisie, optimizand timpul de deschidere al supapelor si fazele de distributie, precum si debitul fluidului ce trece prin admisie si evacuare.
Propulsorul 2.4 este mai puternic, dezvoltand 200 CP la 7.000 rpm si un moment maxim de 233 Nm la 4500 rpm – pornindu-se de la 190 CP la 223 Nm. In spatele cifrelor descoperim un raport de compresie imbunatatit de la 10.5 la 11.0:1, diametrul valvelor a fost marit, fazele de distributie revizuite, presiuni reduse ale sistemului de evacuare.
Honda Accord -Transmisie
Transmisie manuala 6 trepte/ transmisie automata 5 trepte Toate cele trei motorizari sunt echipate cu transmisie manuala cu 6 trepte, iar motorizarile pe benzina sunt echipate si cu transmisie automata cu 5 trepte.
Honda Accord- Pachet impresionant de sisteme de siguranta
Pachetul extraordinar de siguranta pasiva, disponibil pe Honda Accord este completat de o serie de sisteme ce ofera o si mai mare siguranta. Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilitatii si tractiunii) este standard si este proiectat pentru a asista soferul la mentinerea stabilitatii in viraje, la accelerare si in cazul manevrelor bruste, prin actionarea franelor pe partea dreapta sau pe partea stanga, in functie de necesitate, si prin modularea cuplului motorului daca este necesar.
Servodirectie cu asistare variabila – Motion Adaptive Electric Power Steering (EPS)
Noul model Honda Accord dispune de un sistem inovativ, un sistem ce beneficiaza atat de abilitatile sistemului VSA cat si de servodirectia autovehiculului. Denumit Motion Adaptive EPS, acesta detecteaza instabilitatea in conditii de aderenta redusa, atat in cazul virarii cat si in cazul subvirarii, si ajuta soferul sa vireze in directia corecta.
Actiunea sistemului este aproape insesizabila, controlul fiind detinut in orice moment de catre conducatorul auto. Asistarea cuplului este suficienta pentru a face soferul sa reactioneze intuitiv, iar reactia conducatorului autoi este suficienta pentru a reda stabilitatea sau pentru a scurta distanta de franare, permitand mentinerea controlului.
Honda Accord - top class
Advanced Driving Assist System (ADAS) – intra in dotarea modelele Honda Accord de top.
Dotare doar pe versiunile Honda Accord Executive 2.2 i-DTEC si 2.4 i-VTEC - Sistemul Honda Advanced Driving Assist System (ADAS) cuprinde trei tehnologii avansate ce ridica standardele sistemelor de siguranta. Prima dintre aceste tehnologii este Lane Keeping Assist System (LKAS) – sistem care mentine automobilul pe banda de circulatie, utilizand o camera video ce pastreaza ca limite marcajele albe ce delimiteaza benzile de circulatie; este un sistem corectiv, nu unul care elimina decizia conducatorului auto.
Adaptive Cruise Control (ACC) – control automat al vitezei de croaziera – utilizeaza un radar pentru a mentine distanta constanta fata de autovehiculul din fata pentru a beneficia de un sofat mai relaxant, fara a fi obositor.
Al treilea sistem ADAS este Collision Mitigation Brake System (CMBS) – sistem de prevenire si franare in caz de coliziuni – monitorizeaza distanta fata de autovehiculul din fata, avertizand soferul in cazul in care este posibila o coliziune si oferind asistenta pentru a reduce impactul in cazul in care o coliziune este inevitabila.
Aceste sisteme completeaza pachetul de siguranta pasiva oferit de Accord, pachet ce include: centuri de siguranta cu pretensionare si limitatori de sarcina, airbaguri frontale dual stage, airbaguri laterale sofer si pasager, airbaguri tip „cortina”, sistem ISOFIX si puncte de prindere scaune copil, disponibile pentru toate modelele. Exista, de asemenea, tetiere active pentru scaunele anterioare ce sunt actionate atunci cand pasagerul este impins in scaun in cazul unui impact posterior, creand un punct de legatura cu tetiera ce va fi impinsa inainte pentru a sustine capul pasagerului.
Advanced Compatibility Engineering (ACE) Body Structure – proiectare de compatibilitate avansata
Introdus progresiv pe modelele Honda, sistemul Advanced Compatibility Engineering (ACE) Body Structure ofera protectie sporita pasagerilor in cele mai diversificate conditii.
Honda Accord rezistenta la impact
Sasiul este proiectat pentru a preveni deformarea cabinei prin distribuirea fortelor prin intermediul unor elemente ce absorb socurile. Acest lucru este foarte important in cazul coliziunilor frontale intre vehicule ce au dimensiuni, greutate sau o modalitate de constructie a sasiu diferite.
Pentru a atinge acest nivel de top, siguranta la impact lateral, inginerii Honda au ranforsat partea laterala a sasiului si au ales materiale cu specificatii diferite pentru a oferi nivelul dorit de protectie pentru zonele critice fara a adauga greutate inutila.
Noua Honda Accord ofera, de asemenea, protectie pentru pietoni, in cazul unui impact, caracteristica obisnuita pentru modelele recente Honda, inclusiv pivoti, stergatoare parbriz deformabile la impact, aripi ce absorb impactul, balamalele capotei ofera mai mult spatiu pentru deformare.
Honda Accord - Interior
Spatiu interior premium al noii Honda Accord este oferit de materiale selectate cu atentie si de finisarile de calitate. Sportivitatea cabinei este reflectata de designul plansei de bord caracterizat prin senzatia de spatiu personal oferit atat soferului cat si pasagerului. Elementele cromate de pe plansa de bord se continua spre consola centrala. Scaunele din fata sunt stilizate, iar structura interna este proiectata pentru a reduce transmiterea oricarui tip de vibratie.
Elemente ornamentale cromate si negre, volan sportiv cu trei spite unde sunt localizate toate comenzile necesare – inclusiv sistem audio, cruise control si telefon mobil. Este reglabil pe inaltime si adancime oferind in plus fata de modelul anterior Honda Accord, un nivel de reglare superior cu 10 grade.
Noul model Honda Accord ofera instrumente de bord vizibile, in centrul vitezometrului se afla un display LCD ce afiseaza o multitudine de informatii – comenzile de pe volan permit conducatorului auto sa navigheze prin informatiile oferite.
Pe consola centrala sunt localizate doua spatii de depozitare; un spatiu de depozitare cu capac pe partea volanului; spatii depozitare in portiere unde pot fi stocate sticle si reviste; suport pahare in portierele posterioare, spatiu de depozitare de dimensiuni mari in consola centrala. Acum desginul torpedoului este diferit; dispune de un capac independent si este impartit in doua compartimente: unul pentru servetele si unul pentru manualul de utilizare. Capacul spatiului de depozitare din consola centrala poate fi utilizat ca si cotiera si poate fi reglat, prin culisare, cu pana la 89 mm. Doua suporturi pentru pahare sunt localizate pe consola centrala, iar pasagerii din spate au la dispozitie doua suporturi pentru pahare in cotiera centrala, ce sunt vizibile atunci cand cotiera este in pozitia pentru utilizare.
Honda Accord - Dotari si preturi
Pe piata din Romania sunt disponibile cele trei tipuri de motorizari cu mai multe variante de echipare Mai multe detalii pe www.hondatrading.ro