rss

Dacia a anuntat rezultatele comerciale pe 2009

  1. 09/01/2009
  2. Tags: Dacia
    Vezi toate fotografiile (2)
    ; foto Sorin Miclau 

    Desi este preconizata o depreciere a leului fata de euro. Dacia nu scade preturile in euro , la automobilele pe care le vinde in Romania.

    Key speaker-ul  conferintei de presa Dacia, tinuta azi la Crown Plaza, Jaques Daniel, director comercial la Dacia a precizat ca: "Dacia isi concentreaza eforturile pentru pastrarea pretului masinilor, sa-l crestem ar fi o sinucidere in conditiile de acum". In schimb chiar daca preturile in euro nu scad, incepand cu luna ianuarie 2009, toate versiunile Logan berlina vor dispune in standard de ABS si AFU (asistenta la franarea de urgenta. Astfel toata gama de automobile Dacia de persoane va fi echipata in serie cu ABS. Desigur e ceva, un plus de cateva sute de euro pe care il da Dacia (prin includerea ABS-ului) pe toate modele de persoane, daca ne gandim ca e marca low-cost (sau “entry car”) ca sa-l citam pe Daniel.


    Jaques Daniel ne-a precizat ca vanzarile totale in 2008 au crescut cu 11.7 fata de anul trecut, Dacia comercializand 257.594 automobile. Exporturile Dacia au atins 172.886 unitati, cu  34.6 % mai mult fata de 2007, Jaques Daniel spunandu-ne ca nemtii stateau la coada pentru un MCV. In aceste conditii ne-am intrebat si noi daca lucrurile stau asa bine, de ce Dacia, afectata puternic de criza financiara mondiala, a intrerupt activitatea pana pe 12 ianuarie ? Acelasi Daniel ne-a asigurat ca Dacia, in Romania, dispune in prezent de stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care ar trebui sa asigure o activitate comerciala fluenta.

    Dacia a anuntat ca vanzarile sale pe plan mondial au crescut cu 12% anul trecut, pana la peste 257.000 de masini si caracterizeaza rezultatele ca fiind bune, deoarece pe multe piete de export vanzarile au crescut puternic fata de anul trecut. Franta a fost cea mai buna piata de export pentru Dacia, cu 43.000 de masini, urmata de Germania cu 25.000, Ucraina cu 14.000, Algeria cu 10.000 si Turcia, cu peste 9.500. Dacia produce si in Maroc, unde a vandut aproape 15.000 de masini.


    In Romania, vanzarile Dacia au scazut cu 17%, pana la sub 85.000 de unitati, marca avand o cota de 28%. Dacia spune ca aceasta scadere se datoreaza si importurilor masive de automobile second hand, o mare parte a acestora fiind Euro 3 care polueaza mult mai mult fata de automobilele Dacia euro 4. Astfel in luna noiembrie a anului trecut s-a ajuns ca pentru fiecare automobil nou vandut pe piata romaneasca, sa fie inmatriculate trei masini second hand de import. Referitor la aceasta chestiune Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia, spunea mai demult la un seminar tinut la Pitesti: Daca se anuleaza taxa, anul 2009 va fi ca in ultimele doua luni din 2008 – din 50 de zile 40 de zile angajatii au stat acasa, numai ca in acest caz vor fi disponibilizati. Vom avea saracie, somaj, inclusiv investitii straine care vor fi anulate. Niciodata Romania nu a avut o asemenea oportunitate pentru noi investitii".

    Astfel, Automobile Dacia va primi un ajutor de stat (din banii nostri) in cuantum de 15,4 milioane de euro, furnizorii Delphi Diesel Systems Romania - 24,7 milioane, KS Atag Romania - 27,9 milioane, Calsonic Kansei Romania - 17,9 milioane si Honsel - 37,4 milioane.

    Automobile Dacia a mai solicitat ajutorul de stat pentru diversificarea gamei de produse actuale prin introducerea in fabricatie a unui automobill complet nou, proiect de investitii evaluat la 91,1 milioane de euro pentru perioada 2009-2010.

    Dar Dacia lovita de criza scade in vanzari, intrerupe productia, cere ajutor la stat, dupa modelul american al celor trei mari, isi trimite nu-i asa, dealerii intr-o vacanta de lux. In noiembrie anul trecut, 82 de dealeri Dacia au mers in Brazilia, drept recompensa pentru performantele lor.

    Revenind la conferinta de presa de azi Daniel ne-a spus ca cel mai vandut model a fost Logan berlina, cu peste 51.149 de unitati, urmat de Logan MCV, cu 15.175 de unitati si Sandero, cu 8.916 unitati vandute de la lansarea sa din iunie anul trecut. In perioada urmatoare Sandero va beneficia de un motor diesel.

    foto-jaques-daniel.jpg

     

    Vizualizari: 1319