rss

Noile BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition

  1. 19/03/2023
    Vezi toate fotografiile (47)

    BMW M GmbH a inceput sa perfectioneze profilul automobilelor sale de inalta performanta in segmentele de lux Sports Activity Vehicle si Sports Activity Coupe, cu modificari ample in ceea ce priveste performanta, aspectul si digitalizarea. Noile BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition dispun de un nou motor V8 cu tehnologie mild hybrid 48V integrata in cutia de viteze, pentru prima data pe un model M high performance. Puterea maxima a propulsorului cu ardere interna 460 kW/625 CP, actualizari ale designului exterior si sistemul de control/operare iDrive de ultima generatie, completat cu ecran central curbat BMW si sistemul de operare BMW 8.
    Imbunatatirile si electrificarea sistemului de propulsie au ca rezultat o livrare de putere si mai spontana. Accentele proaspete de design subliniaza dinamismul si pozitionarea exclusiva a noilor modele. Tehnologia digitala nu numai ca optimizeaza controlul si functionarea, ci ofera si progrese in domeniul sistemelor de condus si parcare autonome.
    Primele modele de inalta performanta de la BMW M GmbH care au tehnologie mild hybrid  48V
    Cea mai recenta generatie de tehnologie de propulsie oferita de noile BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition marcheaza debutul tehnologiei mild hybrid 48V in modelele de inalta performanta ale marcii, folosind un sistem de generatia a doua. Un motor electric integrat in carcasa compacta a transmisiei M Steptronic cu opt trepte ofera o putere suplimentara de pana la 9 kW/12 CP si un cuplu de 200 Nm, functionand in acelasi timp ca un sistem starter. Energia necesara pentru aceasta este furnizata de o baterie de 48V litiu-ion gazduita in compartimentul motor. Bateria este incarcata printr-o generare adaptiva foarte eficienta la franare si la frana de motor.
    Tehnologia 48V sustine un nou motor V8 M TwinPower Turbo. Pe langa galeria de evacuare transversala, propulsorul de 4,4 litri dispune acum si de o transmisie intarita a arborelui cotit, o supraalimentare optimizata suplimentar, o noua conducta de admisie a aerului si un sistem optimizat de alimentare cu ulei si un proces de separare a uleiului. Propulsorul asigura un cuplu maxim de 750 Nm intre 1.800 si 5.800 rpm si genereaza o putere maxima de 460 kW/625 CP la 6.000 rpm.
    Raspunsul spontan si capacitatea de a urca in turatii ale motorului V8, impreuna cu impulsul oferit de motorul electric, aduc un plus expreientei dinamice. Noile BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,9 secunde.
    Sistemul de evacuare M Sport cu clapete controlate electric - disponibil standard - completeaza experienta de performanta printr-o acustica pe masura. Totodata, noile convertoare catalitice contribuie pentru a imbunatati performanta emisiilor motorului pe benzina.
    Transfer precis de putere: noua transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic, noua aplicatie M xDrive, diferentialul M activ
    Puterea motorului este transferata printr-o noua versiune a transmisiei M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic, care ofera trei setari de schimbare a vitezelor - atat in modul automat, cat si manual, de la modul confort, la dinamic. Rapoartele mai scurte pentru primele trei trepte sunt ideale pentru acceleratii rapide, in timp ce distributia mai larga a rapoartelor pentru cele opt trepte este optimizata pentru consum.
    Noile BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition vin si cu o versiune noua, adaptata, a sistemului de tractiune integrala M xDrive, care face echipa cu diferentialul M activ de pe puntea spate. Meniul M Setup permite conducatorului sa treaca de la setarea implicita 4WD la modul 4WD Sport, ceea ce face posibila executarea derapajelor controlate prin repartizarea puterii cu o doza precisa spre puntea spate.
    Configurare precisa a sasiului ofera performante extrem de sigure
    Structura caroseriei si suporturile sasiului au un design exceptional de rigid, asigurand ca ambele modele gestioneaza combinatia caracteristica M de dinamica, agilitate si precizie. Sistemele de suspensie si amortizare le permit, de asemenea, sa ofere o gama exceptionala de abilitati, de la sportivitate absoluta la confort pe distante lungi. Valorile unghiului de convergenta al puntii spate au fost modificate pentru u echilibru si mai mare la viteze mari.
    Specificatiile standard includ suspensie M Professional adaptiva, cu amortizoare controlate electronic optimizate si bara de stabilizare activa. O aplicare modificata a mecanismului de directie are ca rezultat un raport de directie M Servotronic care este si mai favorabil unei dinamici accentuate. Franele M Compound functioneaza in tandem cu sistemul de franare integrat de ultima generatie intr-o configuratie specifica M, care ofera conducatorului doua setari pentru controlul pedalei.
    In loc sa fie interconectate doar cu DSC (controlul dinamic al stabilitatii) ca si inainte, sistemul de tractiune integrala M xDrive si diferentialul M activ lucreaza, de asemenea, la unison cu sistemul de control al patinarii rotilor, pentru prima data la noile BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition. Acest lucru asigura reactii si mai rapide si mai precise la schimbarile in situatia de conducere, impreuna cu o tractiune mai mare.
    Ambele modele sunt dotate standard cu jante M de 21 de inchi, din aliaj usor, pe puntea fata, combinate cu jante M de 22 de inchi, din aliaj usor, pe cea spate. Jantele M din aliaj usor forjat, cu aceleasi dimensiuni, sunt disponibile ca optiuni. Acestea includ o noua varianta intr-un finisaj Jet Black.
    Exclusivitate si un design mai spectaculos
