rss

Toyota lanseaza sub brand-ul de performanta, numit GR. Iata cum arata YARIS GRMN

  1. 20/09/2017
  2. Categoria: Toyota
    Vezi toate fotografiile (11)

    Dezvoltarea modelului Toyota Yaris GRMN inca de la debutul sau public la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta, s-a pregatit pentru modelul de inalta performanta care a intrat in productie la sfarsitul anului. O echipa de ingineri dedicata a  reglat performantele si manevrabilitatea intr-un centru de testare, aproape de circuitul Nürburgring din Germania.

    Yaris GRMN este inspirat si influentat de modelul Yaris din WRC, masina cu care Toyota a revenit la Campionatul Mondial de Raliuri FIA, cu un succes rasunator. Orientarea catre performanta de curse, este transmisa de jantele usoare de 17 inchi BBS, franele mai mari, gura de evacuare centrala si o finisare exterioara deosebita, care afiseaza culorile alb, negru si rosu ale Toyota Gazoo Racing. Sub capota gasim un motor de 1,8 litri, care produce o putere maxima de 212 CP si care beneficiaza de un compressor pentru supraalimentare, o caracteristica unica printre hatchback-urile de segment B.

    Motor si performante

    Inima modelului Yaris GRMN este un motor cu patru cilindri de 1.798 cm3, o unitate cu 16 supape, echipata cu un compresor Magnusson Eaton si cu temporizare variabila inteligenta VVT-i pentru ambele supape de admisie si evacuare.

    Motorul cu codul 2ZR-FE este construit de Toyota Manufacturing UK si a fost special adaptat pentru utilizarea cu platforma mai mica a lu Yaris.

    Cu un raport de compresie de 10: 1, acesta ofera o putere maxima de 212 CP la 6,800 rpm si un cuplu maxim de 250 Nm la 5.000 rpm. Tractiune fata este realizata printr-o transmisie manuala cu sase trepte, motorul permitand o acceleratie 0-100 km/h in jurul a 6,3 secunde; viteza maxima este limitata electronic la 230 km/h.

    Instalarea compresorului a reprezentat o provocare deoarece in compartimentul motorului lui Yaris GRMN era disponibil un spatiu limitat. Solutia gasita de inginerii Toyota, aliaza compresorul, racirea si admisia de aer impreuna intr-o singura unitate de economisire a spatiului. Racirea este cruciala, deci exista un intercooler pentru compresor si un racitor de ulei, ambele situate in fata radiatorului si o priza de aer marita pentru a realiza o mai buna aerisire a motorului. Sistemul de combustibil a fost de asemenea modernizat, folosind componentele unui motor V6.
    Cu greutatea limitata la doar 1.135 kg, Yaris GRMN atinge cel mai bun raport putere-greutate din clasa sa, la 192 CP/tona.

    Sasiu si manevrabilitate

    Pentru ca puterea lui Yaris GRMN sa fie transferata rotilor tractoare fara probleme, masina este echipata cu un diferential Torsen cu alunecare limitata. Rigiditatea sasiului este imbunatatita cu o bara laterala de-a lungul compartimentului motorului, intre stalpii de suspensie din fata, cu partea din fata si spate a sasiului.
    Arcurile suspensiei, mai scurte permit autovehiculului o aderenta mai buna la sol (cu 24 mm mai jos decat Yaris standard), iar acestea sunt echipate cu amortizoare speciale de performanta, dezvoltate de Sachs, si ranforsate cu o bara antiruliu fata cu diametru mai mare (26 mm). Suspensia este o dezvoltare a modelului Yaris "MacPherson" in fata si pentru spate s-a ales designul cu amortizor si bara de torsiune.

    Pentru a obtine un control ferm al franarii, franele cu discuri din fata cu diametrul de 275 mm sunt echipate cu etriere cu patru pistoane; Discurile de 278 mm sunt disponibile in spate. Etrierele sunt o caracteristica distincta, pictata in semnatura Toyota Gazoo Racing alba si vizibila prin spitele subtiri ale jantelor din aliaj usor.
    Rotile sunt din aliaje usoare multi-brate BBS de 17 inci, care nu numai ca reduc greutate, dar ofera si spatiu suficient pentru utilizarea unor discuri de frana mai mari. Echipate cu anvelope Bridgestone Potenza RE 050 205/45 R17, ele contribuie, de asemenea, la un control precis al directiei lui Yaris GRMN.

    Sistem de evacuare performant


    Evacuarea a fost complet reproiectata, operatie care trebuia realizata in limite foarte restranse de spatiu si cu o atentie deosebita pentru managementul caldurii in caroserie. Obiectivele au fost reducerea presiunii de evacuare si controlul emisiilor si a nivelurilor de zgomot. Succesul in aceasta actiune a sporit puterea motorului.

    Stilul caroseriei

    Ca si omologul sau mondial, Yaris GRMN foloseste o versiune cu trei usi a noii caroserii Yaris. Aceasta introduce o serie de caracteristici dedicate, cum ar fi un spoiler spate de culoare neagra, un design al spoilerului spate, un difuzor spate, un grilaj frontal de tip fagure si o gura finala de evacuare ovala pozitionata central.

    Designu habitaclului

    Cabina este in egala masura o expresie a focalizarii spre performanta, cu scaunele sport din fata concepute special pentru autovehicul de catre Toyota Boshoku, oferind cea mai buna retinere si sprijin a corpului in timpul manevrelor de mers.
    Detaliile de performanta autentice includ un buton de pornire a motorului si un volan acoperit cu piele cu un diametru mic, provenite de la coupe-ul Toyota GT86 si adaptate in continuare pentru a satisface cerintele speciale ale modelului Yaris GRMN. Exista, de asemenea, un set de pedale sport din aluminiu, ornamente din aluminiu si o zona de citire a informatiilor masinii, cu afisaj TFT, conceput astfel incat sa reflecte caracterul de performanta al automobilului.

    Preturi


    Doar 400 de modele Yaris GRMN vor fi disponibile clientilor europeni, Pretul este de € 29,900, cu variatii in functie de piata din cauza taxelor si a altor factori locali.

    Vizualizari: 1154
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »