© 2024 Auto.ro
Duminica, 11 mai 2014, echipa Hyundai Shell World
Rally a incheiat Raliul Argentinei pe pozitia a cincea. Raliul a reprezentat
cea mai dificila etapa de pana acum din Campionatul Mondial de Raliuri FIA
(WRC).
In ultima zi a raliului, Thierry Neuville a avut o
evolutie foarte buna pe cele patru probe speciale cu o lungime totala de 76,78
km.
Dupa victoria din super speciala de sambata,
Neuville a luat startul in ultima zi a raliului cu obiectivul clar de a-si pastra
pozitia castigata. Pentru echipa a fost inca o zi utila de teste pe un traseu
foarte dur, in conditii extreme. Principala provocare pentru echipa a fost
noroiul de pe celebra proba speciala El Condor (PS12).
Neuville a parcurs proba cu cel de-al treilea timp,
iar la cea de-a doua trecere pe proba Giulio Cesare-Mina Clavero (PS11/PS13)
belgianul a fost cronometrat cu cel de-al patrulea timp, consolidandu-si astfel
pozitia a cincea in clasamentul general inaintea probei de 16,32 km El
Condor-Copina.
Ceea ce l-a impiedicat pe Neuville sa lupte pentru
un loc in top 3 a fost o problema la transmisia masinii.
“Nu m-am simtit foarte confortabil pe primele probe
de dimineata si de aceea am avut o abordare mai prudenta. Conditiile de pe
probe au fost foarte solicitante si am incercat sa obtin un rezultat cat mai
bun pe un teren noroios. O alta problema a fost si lipsa de vizibilitate,
parbrizul fiind acoperit in permanenta cu noroi. Masina s-a comportat excelent
si a avut o tractiune buna, ceea ce m-a ajutat sa ma adaptez la conditiile
schimbatoare. Echipa a facut o treaba excelenta in acest weekend rezolvand
toate problemele cu profesionalism si cred ca o clasare in top cinci este o
performanta remarcabila pentru o echipa aflata la primul sezon in WRC. Cu siguranta
am invatat multe aici”, a spus Thierry Neuville.
Echipa Hyundai
Shell World Rally, aflata la a cinea etapa de la revenirea in WRC, a avut parte
de conditii extrem de dificile pe parcursul celor 14 proble speciale.
“Obiectivul
nostru in ultima zi a fost sa terminam raliul fara alte probleme si sa ne
asiguram locul cinci la general, ceea ce a si facut Thierry, deci ar trebui sa
fim multumiti. A fost un raliu cu momente bune si momente mai putin bune.
Trebuie sa recunosc ca Raliul Argentinei a fost un test util pentru intreaga
echipa. Am invatat foarte multe si toata lumea a facut o treaba fantastica
aici. Toata echipa s-a concentrat si a incercat sa puna la dispozitia celor
doua echipaje o masina cat mai competitiva. Conditiile de aici au fost cele mai
dificile cu care ne-am intalnit pana acum si vreau sa le multumesc tuturor
pentru modul profesionist in care au abordat aceasta etapa. Stim ca modelul
Hyundai i20 WRC poate fi foarte rapid si am identificat puncte pe care trebuie
sa le imbunatatim in ceea ce priveste fiabilitatea.”, a concluzionat
Michel Nandan, directorul echipei.
CLASAMENT GENERAL – RALIUL ARGENTINEI (etapa a 5-a)
1. J.M Latvala / M. Anttila (Volkswagen
Polo R WRC) 4:41:24.8
2. S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R
WRC) +1:26.9
3. K. Meeke / P. Nagle (Citroën DS3 WRC)
+5:54.7
4. A. Mikkelsen / M. Markkula (Volkswagen
Polo R WRC) +6:18.3
5. T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC)
+8:25.8
6. R. Kubica / M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS
WRC) +10:08.0
7. E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC)
+10:32.2
8. M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS
WRC) +12:03.9
9. M. Hirvonen / J. Lehtinen (Ford Fiesta RS
WRC) +19:54.8
10. N. Al-Attiyah / G. Bernacchini (Ford Fiesta
RRC) +23:10.2