rss

Oficial: Termen de 30 de zile pentru asiguratori pentru a raspunde reclamatiilor

  1. 16/04/2010
    Vezi toate fotografiile (1)

    30 zile – Acesta este termenul in care asiguratorii si brokerii vor fi nevoiti sa raspunda la reclamatii, chiar daca raspunsul este sau nu favorabil, potrivit noii norme adoptate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si publicata la 7 aprilie in Monitorul Oficial.

     

    De asemenea, acestia vor trebui sa intocmeasca un registru in care sa inregistreze toate reclamatiile primite. In plus, societatile de asigurare si brokerii sunt obligati sa infiinteze un sistem online de primire a reclamatiilor si sesizarilor si sa desemneze personal calificat care sa solutioneze toate cazurile.

     

    “Asiguratorii vor transmite pentru fiecare reclamatie primita de la CSA, in termen de 10 zile calendaristice de la primirea solicitarii, o nota de fundamentare intocmita de colectivul de analiza si solutionare a reclamatiilor, in care va fi justificata temeinic si cu respectarea legislatiei solutia adoptata, copia integrala a dosarului de dauna si conditiile de asigurare aplicabile in speta”, precizeaza Mediafax.

     

    In cazul incalcarii dispozitiilor din norma, asiguratorul sau brokerul va putea fi sanctionat de CSA cu avertisment, amenda si chiar retragerea autorizatiei de functionare.

     

    In acest moment, in Romania, isi deruleaza activitatea 40 de companii de asigurari si 500 de brokeri.

     

     

    Vizualizari: 671