rss Vizualizari: 533

Ghidul Nokian pentru utilizarea anvelopelor de iarna

  1. 08/12/2016
  2. Tags: Nokian, anvelope de iarna
    Vezi toate fotografiile (6)

    Reputatul constructor de anvelope finlandez, Nokian, ne-a dezvaluit cateva dintre secretele unei anvelope de iarna performanta.

    Anvelopele Nokian sunt dezvoltate pentru a oferi rezistenta si pentru a face fata conditiior unei clime polare extrem de schmbatoare. Urmand aceste informatii soferii informati au la dispozitie pneurile intr-o forma de top, pe durata exploatarii, fapt ce asigura un rulaj sigur si o fiabilitate excelenta.

    Daca v-ati cumparat anvelope de iarna noi, este necesar un rulaj de 500 de km, pana cand anvelopele intra in regim proiectat de functionare. Prin urmare, este bine se evitati accelerare violenta si franare brusca, precum si virajele stranse gen ac de par. Noi am testat anvelope Nokian de iarna noi, de tip WR A4 si pot spune ca sunt exceptionale dupa rulajul de 500 de km recomandat. Adica pneul are o rezitsenta redusa la rulare, tendinta de alunecare laterala nu exista, iar aderenta este maxima pe suprafete mixte zapada, asfalt umed.

    In timpul acestui rodaj, pasta de etansare folosita in timpul montajului se usuca, ceea ce face ca anvelopa sa ramana ferm atasata pe janta. Nu uitati sa verificati strangerea prezoanelor rotilor dupa 200 de km. 

    Anvelopele care asigura tractiunea se useaza mai repede decat cele care merg libere. Se recomanda ca schimbarea anvelopelor fata- spate sa fie facuta la fiecare 8000 de km parcursi. In acest fel uzura acestora este uniforma, iar durata de viata a benzii de rulare este maximizata. De asemenea trebuie respectat sensul de rotatie, daca acesta este semnalizat pe anvelopa.

    In cazul in care anvelopa se deterioreaza, evitati circulatia cu pneul umflat insuficient si incercati sa ajungeti rapid la un specialist care poate diagnostic si repune pneul in functiune. Daca se impune schimbati pneul cu unul nou, nerulat, pentru siguranta dumneavoastra.

    Anvelopele Nokian, in baza testelor proprii extreme, desfasurate la Ivalo, a stabilit, atat teoretic cat si experimental valorile de presiune pentru umflarea anvelopelor de iarna (M+S, mud+snow) Nokian.

    Intrucat anvelopa de iarna are structura diferita de cea de vara, presiunea de umflare trebuie sa fie diferita. Daca nu exista alte recomandari ale producatorului pentru anvelopele de iarna, Nokian recomanda ca presiunea sa fie cu 0,2 bari mai mare decat presiunea folosita la pneurile de vara. Presiunea trebuie verificata la fiecare trei saptamani , atunci cand anvelopele sunt reci (inainte de rulare). 

    Durata de serviciu in deplina siguranta este de sase (6) ani pentru Nokian. Durata maxima de viata este de zece (10) ani.
    Adancimea minima de siguranta a profilului pentru anvelopele de iarna este de patru (4) mm. Nu se recomanda folosirea anvelopelor de iarna  (M+S) in conditii de vara
    . Intre anotimpuri anvelopele se vor depozita intr-un loc racoros intunecat si uscat. Anvelopel nu trebuie sa intre in contact cu substante pe baza de solventi cum sunt: motorina, benzina, lubrifiantii.

    La o discutie cu jurnalistii auto din Romania, Emil Nakov, Business Development Manager CE, ne-a precizat ca” Nokian se concentreaza pe comunicarea si constientizarea soferilor vizavi de valoarea sigurantei si sustenabilitatea pneurilor Nokian.  Fiind un brand premium de anvelope, pretul nu constituie un prim criteriu in achizitie. Nokian ofera, vizavi de competitorii premium, un raport corect intre pret si calitate, iar acest lucru este usor de demonstrat.”

    La intrebarea noastra -  la ce se asteapta, raportat la vanzarile din Romania a produselor Nokian, dl Nakov a spus,” ca are o tinta de vanzari stabilita, insa cota de piata depinde foarte mult de satisfactia soferilor romani. Nokian lucreaza mult la acest aspect. Tinta Nokian este de 20% din piata premium a anvelopelor, iar ambitia marcii este ca reteaua de service Vianor sa fie una dintre cele mai puternice. Fiind un brand premium Nokian nu are o problema cu boom-ul brand-urilor din China, specialistii nostri lucrand in continuare la inovatie si tehnologii noi, venite ca raspunsuri la cererile soferilor responsabili".

    Comentarii (0)

    add_comment

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau: