© 2025 Auto.ro
Viitorul BMW i3, primul model electric de serie al bavarezilor, va beneficia optional de un motor traditional, care va functiona ca generator. Energia furnizata de propulsorul cu combustie interna va tripla autonomia.
Modelul cu zero emisii vine cu o structura rezistenta si totodata usoara din CFRP (carbonfibre reinforced plastic), ce “imbraca” un sasiu de aluminiu, fapt ce asigura o greutate de numai 1.270 kg.
Autovehiculul este pus in miscare de un motor electric de 170 CP, care ofera un cuplu motor de 250 Nm. Astfel echipata, citadina electrica realizeaza sprintul de la 0 la 60 km/h in mai putin de patru secunde, diferenta pana la 100 km/h fiind efectuata in opt secunde. Viteza maxima este limitata la 150 km/h.
Cu ajutorul optiunii Extender Range, autonomia de 150 km va ajunge pana la 450 km. Potrivit unor informatii preliminare, unitatea traditionala, care va functiona ca generator de energie, ar putea fi motorul de 0,8 litri si 75 CP.
Aceasta solutie nu este singulara in industria auto, in prezent modelele Chevrolet Volt si geamanul Opel Ampera fiind echipate cu un propulsor cu ardere interna cu rol de generator.
Noul BMW i3 va fi lansat pe piata la sfarsitul anului viitor si va avea un pret mai mic de 40.000 euro (fara optiunea Range Extender).
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania