rss

Opt decenii de nave amiral Opel

  1. 04/04/2017
  2. Categoria: Opel
  3. Tags: Opel
    Vezi toate fotografiile (8)

    La editia cu numarul 29 a Techno Classica de la Essen, Opel Classic si pasionatii din cadrul Alt Opel IG (clubul detinatorilor de autovehicule Opel clasice) vor expune autovehicule renumite produse la Rüsselsheim, in trecut si in prezent. „Navele amiral Opel” este motoul anului acesta, iar autovehiculele vor fi expuse in standul cu o suprafata totala de 400 de metri patrati din Pavilionul 2. Legendarul Admiral din perioada antebelica, care a avut premiera in 1937, este varful de lance al flotei Opel. Cand il vezi de aproape, este greu de imaginat ca minunatul sasiu in stil art déco are deja 80 de ani. Calatoria in timp continua cu exemplarul Opel Kapitän cu numarul doua milioane, produs in 1956. Sunt prezente, de asemenea, reprezentante tipice ale modelelor KAD, cum ar fi un Diplomat A din 1968 si un Opel Admiral din 1970 – doua autovehicule de oras in adevaratul sens al cuvantului. Modelul Senator A din 1978 are un design tipic anilor '70, in timp ce noua nava amiral Opel, Insignia Grand Sport, ilustreaza actuala filozofie de design a Opel „Maiestria sculpturala intalneste precizia germana”:

    Din 1937 pana in 2017: de la Opel Admiral la noul Opel Insignia Grand Sport

    Autovehiculele Opel de dimensiuni mari vor fi cu siguranta in centrul atentiei la Techno Classica de la Essen – exact asa cum au fost si la Rüsselsheim cu 80 de ani in urma. Pentru a marca cea de-a 75-a aniversare a Adam Opel AG, lansat la 17 februarie 1937, compania a prezentat doua modele noi, futuriste: Admiral si Super 6. Ambele autovehicule au fost dotate cu motoare noi. Unitati cu sase cilindri in linie, cu cilindree de 3,6 si 2,5 litri si putere de 75 cp, respectiv 55 cp. Admiral a fost primul membru al unei familii de modele de lux care a continuat timp de 40 de ani. Super 6 a pregatit aparitia popularului model Kapitän 1938.

    Zece ani mai tarziu, pe poarta fabricii a iesit primul Kapitän postbelic, iar miracolul economic a fost martorul ascensiunii sale meteorice. Kapitän a fost unul dintre cele mai bine vandute autovehicule cu motor cu sase cilindri din Germania si a devenit un succes international, 60 la suta din unitatile Kapitän produse mergand la export. Autovehiculul Kapitän construit pe 9 noiembrie 1956 si expus la Essen joaca un rol aparte in aceasta poveste de succes. Fiind autovehicul Opel cu numarul doua milioane, acoperisul a fost vopsit in auriu si a fost dotat cu elemente decorative placate cu aur de 24 de carate. Opel a fost primul producator auto german si european care a depasit cifra-prag de doua milioane.

    Clasa superioara Opel a fost complet revizuita in 1964. „Cei trei mari” erau denumiti Kapitän, Admiral si Diplomat, Opel oferind pentru prima data in istoria sa motoare V8. Ordinea in clasa premium a fost determinata de nivelul de echipare si cilindreea motorului. Kapitän si Admiral au fost dotate initial cu eficientul motor cu sase cilindri, cilindree de 2,6 l si putere de 100 cp, in timp ce motorul modelului Diplomat a fost produs in Statele Unite ale Americii. Nava amiral a seriei KAD era echipata cu un motor V8 de 4,6 l si putere de 190 cp. Incepand cu primavara anului 1965, atat Kapitän, cat si Admiral puteau fi comandate optional cu motorul V8 de 4,6 l si transmisia automata cu care era dotat modelul Diplomat. Chiar si in prezent, Kapitän si Admiral V8 sunt modele cu statut special: Kapitän a fost produs in doar 113 unitati si Admiral in 622 de unitati.

    Modelele din cea de-a doua serie KAD au fost complet reproiectate din 1969, avansand in toate privintele. Kapitän a reprezentat inca o data modelul de baza KAD. Motorul sau de 2,8 l, cu sase cilindri in linie, dezvolta o putere de 132 cp. Deasupra sa se situa confortabilul Admiral care furniza o putere de 145 cp in versiunea Admiral 2800 S si 165 cp in versiunea Admiral 2800 E. Motorul cel mai performant era unitatea V8 de 5,4 l si 230 cp care intra in dotarea standard a modelului Diplomat.

    La 40 de ani de la lansarea modelului Admiral, compania a scos pe piata un alt Opel de dimensiuni mari. Din 1977, Senator a fost varful de lance al portofoliului de modele. Senator si fratele sau coupé, Monza, au fost primele autovehicule Opel cu suspensie spate independenta si arcuri elicoidale mini-bloc.

    Dupa alte patru decenii, la optzeci de ani dupa Admiral, a venit vremea pentru o alta lansare majora: noul Opel Insignia Grand Sport isi va face prima aparitie pe piata interna la Techno Classica.

    Modelul Opel Insignia complet nou este intr-o forma extraordinara. Are eleganta sportiva a unui coupé de dimensiuni mari, arhitectura sa complet noua conferindu-i un spatiu generos fara a face compromisuri, asigurand placerea condusului si oferind functii exemplare de siguranta si confort, asa cum se cuvine din partea unei nave amiral veritabile. A doua generatie a modelului Insignia nu doar impresioneaza prin liniile uimitoare ale exteriorului si starea de bine din interior, ci asigura si cea mai mare gama de tehnologii inteligente, de la sistemul revolutionar de iluminare cu matrice Opel IntelliLux LED® si sistemul de tractiune integrala, cu vectorizarea cuplului, pana la sistemele ultra-moderne de asistare a soferului si rafinatul afisaj pe parbriz.
    In plus, modelul Insignia ofera conectivitatea de prima clasa specifica Opel, cu integrarea smartphone-ului si o functie noua Opel OnStar – asistentul personal care le permite ocupantilor autovehiculului Insignia sa rezerve camere la hotel si sa caute locuri de parcare cu ajutorul unui consultant OnStar. Per total, noul Insignia impresioneaza prin agilitatea sporita si precizia conducerii, spatiul mai mare si un raport calitate-pret excelent, facandu-l acum mai mult ca oricand un concurent de temut, chiar si pentru modelele marcilor premium.


     

    Vizualizari: 1122