rss

Inovatii in designul caroseriei: mixul multi-material al noului Porsche 911

  1. 15/04/2019
    Vezi toate fotografiile (4)

    Modelul 911 Cabriolet are multe de oferit: caroseria sa are cele mai multe componente inovatoare usoare de pana acum.
    Designul compozit, care a evoluat constant - si care consta acum din mai mult aluminiu si mai putin otel si din materiale compozite noi - reduce din nou greutatea caroseriei cu aproximativ sapte la suta, fara a face compromisuri in ceea ce priveste stabilitatea, rigiditatea si siguranta, care sunt cel putin la acelasi nivel exemplar stabilit de precedentul model.
    Pentru a realiza acest lucru, proiectantii Porsche au avut o abordare diferita, folosind diferite materiale plastice pentru a crea un design hibrid al stalpului A, care garanteaza un grad ridicat de protectie a ocupantilor in cazul rasturnarii vehiculului. Aceasta solutie inovatoare inlocuieste armaturile anterioare din otel de inalta rezistenta. Cel mai mare beneficiu este faptul ca noua armare reduce greutatea totala cu 2,7 kilograme si, de asemenea, coboara centrul de greutate. Ambele efecte au un impact direct asupra dinamicii remarcabile de manevrare a masinii sport.

    Componenta este formata din trei elemente: o asa-numita foaie Organo, nervuri suplimentare turnate sub presiune si o spuma structurala. Foile Organo sunt produse semiprelucrate prefabricate, foarte rezistente, realizate din plastic armat cu fibra de sticla. Acestea sunt taiate si reformate ca parte a unui proces in mai multe etape pentru a fi utilizate in modelul 911 Cabriolet. In cadrul aceluiasi proces, componenta este echipata cu o tija cu nervuri din plastic turnat sub presiune. In ultima etapa de proces, un element suplimentar de spuma structurala este adaugat la componenta hibrida. Acest strat se extinde cand este expus la caldura in timpul procesului de vopsire pentru a asigura securizarea armaturii in sectiunea transversala a stalpului A. Stalpul A, propriu-zis, consta in componente metalice de tabla de inalta rezistenta, cum ar fi otelul cu bor.

    O crestere a cantitatii de aluminiu utilizate se afla la baza noii generatii 911, atat la modelul Coupe, cat si la Cabriolet. In afara de sorturile din fata si din spate, suprafata exterioara este acum realizata in intregime din acest aliaj usor. Noul design al usilor - realizate exclusiv din tabla de aluminiu - reduce greutatea caroseriei fara a afecta stabilitatea si calitatea. Gradul ridicat de competenta in prelucrare de la Porsche este, de asemenea, evident in partea laterala a modelului Coupe, care este acum realizata din aluminiu pentru a reduce greutatea totala cu aproximativ 12 kilograme. O alegere provocatoare, care a presupus dezvoltarea de scule si procese potrivite, deoarece, in comparatie cu tabla de otel, exista un risc semnificativ mai mare de rupere la prelucrarea aliajelor usoare. In timpul productiei partii laterale a modelului Coupe, adancimea de prelucrare a materialului ajunge pana la aproximativ 30 de centimetri.

    Pe langa otelurile de inalta rezistenta, la caroserie s-au folosit si mai multe profile de aluminiu extrudat, cum ar fi elementele longitudinale din fata si din spate, pragurile interioare si exterioare ale usilor si armaturile de podea. Cota lor a crescut de la 3% la 25%. Porsche utilizeaza, de asemenea, mai multe piese din aluminiu turnate sub presiune in noul 911, de exemplu ca parte a suportului arcurilor frontale, a carcasei tunelului posterior, a elementelor longitudinale spate si a suporturilor de absorbtie a impactului. Beneficiul turnarii sub presiune este acela ca si componentele geometrice complexe pot fi produse ca o singura componenta. Armaturile sau legaturile cu suruburile nu mai trebuie sa fie produse si sudate individual. Ca rezultat, componenta nu numai ca devine mai usoara, dar sunt eliminate si o parte din etapele de productie, crescand eficienta.

    Pana acum, un dezavantaj al pieselor turnate din aluminiu era tratamentul termic necesar dupa turnarea sub presiune. Aceasta etapa este necesara pentru a da materialelor componentelor proprietatile dorite, care sunt esentiale pentru performanta la impact, de exemplu. Prin urmare, tratamentul termic a reprezentat o etapa separata, consumatoare de energie si de timp, in procesul de productie. In noul model 911, Porsche utilizeaza acum temperaturile generate in timpul proceselor de vopsire pentru a efectua tratamentul final al pieselor turnate sub presiune.

    Materialele si procesele de productie definesc tehnologia ideala: sudarea, lipirea, imbinarea, conexiunile cu suruburi - nu mai putin de zece metode sunt implicate in asamblarea corpului unui nou 911. O noua caracteristica, de exemplu, este sudarea prin frecare cu piulita ingropata a elementelor de legatura din aluminiu si otel. In acest proces, surubul de otel este presat prin aluminiu la o viteza atat de mare, incat frecarea determina ca piulita sa adere la elementul de otel, creand o conexiune deosebit de puternica.

    Caroseria noului 911 este alcatuita dintr-un mix multi-material si face astfel urmatorul mare pas in designul inteligent de reducere a greutatii, continuand strategia inceputa de precedentul model. In acelasi timp, evolutia caroseriei garanteaza o rigiditate si mai mare. In comparatie cu precedentul model, noul 911 Coupe are valori de torsiune si indoire mai bune. Drept urmare, modelul 911 demonstreaza o tinuta de drum impecabila, chiar si atunci cand este condus intr-un stil sportiv pe sectiuni de drum cu suprafete diferite.

    Vizualizari: 399
    Fiat Scudo

    Fiat Scudo

    Pret: 6.850 EUR, An: 2012, Kilometri: 229.780 detalii »

    Citroën C4 Picasso

    Citroën C4 Picasso

    Pret: 5.000 EUR, An: 2008, Kilometri: 192.500 detalii »

    Toate anunturile »