X
rss Vizualizari: 11147

Cum sa testezi o masina second hand

  1. 29/04/2011
  2. Tags: Masina, second hand, Test Drive
    Vezi toate fotografiile (1)

    Achizitionarea unei masini este decizie foarte importanta, cu atat mai mult cu cat vorbim de un autoturism second hand, deci utilizat. Gandul unei masini noi este reconfortant pentru psihic, dar atunci cand se pune problema uneia la mana a doua lucrurile se complica.

    Dupa ce ai analizat minutios caroseria, interiorul, aspectul motorului, urmeaza proba de test in mers sau test drive-ul. Numai urcandu-te la volan poti observa cum se comporta masina, cum reactioneaza elementele de suspensie, cat de capabil este motorul sau cat de eficiente sunt franele.

    1. Porneste motorul si uita-te la sistemul de evacuare. Fumul alb este normal, cel alb-albastrui anunta faptul ca uleiul este ars, iar cel negru indica, de cele mai multe ori, un consum ridicat, in cazul propulsoarelor pe benzina. Fii antent la eventualele zgomote.

    2. Suspenisia. Alege o ruta pe care sa o cunosti. Verifica-i suspenia pe un drum pietruit. Incearca sa nu eviti chiar toate gropile. Astfel, vei vedea cum se comporta si in ce stare este.

    3. Conditii diferite de drum. Condu masina, daca te lasa proprietarul, pe diverse portiuni de drum, cum ar fi soselele cu multe curbe, drumul de tara, pantele, pentru a vedea cum reactioneaza masina. Negociaza viraje bruste, scurte sau lungi sau intoarceri pentru a vedea cum se adapteaza sistemul de directie. Este stabila masina? Te simti in siguranta?

    4. Capacitatea motorului. Accelereaza brusc, imitand diverse situatii din trafic. Poate face fata unei depasiri contracronometru. Cat de puternic este motorul? Da drumul la climatizare si observa cum influenteaza capacitatea propulsorului.

    5. Verifica transmisia. In cazul in care cutia de viteze este manuala, schimba treptele pentru a vedea cum functioneaza schimbatorul si ambreiajul. Daca ambreiajul se apasa greu, atunci ar putea aparea probleme. Daca masina pe care vrei sa o cumperi are tractiune integrala, conecteaza si deconecteaza sistemul 4WD, daca este posibil.

    6. Franele joaca cel mai important rol in siguranta la volan. Accelereaza puternic si apasa pedala de frana. Cat de repede se opreste masina, la cati metri? Cat tin franele? Efectueaza un test la o viteza de 50 km/h. Franarea trebuie sa aiba loc instant, masina pastrandu-si directia.

    7. Cu urechile ciulite. Asculta toate zgomotele pe care le face masina ta in mers. Daca zgomoul este de tipul batailor repetate, ar putea avea probleme cu articulatiile fiind necesara inlocuirea pivotilor, bucselor.  Asculta orice zgomot si inceaca sa ii cauti cauza. Scartaitul puternic al rotilor, zgomote metalice de frecare, trepidatii resimtite in volan ori balansarea masinii ar putea inseamna probleme cu sistemul de franare sau cu geometria rotilor. Unele dintre cele mai grave defectiuni pot fi observate atunci cand masina stationeaza.

    Comentarii (14)

    add_comment
    • sarebani

      un "articol" jenant de prost, daca astea sunt sfaturile "expertului" vostru e clar...mai bine isi vede de alta treaba, la masini sigur nu se pricepe. 01/05/2011 | Raspunde

    • aviator

      Ioi da mult stiu ca mai comentati, sincer nu e asa de prost articolul pe cum esti tu @sarebani. Chiar toata lumea din Romania este frustrata? Imi vine sa va bat sincer 01/05/2011 | Raspunde

    • ion ionescu

      mda, prin aer e altfel decat pe soselele patriei...
      si de fapt asa ne si este recomandat sa ne bucuram de priveliste.
      stimabile continua sa faci ce te pricepi: sa zbori! 01/05/2011 | Raspunde

    Vezi toate comentariile

    • pac

      ii deranjeaza rau pe bișnițari articolul asta 01/05/2011 | Raspunde

    • mutica jannina

      Deci,un singur lucru pot spune: esti penibil!!! cum poti face asa ceva cu o masina care nu este a ta?? ce vanzator te lasa pe tine un dobitoc sa mergi cu masina lui prin gropi??? te-ai gandit ca daca ar avea bietul vanzator 5 dobitoci care i-ar testa in halul asta masina lui,care e second,o poate direct baga in servis!!! doamne dumnezeule cat de penibili si inculti pot fii unii!!! 01/05/2011 | Raspunde

    • sarebani

      scz, nu am vrut sa par asa fustrat.
      Articolul e bun si, sunt cei mai importanti pasi in cumpararea unui SH 02/06/2011 | Raspunde

    • mutica jannina

      aaaa, sa nu le rateze pe toate, ma gandeam ca zici sa intre in gropi :))

      mii de scuze 02/06/2011 | Raspunde

    • alex

      bine de stiut 02/06/2011 | Raspunde

    • marius

      articolul ,este super ok, e antrenant-virtual vorbind.aceste scurte actiuni asupra masinii poate ar fi posibile , in vreun stat civilizat din europa dar nu romania.iar in ceea ce priveste posibilele zgomote simtite de urechiusele cumparatorilor , ori sunt ecranate de vreun mp3+ linie audio supertari,sau de cele mai multe ori nu sunt interpretate ca atare de cumparatori. 21/07/2011 | Raspunde

