rss

Gigantul japonez Takata a solicitat oficial falimentul. Ce urmeaza acum

  1. 26/06/2017
    Vezi toate fotografiile (1)

    Dupa rechemarile si procesele din ultimii aproape 10 ani, gigantul japonez Takata a solicitat oficial falimentul in Statele Unite si in Japonia. Compania va fi cumparata de catre americanii de la Key Safety Systems.

    Unul dintre cele mai mari scandaluri din industria auto i-a avut in prim-plan pe niponii de la Takata. Airbag-urile produse de acestia au tinut prima pagina a ziarelor dupa ce s-a aflat ca nitratul de amoniu din ele devine volatil odata cu imbatranirea si expunerea prelungita la caldura, provocand explozia dispozitivelor care ar trebui sa salveze vieti, nu sa ia cel putin 17.

    In ultimii 10 ani, oficialii companiei au cautat fel de fel de iesiri din aceasta problema, insa din cate se pare nu au ajuns la niciuna. Asta, dar si datoriile de aproximativ 15 miliarde de dolari i-a impins sa solicite acum oficial falimentul in Statele Unite si Japonia. Analistii Bloomberg numesc acest caz drept "cel mai mare esec al unui producator japonez de dupa razboi."

    Activele Takata vor fi cumparate de Key Safety Systems, o comanie americana cu sediul in Michigan, insa detinuta de grupul chinez Ningbo Joyson Electronic Corp. Valoarea tranzactiei ar fi de 1,6 miliarde de dolari, iar procesul de achizitie ar trebui sa fie gata anul viitor. Cele doua companii au convenit preluarea operatiunilor viabile ale Takata, dar si pastrarea celor aproape 60.000 de angajati din cele 23 de tari, inclusiv Romania.

    In ultimii ani, compania a fost nevoita sa vanda subsidiare pentru a plati amenzi si alte obligatii financiare, in contextul in care Bursa din Tokyo a anuntat ca actiunile gigantului nipon au scazut cu 95% din ianuarie 2014.

    Asa cum spuneam mai sus, la noi, Takata are trei fabrici, dintre care doua la Arad, unde se produc volane si centuri de siguranta, si una la Sibiu, care produce "celebrele" airbag-uri.

    Vizualizari: 787