rss

Cum putem reduce consumul de carburant conducand prin oras?

  1. 14/02/2018
  2. Tags: aglomeratie, Benzina, Consum, Diesel, Motorina
    Vezi toate fotografiile (1)

    Bucurestiul si orasele mari din Romania nu sunt deloc niste orase puse la punct in ceea ce priveste infrastructura. Din cauza ca autoritatile se jura cu mana pe inima ca fac, dar nu stiu decat sa ia banii, infrastructura oraselor e varza si o calatorie care trebuie sa dureze 10 minute le ia soferilor si o ora. Dar putem face totusi cateva artificii ca sa ne bucuram de un consum scazut.

    Oprirea la semafoare

    Abordarea gresita a semaforului de catre soferii romani este principala cauza a consumului crescut. Anticiparea este cheia succesului, este cuvantul magic. Multi soferi accelereaza puternic, chiar daca in fata se vede de la distanta ca este rosu, dupa care franeaza agresiv exact in spatele ultimei masini din coloana. Ca sa micsoram consumul, nu trebuie decat sa ne uitam putin in zare, iar daca vedem ca este rosu, incetam imediat acceleratia si incepem reducerea vitezei.

    Frana de motor

    Extrem de putini sunt soferii care utilizeaza frana de motor in trafic. Dar trebuie retinut ca daca folosim frana de motor, propulsorul nu va consuma deloc carburant. Dar daca lasam masina sa curga, cu schimbatorul la punctul mort, va exista un consum de ralanti. Atunci cand folosim frana de motor, adica atunci cand lasam acceleratia si retrogradam ridicand piciorul de pe frana, masina ruleaza din inertie si face ca in motor sa se nasca un efect de vacuum ce opreste alimentarea injectoarelor cu carburant. Putem, de exemplu, cand vedem ca este rosu, sa incetinim masina cu frana de motor, dupa care sa franam cu pedala.

    Demarajul

    La fel de multi soferi simt si nevoia sa plece de la semafor in tromba, ca apoi sa franeze 30 de metri mai inainte in coloana. Plecare de pe loc, fie ca o facem de la semafor sau din locul de parcare, trebuie sa se faca incet, iar schimbarea treptelor sa se faca la turatia la care motorul nu se mai simte subturat. Nu are niciun rost sa pleci repede daca nu te grabesti, adica sa turezi motorul inutil. Motoarele diesel pot fi turate ceva mai mult, adica prima schimbare de treapta se poate face la 2000 rpm, in timp ce la o masina pe benzina putem schimba treapta si la 1500. In cazul masinilor cu o transmisie automata, schimbarea se face in momentul optim, iar la cele foarte noi se va face chiar si la 1200 rpm, tocmai, pentru a pastra consumul jos.

    Verifica presiunea in anvelope

    Soferii romani nu obisnuiesc sa verifice presiunea anvelopelor des, nici macar anual. Insa si acest lucru cauzeaza un consum ridicat. De obicei, anvelopele au o presiune mult prea mica, iar asta duce la o frecare mai mare cu solul, adica o uzura prematura a pneului si un consum ridicat. Trebuie sa ne asiguram mereu, verificand odata la 3 luni presiunea din anvelope, ca aceasta este exact cea indicata de producator pe stickerul lipit pe stalpul dintre portiere.

    Consumabilele masinii

    Ca sa faca economie aparenta la bani, multi soferi fac revizia masinii foarte rar, trecand de termenul impus de producator. Insa daca nu schimbam filtrele si uleiul la timp, masina noastra nu va mai functiona cum trebuie. De fapt, din cauza prafului, a poluarii si a aglomeratiei, dar si din cauza infrastructurii care ne obliga sa mergem cu viteze mici, reviziile masinilor care trebuie sa fie facute in mod normal la 30.000 de kilometri trebuie facute la un interval mai mic, daca tinem la masina noastra. Un filtru de aer infundat, un ulei vechi, o valva EGR murdara sau un filtru de particule infundat din cauza vitezei mici, toate duc la un consum mai mare de carburant.

    Foto: 4Tuning.ro

    CITESTE SI ALTE METODE DE SCADERE A CONSUMULUI LA MASINA!

    Vizualizari: 4247