    • crazy

      Articolul este folositor pentru cei care isi cumpara de prima data masina second,cum am fost si eu.
      De altfel cumparatul de masini second hand este o loterie totdeauna,pentru ca problemele serioase la o masina ies numai dupa ce ai cumparat accea masina(cum am patit si eu),indiferent pe cine duci cu tine.Eu am avut doi cu mine cand mi-am luat masina si tot am reusit sa-mi iau o masina pe care am cheltuit si continui sa cheltui tot mai mult,pentru ca initial nu a vazut nimeni problemele masinii(cu tot felul de teste si drumuri efectuate si chiar si la mechanic ridicat),insa cand sunt stricati senzorii in masina si tin pina este vanduta,iar dupa aceea trebuie sa cheltui o gramada pe el ca iti vine una dupa alta e grav.

      Sfatul meu ar fi cine cumpara masina de prima data sa se uite foarte bine la ce cumpara si pe ce da banii,mai ales daca este masina veche de inainte de 2000 si este rulat la noi in tara mult.Acele masini nu prea mai merita bani(mai ales cine cumpara pentru el si nu pentru revanzare),pentru ca nu sunt intretinute si servizate periodic.Ori daca are bani putini isi ia masina din strainate sau recent adus,ori isi aduna bani si daca vrea masina buna si functionala cu cat mai putine batai de cap,isi ia masina cat mai noua,dar cel putin sa fie o editie de dupa 2000.Eu sincer tare am regretat ca mi-am luat masina care o am,pentru ca m-am grabit si nu m-am uitat foarte bine ce cumpar.Iar daca o vand nu voi mai avea bani sa-mi iau alta masina,asa ca o tin si o tot repar si cheltuiesc pe ea.
      Nu zic ca modelele noi nu pot avea probleme ascunse sau vizibile,dar sansa este simtitor mai redusa,daca este verificat ca lumea masina cumparata.Iar acei vanzatori care se grabesc sa isi vanda masinile si te forteaza,sigur au probleme cu masina,mai bine nu le luati decat sa cheltuiti o gramda de bani dupa achizitie.Eu am cheltuit imediat dupa ce am luat masina,la vreo 3 zile,800Ron pe un senzor care era stricata numai era curatata sa mearga pina isi vinde masina.
      Verificati toate lichidele la cumparat,pentru ca s-ar putea sa fie frumos curatat motorul(care este dubios deja),dar sa nu aiba ulei in motor pentru ca-i curge afara pe undeva sau celelalte lichide pot avea scurgeri chiar si dupa primul test drive mai lung un pic.
      Daca va place masina insistati pentru un test drive mai lung un pic si nu va decideti imediat,ca se pot observa mai multe daca are probleme masina chiar si in mainile proprietarului.

      Bafta la loterie :) 28/10/2011 | Raspunde

    • Cocosila Constantin

      Vreau sa cumpar un W Golf4 si nu stiu ce sa aleg benzina 1.4 1.6 sau 1.9 tdi? Precizez ca daca as alege benzina l-as trece pe gpl.Ce ma sfatuiti? 21/02/2012 | Raspunde

    • i

      Ati uitat sa puneti loveste masina de stalp frontal ca sa vezi daca functioneaza airbagul cum trebuie , idiot ala care te lasa sa franezi brusc si sa dai in gropi cu masina ca sa testezi suspensia cica. Daca faci ce spune in ghidurile de genul asta ai toate sansele sa te iei la bataie cu proprietarul. 02/06/2012 | Raspunde

    • XhUwJqIujEtDANkhY

      Salutari!1. Stim ca exista pseorane fizice sau juridice care incearca sa capete avantaje de pe urma CouchSurfing. Noi nu am avut niciodata probleme in sensul asta pentru ca sunt destul de usor de identificat astfel de pseorane (sistemul de referinte chiar functioneaza). De obicei exista pseorane care detin un hostel sau bed breakfast in zonele turistice si care in extra-sezon sunt implicati si in CS. Unii de placere, altii cauta profit. Sunt totusi sigur ca promovarea unui hostel pe CS nu va functiona, pentru ca nu e ca un fan page pe facebook unde doar dai un like, aici comunitatea chiar da la o parte usor profilele nepotrivite prin referinte.2. Sunt multe zvonuri acum de cand CS nu mai este organizatie non-profit. Si sunt mai multe comunitati de genul asta online, unele implementeaza un sistem de donatii/plati, altele sunt gratuite.Suntem siguri ca vor veni schimbari majore in CS acum ca si-au schimbat statutul. Dar nu stim exact la ce sa ne asteptam si momentan, ne bucuram de ce are sistemul de oferit :) 08/06/2012 | Raspunde

    • alik

      nu stiu ce sa zic da eu as duce masina inainte sa o cumpar direct la service sa o verific. eu toate masinile mele le-am dus la service autocar in pipera. repara orice masini, de la lamborghini la dacia . au o echipa super profi. sunt fanatici. 29/12/2012 | Raspunde

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau: