rss

MINI Electric, pregatit pentru o excursie la munte

  1. 17/02/2020
    Vezi toate fotografiile (1)

    Chemarea muntilor - si niciodata nu este mai clara decat iarna. De fapt, este un intreg ansamblu de piscuri atractive in special pentru pasionatii de sporturi de iarna din Munchen si zona limitrofa. O zi de pauza spontana pentru schiat sau sanius este o optiune foarte atractiva pentru rezidentii din capitala Bavariei. In fond, chiar si din mijlocul orasului, muntii par incredibil de aproape. Mai mult, o calatorie de o zi la zapada ofera ocazia ideala pentru a incerca un teritoriu nou pentru mobilitatea electrica, dincolo de traficul urban, si de a testa noul MINI Cooper SE in conditii de iarna.
    Exista o varietate mare de statiuni de spoturi de iarna care sunt accesibile chiar si dupa o calatorie scurta, dar un lucru este clar din start. Modelul electric MINI este ambitios. Solden, din Austria, este introdus in sistemul de navigatie standard. Datorita localizarii sale la o altitudine de aproximativ 1.350 de metri si celor doi ghetari din zona de schi, aceasta statiune din inima vaii Ötztal din Tirol are reputatia de a avea zapada pregatita inca de la finalul toamnei. Este o destinatie locala accesibila cu emisii locale zero. Distanta dintre BMW Welt, in Munchen, si statia de telecabina Gaislachkoglbahn din Solden este de exact 200 de kilometri.
    Autonomia modelului MINI Cooper SE determinata in ciclul de testare oficial variaza intre 235 si 270 de kilometri - valori care pot fi obtinute si in practica atunci cand intreaga putere a motorului de 135 kW/184 CP nu este utilizata constant. Initial, traseul ce porneste la sud de Munchen si se termina la distractie in zapada duce conducatorii pe autostrada 95. Imediat, poalele Alpilor incep sa ajunga la cer pe ambele parti ale drumului. Calatoria relaxata in modul GREEN activeaza reactia acceleratiei orientata spre eficienta si duce MINI Cooper SE in apropiere de Zugspitze. De la Garmisch-Partenkirchen, drumul se indreapta spre sud-est, spre granita dintre Germania si Austria, catre Mittenwald.
    Alternativ, modurile MINI Driving pot trece in setarea GREEN+, in care incalzirea este dezactivata suplimentar pentru reducerea consumului de energie electrica si pentru extinderea autonomiei. Cu toate acestea, comutarea pe modul GREEN+ nu este chiar necesara. MINI Electric a fost echipat standard cu aer conditionat cu reglare pe doua zone, incalzirea interiorului este generata prin intermediul unei pompe de caldura care extrage caldura disipata de motor, controlul transmisiei si bateria de inalta tensiune, dar si din aerul exterior, iar toate aceste surse de caldura sunt combinate pentru a produce temperaturi confortabile. Incalzirea se bazeaza pe eficienta foarte ridicata si utilizeaza pana la 75% mai putina energie decat un sistem conventional de incalzire electrica pentru a oferi confort climatic excelent chiar si atunci cand opereaza in temperaturi de iarna. Prin urmare nu exista nici un motiv sa porti deja jacheta de schi, caciula si manusi in timpul calatoriei. Mai ales ca portbagajul ofera spatiu generos pentru imbracamintea calduroasa alaturi de echipamentul de schi si o sanie. Pentru ca bateria de inalta tensiune specifica modelului a fost localizata ingenios in tunelul central si configurata in podeaua inferioara, volumul de stocare al portbagajului - intre 211 si 731 de litri - ofera acelasi spatiu ca al unei versiuni MINI (trei usi) cu propulsie conventionala.
     Pe drumurile nationale din Austria, MINI Cooper SE incepe sa simta in cele din urma aerul de munte veritabil. Altitudinea de aproximativ 1.200 de metri este atinsa in satul tirolez Seefeld. Acolo sunt conditiile ideale pentru schi fond, dar MINI Cooper SE se afla in elementul sau pe drumurile ce duc spre trecatoare. Virajele in ac de par si zapada de pe sosea ofera posibilitati generoase pentru a testa talentul automobilului in ceea ce priveste placerea condusului. Controlul stabilitatii cu sistem de control al patinarii rotilor fata permite reactii foarte rapide si precise la schimbarea conditiilor de condus si imbunatateste agilitatea atat de specifica marcii la un nivel superior.
