rss

Ford Fiesta: date complete

  1. 09/08/2008
    Vezi toate fotografiile (1)


    Au tot aparut date despre noul Fiesta de cand a fost prezentat la Geneva, dar mai ales sub forma de poze. Am aflat, astfel, cum arata versiunea sport, cea cu cinci usi, respectiv cea super-economica, dar restul detaliilor ramaneau la latitudinea imaginatiei fiecaruia.

    Ei bine, aceasta situatie ia sfarsit aici, Ford facand publice datele esentiale, inclusiv preturile pentru Europa.

    Pe Fiesta vor debuta doua motoare complet noi: cel pentru versiunea ECOnetic , plus agregatul Ti-VCT de 120 CP pentru cel mai sportiv model deocamdata - Zetec S. Acesta din urma propulseaza masina in doar 9,9 secunde pana la 100 km/h, ceea ce nu este neaparat o performanta deosebita, dar consumul mediu de 5,9 litri si emisiile de doar 139 g/km suna bine.

    Primele exemplare de Fiesta vor fi livrate in toamna (in octombrie, mai precis), iar Ford se bazeaza mult pe acest model.

    Drept urmare, el va fi disponibil cu foarte multe niveluri de echipare (Studio, Style, Style Plus, Zetec, Zetec S si Titanium) pentru ca fiecare client sa-si poata configura masina dupa cum doreste.

    In afara de motorul lui Zetec S, vor mai fi disponibile (la startul vanzarilor) inca trei “benzine”, cu cilindree cuprinsa intre 1,25-1,4 litri si puteri intre 60-96 CP. Evident ca aceste motoare nu sunt tocmai puternice, tocmai de aceea Ford le echipeaza cu un sistem ce mareste cuplul la turatii mici, ceea ce, implicit, ajuta la demarajul de pe loc (sau din rampa) mai ales cand masina este incarcata.

    Pe frontul diesel vor “activa” versiunile TDCi de 1,4 si 1,6 litri.

    Ca urmare a acestor modificari tehnice, noul Fiesta, in medie, accelereaza cu 22% mai rapid pana la 100 km/h, iar reprizele sunt cu 14 procente mai scurte.
    Ford se scarpina usor ciudat cand anunta astfel de statistici, caci n-avem cum sa ne dam seama in viata reala ce inseamna exact 22%.

    Dar cu siguranta se va simti faptul ca masina este semnificativ mai usoara decat modelul precedent, fara ca rigiditatea caroseriei sa fi fost afectata - sustine tot Ford. De aici mai putem trage concluzia ca noul Fiesta are pretentiile unui “drivers car”, la fel ca Mazda2, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.

    In rest, proprietarii se vor bucura de echiparea mult mai bogata (ce poate cuprinde keyless entry, geamuri si oglinzi electrice, faruri cu aprindere automata, senzori de ploaie sau un modern sistem de infotainment, cu ecran de 9 cm) sau de portbagajul marit (295 litri).

    Cea mai ieftina versiune cu trei usi va avea un pret de pornire de 11.250 euro, iar cea cu cinci de 12.000 euro. Dieselul cu trei portiere incepe de la 14.500 euro, urmat de cel cu cinci usi la 15.250 euro.
    Cele mai scumpe echipari (Titanium), in functie de motorizari, vor costa incepand de la 14.250 sau 16.250 euro.
    Vizualizari: 2286