rss

Hotelul de roti

  1. 29/10/2010
  2. Tags: pneuri
    Vezi toate fotografiile (2)

    In fiecare an, sfarsitul toamnei vine si posteaza un gand: pneuri de iarna. De la 1 noiembrie, aceste pneuri de iarna devin obligatorii, pentru o parte, sa spunem partea grea, de posesori de masini, iar pentru ceilalti, adica proprietarii de autoturisme este de asemenea o chestiune de timp, pana se va modifica legea.

    Astfel, dilema de a cumpara sau nu pneuri de iarna se va rezolva, si conform noului cod rutier toata lumea, mai devreme sau mai tarziu, va trebui sa cumpere acest tip de anvelope.

    Investitie in siguranta

    Ceea ce trebuie avut in vedere este ca prin achizitia unor pneuri de iarna, investiti in siguranta dumneavoastra micsorand considerabil riscurile unui accident, datorat scaderii aderentei pneurilor.

    Multi considera ca alegerea unor pneuri all-season este o solutie mai putin costisitoare, insa timpul a demonstrat ca anvelopele trebuie alese in functie de anotimp pentru obtinerea unei aderente bune.

    Va spunem din experienta proprie ca un automobil care avea tractiune integrala simetrica, un sistem de top de altfel, s-a comportat lamentabil la rularea si mai ales la franarea pe drumuri acoperite cu gheata, peste care s-a depus zapada. Cauza: era dotat cu pneuri all-season.

    Chiar daca autoturismul are o singura punte motoare, este important de stiut ca se recomanda echiparea tuturor rotilor cu pneuri de iarna. In caz contrar exista riscul ca autoturismul de teren sa dezvolte un comportament in viraje puternic subvirator ori supravirator. Cu toate ca masina este echipata cu ABS ori sisteme electronice de control al stabilitatii ori tractiunii, utilizarea acestora este limitata in functie de aderenta dintre pneuri si drum. Astfel cu cat aderenta din pata de contact  (zona de contact dintre pneu si drum) este mai redusa, cu atat aceste sisteme de corectie intra mai rapid in functiune, limitand comportamentul dinamic al autovehiculului. Una dintre cele mai bune exemple este situatia in care ABS-ul obstructioneaza procesul de franare datorita detectarii de blocare a rotii pe zapada chiar si la viteze reduse, iar la plecarea de pe loc sistemul de control al tractiunii va reduce puterea motorului prin taierea alimentarii cu carburant.

    O alta recomandare ar fi ca in limita posibilitatilor pneurile de iarna sa fie folosite pe jante din otel, in timp ce anvelopele de vara sa fie montate pe jante din aliaj.

    Cea mai putin costisitoare solutie ar fi ca odata cu primele semne ale scaderii temperaturii sub 7 grade Celsius, fiecare posesor al unui autoturism de teren sa schimbe pneurile de vara cu cele folosite in iarna precedenta, o solutie care va poate scuti de investitii suplimentare circa cinci sezoane. Mai scumpa este achizitionarea unui set nou de pneuri, operatiune care in unele cazuri poate insemna un efort bugetar important.

    Apelati la un "Hotel de roti"

    Este bine de stiut ca pentru a prelungi durata de viata a anvelopelor  trebuie ca dupa folosire sa fie pastrare in camere cu temperatura constanta si aranjate pe partea laterala in saci de plastic. De aceea am apelat pentru mai multe detalii la “Hotelul de roti si anvelope Brady” care ne-a facut urmatoarele recomandari:

    1. Cumparati huse pentru pneuri de la un dealer autorizat ca Brady Auto Center. Duceti-va in acelasi loc de unde ati cumparat pneurile sau la un magazin ce vinde acelasi brand.   

    2. Ambalati fiecare pneu in husa. Husele vor lucra in favoarea pneului.

    3. Pastrati fiecare pneu de iarna intr-un loc racoros si uscat. Subsolurile sau garajele sunt adaposturi bune, atata timp cat ele pastreaza o temperatura constanta si nu exista umezeala. Mai mult, aparatele electrice si aparatele de sudura emit ozon care degradeaza calitatea cauciucului pneului. Nu depozitati pneuri de iarna langa aceste obiecte. Chiar si oxigenul contine ozon, care degradeaza cauciucul pneului astfel ca asigurati-va ca husa pentru pneuri sau sacul de depozitare nu pastreaza mult aer.

    4. Daca nu aveti aceasta optiune apelati la un “Hotel de roti si pneuri”, care ofera spatiu de stocare.  

    5. Pneurile se depoziteaza pe flanc, nu mai mult de patru pneuri unul peste altul. O gramada mai mare de 4 pneuri devine instabila sau duce la deformarea pneului si la aparitia amorselor de fisuri.

    6. Verificati presiunea aerului din rotile ce urmeaza a fi folosite dupa ce ati schimbat pneurile. Consultati instructiunile constructorului pentru presiunea corecta din roti.

    Trebuie sa retineti ca e mai usor pentru dumneavoastra sa aveti doua seturi de roti echipate, unul cu pneuri de vara si celalat cu pneuri de iarna. La sfarsitul sezonului cald sau rece tot ce aveti de facut este sa va inlocuiti setul de roti respectiv, astfel va economisiti banii si timpul.

    Material sponsorizat de Brady Auto Center

    Vizualizari: 6570
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »