rss

Guvernul roman sare in ajutorul constructorilor auto

  1. 06/01/2009
  2. Tags: Dacia, Ford, Renault, Taxa auto, taxa de poluare triplata
    Vezi toate fotografiile (2)
     

    In urma cu ceva timp, Constantin Stroe, vicepresedinte Automobile Dacia, afima ca este pro taxa auto de poluare triplata. Motivatiile? Se incurajeaza productia autohtona si implicit “ajuta” industria romaneasca in conditiile actuale de criza, iar salariatii isi vor continua munca pentru ca vor exista bani de salarizare.

    In caz contrar, recalcularea taxei auto ar conduce la concedierea a catorva mii de salariati in urma scaderii productiei, o cifra a somajului in crestere si deficit financiar. Prevederi sumbre, nu-i asa?

    Pana aici toate-s bune si frumoase. Totusi mentinearea taxei auto nu face minuni, de aceea Dacia vrea cu imprumut 100 milioane de euro de la BEI. In urma constructorului roman, care nu mai e atat de roman dupa “jurisdictia” Renault, vine Ford si cere si el 400 de milioane de euro. Acesti bani vor fi acordat de catre BEI, insa nu cu una, cu doua. Vor garantii de la stat.

    Atunci intra in scena Guvernul Roman, marinimos ca de obicei ,si afirma prin intermediul lui Eugen Teodorovici, secretar de stat in Ministerul de Finante ca cei doi uriasi ai industriei auto ar urma sa primeasca garantii de stat care sa acopere maxim 80% din suma finantata in martie anul acesta.

    Mai mult decat atat, au fost acordate si ajutoare de stat, adica bani care nu vor mai fi inapoiati in valoare de 120 milioane in felul urmator: Automobile Dacia va primi un ajutor de stat (din banii nostri) in cuantum de 15,4 milioane de euro, furnizorii Delphi Diesel Systems Romania - 24,7 milioane, KS Atag Romania - 27,9 milioane, Calsonic Kansei Romania - 17,9 milioane si Honsel - 37,4 milioane.Iar toti acesti bani vor fi, se pare, alocati investitiilor de pe teritoriul roman.

    Dar pana la urma, care industrie auto autohtona domle? Ce incurajare si ajutor? Profitul se va duce in mare parte catre companiile-mama, in cazul de fata Renault si Ford, si va fi reinvestit dupa planul lor de extindere, fie ca vizeaza sau nu Romania.

    Totusi ... totusi promit sa aloce sume frumoase tarii noastre. In cazul Ford, potrivit secretarului de stat din Ministerul de Finante, economia romaneasca va avea de castigat, din 2010, de pe urma acestor investitii. Compania Ford s-a angajat la investitii directe de 675 milioane de euro pentru fabrica de la Craiova. Compania a platit Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul fostei uzine Daewoo de la Craiova.

    La randul sau, francezii de la Dacia Renault vor investi 450 milioane euro pentru infiintarea centrului de inalta tehnologie de la Titu, unde vor proiecta noi automobile. In cadrul acestui centru ar urma sa fie angajati in jur de 3.000 de ingineri si specialisti.

    Ce va iesi pana la urma din acesta situatie, om trai si om vedea. Pana atunci asteptam cu nerabdare  recalcularea taxei auto.

    Vizualizari: 1092