rss

Tehnologie de varf pentru plafonul noului Porsche 911 Carrera Cabriolet

  1. 14/03/2019
    Vezi toate fotografiile (7)

    O caracteristica atragatoare a noului 911 Carrera Cabriolet este plafonul usor, unic, arcuit. Exigentele au fost si sunt dintotdeauna, foarte ridicate la Porsche cand vine vorba despre plafonul usor, retractabil, al modelului 911.

    Asa cum a fost cazul la toate celelalte modele 911 din trecut, acest plafon rabatabil este, si de data aceasta, complet reproiectat. Tehnologia inovatoare creeaza un plafon curbat, asemanator coupe-ului, atunci cand este inchis. Cu contururi aproape identice, plafonul textil se arcuieste elegant de la cadrul parbrizului catre partea posterioară. Fara nicio ranforsare vizibila sub tesatura sau orice cusaturi care sa intrerupa designul fluid al liniei clasice 911, noul plafon aduce si avantaje aerodinamice. Datorita noului sistem hidraulic usor, plafonul poate fi deschis sau inchis in aproximativ 12 secunde la viteze de pana la 50 km/h.

    Tehnologia Porsche: plafon-arc, retractabil, pe structura din magneziu
    Designul inovator al plafonului-arc a permis crearea acestei forme imposibil de realizat pana acum la plafoanele textile. Aici, intreaga suprafata textila - in afara de sectiunile laterale - se intinde pe cadre rigide compuse din segmente individuale care se pozitioneaza perfect unul langa celalalt. Cele patru elemente sunt cadrul din fata, doua panouri arcuite si fereastra din spate. Ca si celelalte segmente, cadrul ferestrei este din magneziu. Toate partile cadrelor sunt conectate, astfel incat este necesar un singur piston hidraulic pe fiecare parte pentru a deplasa toata partea superioara decapotabila. Pentru blocare, Porsche a optat pentru mecanismul de inchidere centrala electrica si stifturi de centrare laterale.

    Nu exista o legatură fixa intre arcele plafonului si materialul textil care le acopera, astfel incat cele patru segmente de magneziu pot glisa unul peste celalalt in mecanismul de pliere, atunci cand plafonul se deschide. Acest design unic inseamna ca, strans intr-un pachet format din materialul textil, rama, arcele panourilor si geamul din spate, plafonul ajunge la o grosime de numai 23 de centimetri si o lungime de 55 de centimetri si necesita un spatiu foarte mic de depozitare. In timp ce partea frontala a plafonului ramane vizibila cand acesta este coborat, capacul in forma de secera acopera portiunea posterioara. Intreaga suprafata a materialului exterior este captusita cu un strat izolator. Atunci cand plafonul este inchis, pasagerii se bucura de niveluri de confort si de zgomot care se apropie de cele ale modelului Coupe.

    Deflectorul de vant integrat si actionat electric
    Integrat si actionat electric, deflectorul de vant asigura un confort sporit modelului 911 Carrera Cabriolet la viteze mai mari. Deflectorul de vant este fixat pe un suport de sprijin in forma de U, care este complet integrat in zona din spate atunci cand este pliat si, prin urmare, nu limiteaza spatiul de pe scaunele din spate. Suportul poate fi ridicat in doua secunde prin apăsarea unui buton si intinde o plasa care este tensionata la unghiuri drepte intre spatarele scaunelor din fata de un al doilea element mobil al cadrului. Deflectorul de vant poate fi deschis si inchis la o viteza de pana la 120 km/h. Cand plafonul este coborat, acesta garanteaza o protectie foarte buna impotriva curentilor de aer si un zgomot minim generat de vant.
    Cabriolet cu aerodinamica exemplara
    Elementele de baza ale conceptului aerodinamic pentru modelul 911 Carrera Cabriolet sunt contururile fluide ale caroseriei, plafonul decapotabil, spoilerul spate variabil marit si sistemul de racire, cu clapete de aer adaptive, in fata. Spoilerul spate are un unghi de atac mai mare pentru a se potrivi mai bine nevoilor Cabrioletului. Sectiunile transversale ale prizelor de aer si ale gurilor de evacuare a aerului au fost optimizate pentru a imbunatati racirea dirijata a aerului, permitand 911 Carrera Cabriolet sa aiba acelasi coeficient aerodinamic cw de 0,29 ca si modelul Coupe, atunci cand plafonul este inchis - chiar daca sistemul de racire a fost adaptat la cresterea puterii motorului si a celei de franare.

    Sistemul imbunatatit de protectie impotriva rasturnarii creste rigiditatea
    911 Carrera S are un sistem automat de protectie in caz de rasturnare. Acesta consta, in esenta, intr-un cadru compact, autoportant, realizat din sectiuni de aluminiu extrudat sudate, de inalta rezistenta. Data fiind aceasta rezistenta, cadrul de sustinere este utilizat si pentru armarea corpului. Sistemul contribuie astfel la imbunatatirea rigiditatii de torsiune a modelului Cabriolet.

    In cazul unei rasturnari iminente, doua bare din spatele scaunelor din spate sunt extinse prin presiune mecanica; declansarea este facuta pirotehnic, de catre un generator de microgaze. Daca plafonul decapotabil este inchis, un bolt din carbura metalica pe fiecare dintre cele doua bare se extinde prin geamul securizat al lunetei. Actionarea accidentala este, practic, imposibila, deoarece o unitate de control de precizie a airbag-urilor, cu senzor de rasturnare integrat, este responsabila pentru detectarea, activarea si monitorizarea continua. Aceasta monitorizeaza fiecare schimbare a inclinarii masinii, acceleratia longitudinala si transversala, precum si contactul cu soseaua.

    Vizualizari: 1919