rss

Anvelopele pentru masini electrice - foarte rezistente, in ciuda prejudecatilor

  1. 14/11/2019
    Vezi toate fotografiile (3)

    Multi soferi prefera anvelopele all-season, pentru ca, in acest fel, achizitioneaza un singur set de anvelope, pe care il folosesc pe tot parcursul anului. Cu toate acestea, este bine de avut in vedere ca anvelopele de iarna ofera o aderenta absoluta, in toate conditiile meteo aduse de sezonul rece. 
    Contrar prejudecatilor raspandite despre anvelopele pentru masinile electrice, soferii nu trebuie sa isi faca griji cu privire la rezistenta acestora. Anvelopele pentru vehiculele electrice se uzeaza mai lent decat cele pentru masinile tip ICE (motor cu combustie interna).
    Vehiculele electrice sunt mai puternice si cantaresc mai mult decat masinile ICE. De aceea, pentru anvelopele cu care sunt dotate, exista cateva cerinte specifice. Cele mai importante trei criterii de care soferii trebuie sa tina cont atunci cand aleg un set de anvelope pentru un vehicul hibrid sau electric sunt: siguranta, rezistenta scazuta la rulare si zgomotul redus. Rezistenta redusa la rulare extinde autonomia vehiculului, in timp ce vehiculele electrice sunt silentioase, iar zgomotul de rulare scazut este un beneficiu esential in ceea ce priveste confortul.
    Un alt aspect de care soferii trebuie sa tina cont este natura anvelopelor cu care vor sa isi doteze masina - de iarna sau all-season.
    “Daca folositi masina mai mult iarna si pe drumuri mai putin calitative, recomand achizitionarea unui set de anvelope de iarna. Este o investitie sigura, care merita facuta. Designul anvelopelor all-season favorizeaza caracteristicile necesare vara, insa nu ofera suficienta aderenta pe timp de iarna.”, spune Mikko Liukkula, Development Manager, Nokian Tyres.
    Acesta demonteaza miturile legate de rezistenta scazuta a anvelopelor pentru vehiculele electrice. Desi vehiculele electrice au multa putere si cuplu motor, ele nu sunt foarte pretentioase in materie de anvelope.
    Mikko Liukkula, Development Manager Nokian Tyres: “Dupa o iarna de condus, anvelopele Nokian Tyres nu s-au uzat mai mult de 1 mm.”
    “Anvelopele de pe o masina electrica moderna se uzeaza mult mai lent decat anvelopele de pe o masina cu un motor traditional, cu combustie interna. Acest lucru se datoreaza unui control bun al tractiunii. Sistemele de asistare a soferului reduc alunecarea prin utilizarea reglarii rapide a puterii motorului electric. Acest sistem este mult mai rapid decat la ​​vehiculele ICE, acolo unde sistemul se bazeaza pe franarea si limitarea turatiei motorului.”, spune Liukkula.
    “Dupa 12.000 de kilometri parcursi iarna trecuta cu Tesla pe care o conduc, uzura anvelopelor de iarna a fost mai mica de un milimetru.”, completeaza acesta.
    Nokian Tyres foloseste mai multe vehicule electrice decat vehicule ICE in testele sale pentru anvelope, ceea ce ofera companiei cunostinte vaste despre alegerea potrivita a anvelopelor pentru diferite modele de masini electrice. În plus, anvelopele companiei sunt testate pe taxiuri electrice, de exemplu.
    “Asteptam cu nerabdare ca noul nostru centru de testare din Spania sa fie gata, anul viitor. Avem deja cea mai vasta si cea mai buna zona de testare pentru iarna din industrie, iar centrele noastre de testare pentru vara vor fi in curand cele mai bune.”, adauga Liukkula.
    Schimbarea celor patru anvelope intre ele, in fiecare iarna, este un truc util si eficient pentru soferi
    Martin Dražík, Product Manager Nokian Tyres Europa, recomanda monitorizarea uzurii anvelopelor si presiunilor de umflare in timpul iernii. Acest lucru creste rezistenta in timp a setului de anvelope.
    “Daca masina nu are tractiune integrala, trebuie acordata atentie diferentelor dintre anvelopele de pe axul motor si cele de pe sistemul „roata libera”. Anvelopele de pe axul motor se pot deteriora pana la de doua ori mai repede decat cele de pe sistemul „roata libera”. De regula, anvelopele ar trebui rotite intre ele atunci cand diferenta de adancime a benzii de rulare depaseste doi milimetri. Rotirea este suficienta o data pe iarna.”
    Produsele Nokian Tyres au un Indicator de siguranta (DSI) care poate fi utilizat pentru a verifica rapid si usor cantitatea de rulare ramasa. Numerele DSI indica adancimea de rulare ramasa. Ele vor disparea, unul cate unul, pe masura ce anvelopa se uzeaza. Daca apare un numar diferit pe puntile fata si spate, anvelopele trebuie rotite.
    Sfat: Respectati aceste reguli cand alegeti anvelopele de iarna pentru un vehicul electric
    • Siguranta: trebuie luat in considerare mediul in care se conduce si alegerea anvelopelor in consecinta.
    • Rezistenta scazuta la rulare: cu cat rezistenta la rulare este mai mica, cu atat o autonomia va fi mai buna.
    • Zgomot redus: alegerea anvelopelor silentioase pentru vehiculul electric va imbunatati confortul la conducere.
    • Anvelope de iarna sau all-season: anvelopele de iarna ofera o aderenta extrema in conditii de iarna.

    Vizualizari: 1416
    Ford Focus

    Ford Focus

    Pret: 9.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 59.500 detalii »

    Renault Master

    Renault Master

    Pret: 14.575 EUR, An: 2014, Kilometri: 335.500 detalii »

    Toate anunturile »