Vezi toate fotografiile (1)
Acestea sunt concluziile
Institutului de Asigurare a Sigurantei pe Autostrazi (
IIHS) din
SUA, in urma unor teste ce au presupus
lovirea a sase masini de o bariera ce simula partea frontala a unui
SUV sau a unei camionete la o
viteza de 50 km/h.
Rezultatele, fiecare notate cu unul din calificativele “bun”,
“acceptabil”, “la limita” si “slab”, au fost destul de
surprinzatoare.
Spre exemplu, mai toata lumea se astepta ca
Volvo S80, care a castigat titlul de
cea mai sigura masina din 2007 acordat de aceeasi institutie, sa fie unul din liderii acestui test (fapt care, de altfel, s-a si intamplat); pe de alta parte insa, nu stim cati ar fi vazut-o pe
KIA Amanti printre cele mai bune masini din cele sase, alaturi de
modelul suedez si o alta favorita al “competitiei”,
Acura RL.
Cele mai mari surprize au venit insa de la
Mercedes E-Klasse si
Cadillac STS, care au reusit numai un “acceptabil”, dar mai ales de la
BMW Serie 5, care a fost potcovit cu calificativul “la limita”, fiind penultimul in test. Practic, rezultatele i-au determinat pe cei de la
IIHS sa traga si o alta conlcuzie, destul de nefericita pentru oamenii cu
disponibilitati financiare generoase, care spune ca banii nu cumpara neaparat siguranta.
Cat despre posibilitatea de a muri dintr-un
impact lateral, ganditi-va la asta: numai in
2005 in
SUA, acest gen de accidente au fost pe locul doi ca frecventa dupa cele frontale, provocand
moartea a 9.200 de pasageri…