rss

Noi modele BMW X plug-in hybrid: debuteaza BMW X1 xDrive25e, urmeaza BMW X2 xDrive25e

  1. 16/01/2020
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW Group isi continua strategia de electrificate si prezinta noi modele plug-in hybrid pentru o categorie de automobile foarte populara si cu crestere dinamica. Noile BMW X1 xDrive25e si BMW X2 xDrive25e vor fi disponibile pentru comenzi cu incepere din 2020.

    Un tren de rulare electric foarte eficient si bateria litiu-ion de cea mai noua generatie permit o autonomie electrica de pana la 57 de kilometri* pentru cele doua modele plug-in hybrid noi. Cu un consum mediu de combustibil de 1,9-2,1 l/100 km* si emisii CO2 de 43-48 g/km* pentru BMW X1 xDrive25e, respectiv de 1,9-2,1 l/100 km* si 43-47 g/km* pentru BMW X2 xDrive25e, ambele modele stabilesc un reper in cadrul segmentului lor competitiv. Consumul mixt de energie al BMW X1 xDrive25e este de 13,8-14,3 kWh/100 km*, iar pentru BMW X2 xDrive25e de 13,7-14,2 kWh/100 km*. Tractiunea integrala specifica unui hibrid, distributie rapida si precisa a cuplului intre puntea fata si cea spate, ofera un nivel ridicat de placere a condusului si o agilitate captivanta.

    Cele doua versiuni plug-in hybrid reprezinta o extindere a gamei largi BMW in segmentul compact premium al modelelor SAV si SAC. Pe langa numeroasele variante ce dispun de motoare pe benzina si diesel foarte eficiente, modelele cu tren de rulare electrificate vor fi disponibile in premiera. Astfel, portofoliul va include, pe langa modelele entry-level economice - cu motor termic cu trei cilindri -, atat modelele plug-in hybrid, cat si varful de gama foarte sportiv, BMW X2 M35i, cu o putere maxima de 225 kW/306 hp. Prin extinderea gamei sale in segmentul compact premium, ofensiva de modele a BMW Group vine cu un nou impuls in domeniul modelelor plug-in hybrid. Actuala selectie cuprinde MINI Cooper SE Countryman, BMW 225xe Active Tourer, modelele BMW Seria 3 si BMW Seria 5 si sedanurile plug-in hybrid de lux ale BMW Seria 7. In viitor vor fi disponibile patru modele BMW X cu tren de rulare plug-in hybrid – BMW X1 si X2 alaturi de doua modele deja anuntate – BMW X3 si BMW X5. Ca pionier in mobilitatea electrica, BMW intentioneaza ca pana la finalul anului 2021 sa aiba pe sosele peste un milion de automobile cu tren de rulare electrificat. In 2021, 25% din automobilele vandute de BMW Group in Europa vor dispune de tren de rulare electric. Pana in 2025, acest nivel este planificat atinga 33%, pentru ca in 2030 sa ajunga la 50%. Pana in 2023, BMW Group isi propune o extindere a portofoliului pana la 25 de automobile electrificate.

    Sistemul plug-in hybrid al noilor BMW X1 xDrive 25e si BMW X2 xDrive25e consta dintr-un motor pe benzina - 1,5 litri, trei cilindri -, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, si un motor electric dezvoltat special pentru acest model. Motorul pe benzina ofera o putere maxima de 92 kW/125 CP si un cuplu maxim de 220 Nm. Puterea se transfera printr-o transmisie Steptronic cu sase trepte si actioneaza asupra puntii fata. Motorul electric genereaza 70 kW/95 CP si livreaza un cuplu de 165 Nm catre puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport. Aceasta arhitectura asigura si un sistem de tractiune integrala, astfel ca ambele modele beneficiaza de un nivel unic de agilitate care asigura placerea condusului caracteristica pentru SAV si SAC. Livrarea spontana a puterii motorului electric, al carui cuplu este disponibil integral inca de la demaraj, permite conducatorului sa reactioneze foarte repede la schimbarea conditiilor de condus. In plus, pozitia motorului electric dispus deasupra puntii spate contribuie la distributia echilibrata a maselor pe puntile noilor BMW X1 xDrive25e si BMW X2 xDrive25e. In combinatie cu interactiunea controlata inteligent intre cele doua unitati de putere, ofera stabilitate maxima la condus, confort al calatoriei si reactii dinamice.

    Impreuna, motorul termic si cel electric produc o putere a sistemului de 162 kW/220 CP. Cuplul maxim al sistemului este de 385 Nm. Noul BMW X1 xDrive25e accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,9 secunde. Noul BMW X2 xDrive25e realizeaza sprintul 0-100 km/h in 6,8 secunde. Suplimentar, impulsul electric oferi de sistemul de propulsie asigura rezerve aditionale pentru un demaraj sportiv. Viteza maxima a noului BMW X1 xDrive25e este de 193 km/h. Viteza maxima a noului BMW X2 xDrive25e este de 195 km/h.

    Bateria litiu-ion de ultima generatie are o capacitate energetica bruta de 10 kWh. Aceasta permite o autonomie electrica de 54-57 de kilometri* la BMW X1 xDrive25e (55-57 km* la noul BMW X2 xDrive25e). Bateria de inalta tensiune poate fi incarcata la o sursa conventionala de curent prin intermediul cablului din echiparea standard. Prin aceasta metoda, o baterie goala poate fi incarcata complet in aproximativ cinci ore. Sunt necedare doar 3,8 ore pentru ca bateria sa ajunga la 80% din capacitate. Cu ajutorul unui panou BMW i (Wallbox), operatiunea incarcare de la 0 la 100% are loc in mai putin de 3,2 ore. 80% din capacitate este atinsa dupa 2,4 ore. Priza de incarcare este localizata in spatele unei clapete separate, pe aripa fata stanga a masinii.