    In ciuda numeroaselor sprinturi entuziaste, urcarilor abrupte consumatoare de energie si conditiilor meteo la limita inghetului, inca sunt rezerve suficiente de energie atunci cand masina intra in Solden. Este capitolul la care exceleaza BMW Group prin experienta bogata in dezvoltarea si productia bateriilor de inalta tensiune. Capacitatea de stocare a celulelor a fost marita suplimentar odata cu cea mai recenta generatie a tehnologiei de baterii ce este utilizata la MINI Cooper SE. Şi stabilitatea ciclului a fost optimizata suplimentar, iar acest lucru are impact semnificativ asupra durabilitatii bateriei de inalta tensiune. Prin urmare, garantia valabila pentru o perioada de opt ani de la prima inmatriculare a fost extinsa la o distanta de 160.000 de kilometri.
    In timp ce pasagerii se bucura de timpul petrecut pe partii, MINI Cooper SE poate fi reincarcat la unul dintre punctele de incarcare din apropierea statiei din vale. Incarcarea la o capacitate de 11 kW, similara cu cea generata de un panou (wallbox) MINI ELECTRIC, este suficienta pentru reincarcarea completa a unei baterii de inalta tensiune in trei ore si jumatate. Mai mult, bateria si unitatea de incarcare ale MINI Cooper SE sunt potrivite si pentru incarcare rapida cu curent continuu de pana la 50 kW. Aceasta permite o incarcare completa in mai putin de o ora jumatate.
    Pauza in zapada poate fi si mai lunga daca se doreste. Telecabina Gaislachkoglbahn duce schiorii pana la 3.040 de metri in doua etape. Calatoria pana la restaurantul "Ice Q" din varful muntelui dureaza mai putin de 15 minute, iar cubul de sticla futurist a fost scena de actiune cu James Bond in "Spectre". Solden ofera partii cu o lungime totala de 144 de kilometri, cu niveluri diferite de dificultate si trei varfuri principale cu altitudini de peste 3.000 de metri. Cel mai inalt varf este Schwarze Schneid, de 3.340 de metri. Schiorii pot cobori din varf pe o partie lunga de 15 kilometri, cu o diferenta de nivel de 1.970 de metri. Şi exista o partie de sanius cu o lungime de 7,3 kilometri, de la statia intermediata a Gaislachkoglbahn pana in vale.
    Cu putin inainte de ultima coborare a zilei, este momentul sa folosim aplicatia MINI Connected Remote. Progresul procesului de incarcare nu este singurul parametru ce poate fi monitorizat de la distanta. Poate fi activat si incalzitorul independent al masinii din MINI Cooper SE. Introducerea in smartphone a timpului de plecare dorit face ca functia cronometru sa asigure incalzirea la timp a interiorului masinii. Nimeni nu trebuie sa tremure la volan in haine de iarna ude. Iar racleta este istorie. Verdictul: perfect pentru schiat si sanius, ideal pentru calatoria de intoarcere.
    Cu siguranta, geamurile inghetate nu te vor scuti de priviri invidioase. De fapt, MINI Cooper SE se dovedeste a fi foarte atractiv in valea Otztal. Oamenii intreaba de cand incepe vanzarea - din martie 2020 - la fel de des precum intreaba de acceleratie - 0-60 km/h in 3,9 secunde si sprintul 0-100 km/h in 7,3 secunde. Cu siguranta, nu este nici o surpriza ca 100.000 de oameni din intreaga lume si-au aratat deja interesul fata de modelul electric MINI. Primii clienti ai unui MINI Cooper SE au putut deja sa-si conduca masina ca shuttle de pista in actualul sezon de schi. In fond, Solden ofera suficienta zapada pentru veniri spontane la sporturi de iarna pana in mai.
    La schi, in Romania
    O experienta similara este posibila cu MINI Cooper SE in Romania. Pornind din Bucuresti, Valea Prahovei este accesibila cu un singur „plin”. Chiar si drumul pana la Poiana Brasov este posibil, mai ales daca se utlizeaza DN1 si nu autostrada A3 pe distanta Bucuresti – Ploiesti. Durmul va fi astfel mai scurt cu 20 km si consumul este oricum mai mic la rularea in regim de viteza pe drumul european fata de auotstrada. Mai mult, masinile electrice sunt avantajate la rurlarea pe viteze mici – ambuteiajele pe Valea Prahvoei nu sunt o problema pentru MINI. De fapt, daca nu sunt temperaturi extreme, e posibil ca in aceste discutii consumul sa fie mai mic.
    La destinatie, de exemplu in Poiana Brasov, sunt deja mai multe hoteluri echipate cu statii de incarcare sau acces la o priza normasa de 220V. Exista chiar si o statie de incarcare la baza partie Kalinderu din Busteni si optiuni de incarcare pe drum. De exemplu o oprire la Ploiesti, la statia de 50 kW de la Kaufland, asigura o autonomie necesara pentru a ajunge la Bucuresti in mai putin de 15 minute. Deci puteti sa incepeti planificarile de vacanta!

    Vizualizari: 4954