© 2025 Auto.ro
Declarata ilegala in nenumarate randuri de catre UE, taxa auto a fost eliminata la 1 februarie. Asa cum era de asteptat, inmatricularile masinilor second-hand au explodat, insa marea problema este ca romanii au inscris 350.000 de masini cu motoare Euro 2, Euro 3 si Euro 4.
Ministrul Mediului a anuntat in urma cu cateva saptamani ca are de gand sa introduca o alta taxa auto, iar acum a venit cu cateva precizari care sa-i lamureasca intr-un fel sau altul pe cei implicati. Potrivit Gratielei Gavrilescu, "Vom tine cont de trei criterii: capacitatea cilindrica, norma de poluare si emisiile fiecarui vehicul. S-a constituit un grup de lucru, astfel incat sa gasim o metoda prin care masinile care au o norma de poluare mica si emisii de dioxid de carbon mari sa plateasca o taxa de poluare."
Citind printre randuri reiese ca masinile cu motoare cel mult Euro 4 vor plati aceasta taxa, iar cele mai noi, cu motoare Euro 5 si Euro 6 ar urma sa fie scutite de aceasta noua taxare.
Oficialul nu a specificat cand va intra in vigoare, insa a sugerat ca ea nu va fi platita simultan cu taxa clasica de inmatriculare a vehiculului.
"Sa mai avem un pic de rabdare, pentru ca emiterea unui act normativ, din punctul meu de vedere, trebuie facuta din toate punctele de vedere legale si cu dezbatere din timp cu toti cei care sunt implicati, astfel incat sa nu existe disfunctionalitati in sistem din toate punctele de vedere," a concluzionat Gavrilescu.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania