rss

Mai aproape de condusul autonom: Inovatii BMW la Consumer Electronics Show (CES) 2015 de la Las Vegas

  1. 16/12/2014
  2. Categoria: BMW
    Vezi toate fotografiile (1)

    Inca de la editia 2014 a Consumer Electronics Show (CES), BMW a facut o demonstratie spectaculoasa despre cum placerea de a conduce se refelecta si in condusul autonom: un BMW Seria 2 Coupe s-a deplasat intr-un stil deosebit de sportiv, cu drift-uri, pe circuit, intr-un mod complet autonom. Senzorii inovatori vor permite ca BMW sa demonstreze o serie de dotari in cadrul CES 2015 (6-9 ianuarie, Las Vegas), inclusiv posibilitatea unui condus fara nici un fel de coliziuni. Aceasta evoluie reprezinta un nou standard definit de specialistii BMW Group pe drumul spre o mobilitate individuala fara nici un fel de accidente - cu conducator, dar si in modul complet automat, fara pilot.

    Platforma pentru o prespectiva de 360 de grade in evitarea coliziunii este reprezentata de pozitia sigura si recunoasterea mediului. Automobilul de cercetare este un model BMW i3. Patru scanere laser avansate inregistreaza mediul si identifica cu precizie obstacole precum coloanele, de exemplu, intr-o parcare supraetajata. Daca automobilul se apropie prea repede de un zid sau o coloana, sistemul franeaza automat pentru a preveni amenintarea de coliziune. Cu mare precizie si cu spatiu de rezerva, automobilul este oprit complet. In cazul in care conducatorul vireaza pentru evitarea obstacolului sau schimba directia, sistemul elibereaza frana. Acest sistem sustine conducatorul intr-un mediu cu vizibilitatea redusa si are o contributie suplimentara la imbunatatirea sigurantei si a confortului. Asemenea tuturor sistemelor BMW de asistare, interventia conducatorului auto dezactiveaza interventia sistemului.


    Parcare complet automata in parcari supraetajate - dinamica si sigura chiar si fara conducator


    Complet autonom, sistemul Remote Valet Parking Assistant din automobilul de cercetare BMW i3 combina informatiile de la scanerele cu laser cu harta digitala a a spatiului, de exemplu o parcare supraetajata. In cazul in care conducatorul utilizeaza smartwatch-ul pentru activarea Remote Valet Parking Assistant, sistemul va vira automobilul independent prin diferitele etaje, in timp ce conducatorul este deja iesit din automobil si se indreapta spre intalnirea de afaceri. Remote Valet Parking Assistant complet automat recunoaste particularitatile structurale ale parcarii si vireaza cu siguranta printre obstacole care pot aparea in mod neasteptat - precum automobile parcate incorect. Cand BMW i3 a ajuns la locul de parcare, automobilul se inchide singur si asteapta sa fie apelat prin smartwatch si comanda vocala. Dupa aceasta, Remote Valet Parking Assistant complet automat calculeaza timpul exact cand conducatorul vine la automobil si porneste BMW i3 astfel incat sa soseasca la iesirea parcarii in momentul potrivit.


    Navigatie fara semnal GPS


    BMW a reusit sa obtina control complet automat al automobilului prin conectarea sistemului de senzori ai automobilului si a hartii digitale. Aceasta evita dependenta de semnalul GPS, care nu este cel mai precis in parcarile supraetajate. Pe langa senzorii laser, automobilul de cercetare are la bord atat unitatile de procesare, cat si algoritmii necesari, ceea ce inseamna ca-si poate determina pozitia exacta in parcare, poate monitoriza perfect mediul inconjurator si poate efectua navigatie independenta si complet automata. Nu este necesar ca parcarile sa fie echipate, de exemplu, cu infrastructura complexa pentru a permite automobilelor sa se orienteze si sa navigheze in siguranta.

    Sistemul marcheaza multi ani de evolutie continua a condusului autonom pentru maneverele de parcare. Deja in 2006, BMW prezenta un prototip, bazat pe generatia anterioara de BMW Seria 7, care controla complet autonom intrarea si iesirea din spatiile inguste de parcare. Astfel conducatorul evita problemele de a iesi din automobil acolo unde spatiul este limitat. O data cu lansarea noilor BMW i3 si BMW X5, la sfarsitul anului trecut, BMW a prezentat un sistem de parcare laterala autonom pe un automobil de serie. Tot ce trebuie sa faca conducatorul auto este sa tina apasat butonul dedicat si atuomobil face absolut toate manevrele autonom: schimbul de viteze, acceleratie, frana, controlul volanului.


    Experienta indelungata in automatizarea automobilelor


    Inca o data, BMW Group este pionier global prin BMW Active Assist, care permite implementarea sistemelor partial si complet automate.

    Inca din octombrie 2009, BMW Group a oferit o demonstratie de condus automat avansat pe trasa ideala a buclei Nordschleife de la Nürburgring - cel mai dificil circuit din lume - in cadrul proiectului de cercetare BMW Track Trainer. Ulterior, BMW Track Trainer - dezvoltat de inginerii de la BMW Group Research and Engineering - si-a demonstrat performantele superioare pe circuitele de curse de la Laguna Seca, Zandvoort si Valencia, dar si pe cele din Germania, de la Hockenheim si Lausitz. In conditii extreme pe aceste circuite, cercetatorii au acumulat o experienta practica importanta pentru controlul si pozitionarea automobilului.

    Dezvoltari suplimentare importante au fost oferite si de proiectul de cercetare intitulat BMW Emergency Stop Assistant. In cazul in care conducatorul sufera o problema, de exemplu o urgenta medicala precum un atac de cord, automobilul comuta in modul de condus automat si poate vira in siguranta spre marginea drumului, apoi sa initieze un apel de urgenta.

    La mijlocul anului 2011, un automobil de teste de la BMW Group a rulat pe autostrada A9, de la München spre Nürnberg, fara nici o interventie din partea conducatorului. In acelasi timp, acest prototip de cercetare a fost dezvoltat continuu. Automobilul franeaza, accelereaza si depaseste complet independent. Aceste interventii sunt realizate in functie de situatiile de moment din trafic, pe un interval al vitezei cuprins intre 0 si 130 km/h, in conformitate cu codul rutier pentru autostrazi. Pana acum, specialistii au parcurs in teste aproximativ 20.000 de kilometri. Automobilul este echipat cu sisteme de senzori precum lidar, radar, ultrasunete si camere video ce inregistreaza pe toate directiile.

    Din ianuarie 2013, BMW Group colaboreaza cu Continental, furnizor international auto, avand ca obiectiv dezvoltarea proiectului. Obiectivul primordial al acestui parteneriat este de a pune bazele pentru functii de condus automat avansat pana in 2020 si ulterior.


    Niveluri diferite de automatizare a automobilului


    Sistemele de asistenta sporesc siguranta si confortul in trafic, chiar daca variaza gradul de sustinere a conducatorului. Cel mai inalt nivel de automatizare este oferit de sistemele de asistenta complet automatizate.

    Functiile de condus sunt considerate complet automatizate daca nu mai trebuie monitorizate de catre conducator. Acest lucru este valabil si daca nu mai este necesara prezenta conducatorului in automobil - asa cum este cazul Remote Valet Parking Assistant complet automat.

    Predecesorii condusului complet automat sus sistemele automate avansate, care nu trebuie sa fie monitorizare continuu de catre conducator. Acestea preiau directia liniara (miscari inainte si inapoi) si cea transversala (miscari laterale cu ajutorul volanului) ale automobilului.

    In contrast cu sistemele complet automate, sistemele partial automate preiau controlul directiei liniare si transversale ale automobilului (precum Traffic Jam Assistant, lansat cu BMW Seria 5 face-lift si extins treptat catre intreaga gama de modele, inclusiv BMW Seria 2 Actie Tourer), dar trebuie sa fie monitorizate permanent de catre conducator.

    In schimb, sistemele asistate (cum este pilotul automat cu functie start-stop) ofera doar ajutor conducatorului in manevrele de acceleratie/frana.

     

    Vizualizari: 6606