    Conducatorul poate utiliza butonul eDrive de pe consola centrala pentru a influenta modul de functionare al sistemului de propulsie. In setarea standard AUTO eDRIVE, sistemul inteligent de propulsie asigura interactiune optima intre cele doua motoare in orice situatie de condus. Datele de navigatie sunt utilizate si ele pentru gestionarea sistemului plug-in hybrid in vederea cresterii eficientei si a placerii condusului. Cand este utilizat sistemul de navigatie, gestiunea anticipativa a energiei poate lua in considerare si profilul traseului pentru controlarea sistemului de propulsie. Modul MAX eDrive poate fi activat pentru utilizare maxima a propulsiei electrice. In acest mod, noile BMW X1 xDrive25e si BMW X2 xDrive25e ating o viteza maxima de 135 km/h. In plus, modul SAVE BATTERY permite conducatorului sa mentina nivelul de incarcare al bateriei de inalta tensiune in timp ce se deplaseaza sau sa-l mareasca prin generarea de energie. In acest fel, energia din bateriei poate fi economisita pentru mai tarziu - de exemplu, cand se va rula in mod pur electric prin oras.

    Comutatorul pentru experienta condusului poate fi utilizat independent de modul de condus. La noile BMW X1 xDrive25e si BMW X2 xDrive25e, conducatorul il poate utiliza pentru a activa modurile COMFORT, SPORT si ECO PRO pentru a influenta functiile de propulsie si suspensie, precum si pentru a opera sistemele de confort alimentate electric.

    Un alt aspect important este ca in modurile COMFORT sau ECO PRO, imediat ce pedala de acceleratie nu mai este apasata, motorul termic este oprit. Automobilul ruleaza liber, cu motorul decuplat de la transmisie, pentru eficienta si conservarea optima a impulsului. Aceasta asigura deplasarea cu un consum minim de combustibil, dincolo de folosirea modului electric.

    Datorita autonomiei electrice mari si emisiilor CO2 reduse, noile BMW X1 xDrive25e si BMW X2 xDrive25e (in functie de echipare) indeplinesc conditiile pentru a fi clasificate drept automobil electric in Germania - astfel au asociat un tratament preferential in traficul pe drumurile publice. In plus, in Germania se califica pentru impozitare redusa ca automobil de companie. Doar jumatate din pretul de lista brut este utilizat ca baza la calcularea beneficiului monetar din utilizarea privata a masinii de companie.

    Noile BMW X1 xDrive25e si BMW X2 xDrive25e dispun standard de protectie acustica pentru pietoni. Cand se ruleaza electric la viteze de pana la 30 km/h, un sunet inconfundabil - creat special pentru modelele BMW electrificate - este generat pentru a alerta alti utilizatori ai drumului cu privire la apropierea automobilului, dar fara a afecta confortul acustic al pasagerilor masinii.

    Suplimentar, echiparea standard a celor doua modele BMW X compacte cu propulsie plug-in hybrid drive include si jante de 17 toli, din aliaj usor, aer conditionat cu reglare pe doua zone, dar si sistem de incalzire/racire stationar, folosind energia din baterie. Interiorul poate fi preconditionat de la distanta prin intermediul BMW Connected, cu ajutorul unui smartphone. Ca alternativa la versiunea de baza, noul BMW X1 xDrive25e este disponibil ca model Sport Line, xLine si M Sport. Pentru noul BMW X2 xDrive25e, clientii pot alege dintre urmatoarele modele: Advantage, Advantage Plus, M Sport si M Sport X. In plus fata de respectivele pachete de echipare, aproape orice optiune oferita pentru modelele BMW X1 sau BMW X2 cu propulsie conventionala este disponibila si pentru versiunile plug-in hybrid.

    Pozitionarea bateriei de inalta tensiune sub scaunele din spate duce nu numai la un centru de greutate foarte coborat, ceea ce optimizeaza agilitatea noilor BMW X1 xDrive25 si BMW X2 xDrive25e, ci si la o usoara reducere a volumului portbagajului in comparatie cu modelele compacte cu propulsie conventionala. Capacitatea portbagajului este disponibila integral. La noul BMW X1 xDrive25e, volumul portbagajului este de 450 de litri. Cu o divizare standard in raport 40:20:40, rabatarea spatarelor permite extinderea volumului la 1.470 de litri. Un carlig de remorcare, cu cap detasabil, este disponibil optional pentru noul BMW X1 xDrive25e. Sarcina maxima de remorcare este de 750 kg.

    Toate datele referitoare la performantele, consumul de combustibil, emisii si autonomie sunt provizorii.

    * Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie si autonomia au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP si au fost adaptate la NEDC in scop comparativ, in functie de dimensiunea anvelopelor alese. La aceste automobile, valorile diferite decat cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor si a altor taxe legate de vehicul care sunt bazate (si) pe emisii CO2.

    Vizualizari: 2673
    Ford Transit

    Ford Transit

    Pret: 5.500 EUR, An: 2009, Kilometri: 214.000 detalii »

    Citroën C-Elysée

    Citroën C-Elysée

    Pret: 6.000 EUR, An: 2015, Kilometri: 133.500 detalii »

    Toate anunturile »