    Sportivitatea si o prezenta expresiva sunt principalele atribute ale designului exterior al noilor BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition, definite in special prin forma  partii frontale redesenate. Acum, ambele modele au noi faruri LED cu functie matrix, cu control adaptiv si faza lunga BMW Selective Beam cu functie antiorbire. Conturul noilor blocuri optice este mai ingust cu 35 de milimetri decat la modelele existente. Optional, ele pot fi comandate si ca lumini M Shadowline.
    Acum grila BMW este complet neagra. Barele orizontale ale grilei si emblema de model marita sunt unele din elemente noi design. In plus, grila BMW si priza de aer centrala inferioara formeaza acum o singura zona neagra, in forma literei X.
    Linia laterala pune in lumina limbajul de design clar al celor doua modele si proportiile lor distincte. Capacele oglinzilor exterioare si spoilerul spate al BMW X6 M Competition sunt disponibile optional si in carbon. La ambele modele, o insertie de difuzor proeminent se extinde in jos pana la marginea inferioara a difuzorului spate. De asemenea, ofera o margine sofisticata pentru cele doua perechi de tevi de evacuare duble, emblematice pentru modelele M. Acum, BMW X5 M Competition foloseste elemente de ghidare a luminii din fibra optica, in forma literei X, pentru stopuri si lampile de frana, oferind un alt punct de atractie in partea din spate.
    Modern, digital, exclusivist: cockpitul M cu ecran central curbat BMW
    In centrul actualizarilor de design pentru interiorul noilor BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition se afla ecranul central curbat BMW, care ofera cockpitului tipic M o  imagine moderna. Ecranul este format dintr-un monitor de informatii de 12,3 inchi (31,24 cm) in spatele volanului si un display central cu diagonala ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm), cu o singura suprafata de sticla care le incorporeaza pe ambele. Ecranul tactil al displayului central permite controlul numeroaselor functii, rezultand o reducere semnificativa a numarului de butoane si comenzi.
    Alte dotari noi includ banda decorativa interioara larga din lemn fin Fineline Black cu efect de metal lucios, bara de lumina ambientala si adaugarea unui logo M in grafica sa, plus volanul M din piele, cu clapete noi din carbon pentru schimbarea vitezelor. Pe lista de echipamente standard se regasesc si scaunele M multifunctionale, suportul de genunchi, ornamentele din piele integrala Merino cu granulatie fina si sistemul de sonorizare Harman Kardon Surround. Trapa panoramica Sky Lounge din sticla, sistemul de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround si un nou sistem Travel & Comfort sunt doar cateva dintre dotarile optionale disponibile. O gama larga de accesorii BMW M Performance specifice modelului din gama de accesorii originale BMW sunt disponibile atat pentru exterior, cat si pentru interior.
    Selectie extinsa semnificativ de sisteme de asistare a condusului
    Confortul si siguranta noilor BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition sunt sustinute de o selectie mult mai larga de sisteme de condus si parcare autonome. Gama de functii standard de avertizare de coliziune frontala a fost extinsa, astfel incat acum reduce riscul unei coliziuni cu biciclistii, pietonii si traficul din sens opus la virarea la stanga. Functia de avertizare la parasirea benzii a fost imbunatatita odata cu adaugarea revenirii pe banda cu asistenta la directie. Lista de optiuni disponibile include acum si functii precum asistenta automata pentru limitarea vitezei, functia de avertizare la iesire, navigatia activa, controlul vitezei pe traseu, recunoasterea semaforului (nu este disponibila pe toate pietele), asistentul pentru oprirea de urgenta si asistentul pentru schimbarea benzii si Merging Assistant (asistentul la intrarea pe autostrada).
    Disponibil optional, noul Parking Assistant Professional face posibil controlul manevrelor automate de parcare in locul de parcare si la iesirea din acesta - precum si a altor manevre complete care acopera o distanta de pana la 200 de metri - din exteriorul automobilului prin folosirea aplicatiei My BMW pe un Apple iPhone. Conducatorul poate controla fiecare manevra fie din interiorul masinii, fie de la distanta, in timp ce monitorizeaza imprejurimile automobilului.
    Concept de control/operare familiar M, servicii digitale noi
    Conceptul de control/operare specific M include butonul Setup pentru acces direct la optiunile de setari pentru motor, sasiu, directie, sistem de franare si M xDrive. Nivelul de informatii afisate pe monitoare poate fi ajustat individual, la fel ca nivelul functionalitatii sistemelor de asistare a condusului. Dupa apasarea butonului M Mode de pe consola centrala, conducatorii pot alege intre setarile ROAD, SPORT si TRACK.
    Pe langa ecranul central curbat BMW cu citiri specifice M, BMW iDrive de ultima generatie bazat pe sistemul de operare BMW 8 aduce si noi servicii digitale pentru BMW X5 M Competition si BMW X6 M Competition. Disponibil standard, BMW Live Cockpit Professional include si BMW Head-Up Display si sistemul de navigatie BMW Maps bazat pe cloud, complet cu functie Augmented View. Ori de cate ori automobilul este stationat, conducatorul si pasagerul din fata se pot bucura pe displayul central de continut streaming atat de pe YouTube, cat si din aplicatia auto Bundesliga.
    Optionala, BMW Digital Key Plus permite clientilor sa-si inchida si sa deschida automobilul folosind smartphone-uri compatibile cu sistem de operare iOS sau Android, prin intermediul tehnologiei radio de banda ultralarga (UWB). Integrarea optimizata a smartphone-ului, functionalitatea BMW ID personalizat si un Personal eSIM conceput pentru noua tehnologie mobila 5G sunt disponibile si ele pentru utilizare.

    Vizualizari: 624