rss

Cat de sigur este sa conduci in Romania? Ce statistici te vor pune pe ganduri

  1. 11/05/2020
    Vezi toate fotografiile (1)

    In absenta unei inspectii tehnice bine facute, orice vehicul este supus riscului de accident, indiferent de indemanarea sau experienta soferului. Cu toate acestea, atunci cand conduci intr-o tara cu o infrastructura subdezvoltata si prost intretinuta, riscul de accident creste exponential, in special in cazul masinilor uzate. Inspectarea automobilului cu ajutorul unei linii itp complete pret de cateva ore te poate feri de multe pericole atunci cand iesi cu masina pe sosea. 
    Nu doar atat, dar inspectia tehnica periodica te poate ajuta si sa identifici diferite avarii sau defectiuni de care nu erai constient, care acum pot fi rezolvate din timp, economisind bani si efort. Mai mult decat atat, o statie dotata cu echipamente itp performante te va ajuta sa optimizezi felul in care functioneaza vehiculul tau, imbunatatind performantele sale pe sosea. O inspectie tehnica facuta la timp si pe indelete te va feri de situatiile periculoase in care poti ajunge din cauza unor avarii neprevazute. 
    Numarul de accidente fatale 
    Conform Raportului anual de accidente (Anual Accident Report) publicat de Comisia Europeana, in anul 2018 Romania si Bulgaria se aflau intr-o cursa umar la umar pentru primul loc in UE in ceea ce priveste numarul de accidente fatale per milionul de locuitori. Mai exact, Bulgaria se situa in jurul cifrei de 99 de victime decedate/1 milion de locuitori, in timp ce Romania se afla la valoarea de 97 de victime decedate/1 milion de locuitori. Mai mult, in 2016 numarul total de morti in accidente rutiere in Romania a fost de 1915, de aproape 3 ori mai mare decat cel din Bulgaria (708), lucru care are legatura si cu diferentele de populatie dintre cele doua tari. 
    Din nefericire, aceasta statistica ne releva si un alt aspect: atat Romania, cat si Bulgaria se afla la o distanta considerabila de urmatoarea tara de pe lista si anume Lituania, care inregistra in acelasi an 80 de victime decedate/1 milion de locuitori, adica cu aproape 20 de procente mai putin.
    Impartirea pe varste
    Daca ne indreptam atentia spre varsta soferilor implicati in accidentele rutiere produse in Romania, vom observa rapid un aspect curios. Din cele 5 categorii de varsta (0-14, 15-17, 18-24, 25-49, 50-64, 65+) mentionate de Comisie in raportul sau, 3 ies in mod clar in evidenta in ceea ce priveste numarul de fatalitati. Mai exact, este vorba despre persoanele cu varsta cuprinsa intre 25 si 49 de ani (637 decese), 50 si 64 de ani (438 de decese) si persoanele de peste 65 de ani (509 decese). 
    Aici merita mentionat si faptul ca persoanele din categoria de varsta 18-24 de ani, deci soferii cei mai tineri si lipsiti de experienta inregistreaza 195 de decese, adica de 3 ori mai putin decat prima categorie, respectiv de 2 ori mai putin decat celelalte doua. Asta, desigur, ridica intrebarea daca numarul scazut de decese in randul tinerilor soferi se datoreaza prudentei, numarului scazut de soferi din aceasta categorie sau, poate, unei combinatii dintre cele doua.
    Impartirea pe genuri
    Cand vine vorba de numarul de accidente fatale petrecute in Romania, distributia acestora pe genuri scoate la iveala o serie de aspecte de interes. In primul rand, numarul de femei decedate in accidente rutiere (508 decese) este de aproape 3 ori mai mic decat numarul de barbati implicati in astfel de accidente (1405 decese). Mai mult decat atat, in timp ce peste 711 soferi de sex masculin au decedat in accidente rutiere in 2016, 62 de soferi de sex feminin au intalnit aceeasi soarta (un numar de 11 ori mai mic). 
    Chiar si numarul de femei pasager (182 decese) ucise in accidente rutiere in Romania este mai mic decat cel al barbatilor (241), precum si numarul de accidente fatale care implica pietoni, in cazul femeilor aceasta cifra fiind de 264, pe cand in cazul barbatilor cifra este 453.
    O concluzie importanta pe care ar trebui sa o tragem, privind la aceste cifre, este urmatoarea: prudenta joaca un rol esential, in mentinerea sigurantei soferilor si a pasagerilor deopotriva, asa ca este esential ca noi toti sa ne facem partea atunci cand ne aflam in vehicul, dar si in afara acestuia, in cazul soferilor. Acestia trebuie sa-si faca la timp verificarile, folosind echipamente statie itp performante si eficiente, care sa permita identificarea si rezolvarea defectiunilor, inainte sa se transforme in probleme majore pe drum.

    Vizualizari: 2721
    Citroën C4

    Citroën C4

    Pret: 3.000 EUR, An: 2008, Kilometri: 218.500 detalii »

    Renault Trafic

    Renault Trafic

    Pret: 6.500 EUR, An: 2011, Kilometri: 144.500 detalii »

    Toate anunturile »