rss

Bosch a obtinut o crestere cu doua cifre in Romania

  1. 30/05/2016
    Vezi toate fotografiile (4)

    Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2015 cu o cifra de afaceri de 1,2 miliarde de lei (272 milioane de euro) in vanzari consolidate in Romania. Achizitia completa a doua foste joint- venture detinute in parti egale, BSH Hausgeräte GmbH si Robert Bosch Automotive Steering GmbH, a crescut vanzarile cu 30 procente. Bosch a inregistrat si o puternica crestere operationala: calculate pe o baza comparabila, vanzarile pe piata locala au crescut cu 12 procente. Vanzarile totale nete de 1,7 miliarde de lei (375 milioane de euro) in Romania, inclusiv vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au crescut fata de anul trecut cu aproape 50 de procente.

    „Multumita produselor noastre inovatoare si serviciilor orientate catre clienti, am reusit sa continuam cu succes tendinta noastra de crestere in anul 2015”, a declarat Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch in Romania. In mediul competitiv de piata al primului trimestru din 2016, afacerile companiei au evoluat, din nou, foarte bine. „ Pentru anul 2016 ne asteptam, in continuare, la o crestere puternica in Romania, in toate sectoarele noastre de activitate”, a adaugat Boldijar. Numarul angajatilor Bosch in Romania in anul 2015 a fost de aproximativ 3.200, o crestere de peste 30 de procente fata de anul trecut. Se preconizeaza o crestere semnificativa a numarului de angajati, la un nivel similar, in cursul anului 2016, mai ales pentru locatiile din Blaj, Cluj si Timisoara.

    Bosch extinde productia si activitatile de cercetare-dezvoltare in Romania

    Grupul Bosch a investit aproximativ 178 milioane lei (40 de milioane euro) in Romania in 2015 si planifica investitii suplimentare in anul curent, in special pentru continuarea dezvoltarii locatiilor de productie pentru Solutii de mobilitate. Capacitatea in crestere si operatiunile in expansiune ale fabricilor Bosch din Blaj si Cluj, precum si extinderea activitatilor de R&D consolideaza prezenta companiei si potentialul constant de crestere in Romania. Locatia din Jucu si-a triplat productia de la inaugurarea in anul 2014. In aceasta fabrica, Bosch produce, printre altele, unitati electronice de control pentru asistenta la condus si unitati electronice pentru siguranta, pentru clienti globali din industria auto. In 2015 si 2016, fabrica de componente auto din Jucu a adaugat produse noi in portofoliul propriu, inclusiv componente pentru airbaguri si sisteme de asistenta la parcare pentru un plus de siguranta si confort. In Blaj, divizia Solutii de mobilitate a inceput productia de componente de grup motopropulsor la finalul anului 2015 si preconizeaza o crestere puternica a productiei in 2016, prin extinderea proiectelor existente.

    Romania devine, de asemenea, o parte importanta a retelei globale de cercetare-dezvoltare Bosch. Centrul de inginerie din Cluj, infiintat in 2012 si extins cu un nou sediu modern in 2015, dezvolta tehnologii ale viitorului in colaborare cu parteneri internationali si locali. Aici, peste 100 de tineri ingineri talentati se concentreaza pe domenii precum conectivitatea, industria conectata – cunoscuta si sub numele de Industria 4.0, energia regenerabila si conducerea automatizata si efectueaza, de asemenea, o gama larga de teste si analize. Cand vine vorba de Industria 4.0, Bosch este un utilizator si un furnizor de top care ofera un spectru larg de solutii in domeniul tehnologiei de actionare si automatizare, precum si senzori si software. Centrul de inginerie din Cluj a inceput recent sa lucreze si la solutii pentru Industria 4.0, cu scopul de a impulsiona schimbari strategice in mediul de productie. In unitatile de productie din Cluj si Blaj, Bosch implementeaza treptat solutii ale Industriei 4.0 pentru a-si creste competitivitatea, de exemplu printr-o mentenanta predictiva si mai rapida.

    Crestere semnificativa prin produse si servicii inovatoare "inventate pentru o viata"

    In 2015, toate sectoarele de activitate ale Bosch au contribuit la cresterea cu doua cifre a cifrei de afaceri: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Multumita produselor si serviciilor de inalta calitate, divizia Piese auto si echipamente de service a inregistrat in anul 2015 un nou record de vanzari in Romania. Unul dintre factorii de crestere a fost dezvoltarea conceptelor sale de service auto,

    Bosch Service si Auto Crew. Cu 56 de noi parteneri, reteaua Bosch a ajuns la 300 de service-uri, fiind cea mai extinsa retea independenta de service-uri auto din Romania. In acelasi timp, ca urmare a dezvoltarii pozitive a pietei de constructii, divizia Termotehnica a inregistrat o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in toate segmentele de produse. Avand in vedere cerintele directivei europene privind eficienta energetica (ErP), intrata in vigoare la finalul anului trecut, divizia Termotehnica s-a bucurat de succes mai ales cu centralele termice murale in condensare. In plus, divizia de Aparate electrocasnice, prezenta pe piata locala de 16 ani, a inregistrat o crestere de doua cifre in anul 2015. BSH Electrocasnice a depasit piata locala de electrocasnice si a consolidat in mod semnificativ pozitia sa competitiva. De asemenea, anul trecut, BSH a castigat premiul Trusted Brand pentru electrocasnicele de bucatarie in Romania, pentru brandul Bosch. In anul 2016, prin continuarea investitiilor in canale specializate de distributie si lansarea de produse noi, precum aparatele frigorifice No Frost cu sistemul VitaFresh, care pastreaza alimente proaspete, de pana la de trei ori mai mult, sau masinile de spalat rufe cu Active Oxygen, pentru rezultate curate din punct de vedere igienic la temperaturi joase de spalare, compania se asteapta la o crestere cu doua cifre a vanzarilor pe piata din Romania.

    Divizia Scule Electrice a inregistrat, de asemenea, o crestere cu doua cifre in anul 2015, in special in segmentul sculelor profesionale, in cazul carora vanzarile au crescut cu peste 25 de procente. Printr-o campanie media integrata, divizia a obtinut rezultate excelente si in segmentul telemetrelor inteligente cu laser DIY. Ca parte din strategia Bosch pentru conectivitate crescuta, un numar mare de aplicatii pentru smartphone-uri si tablete este disponibil pentru utilizatori, spre exemplu GISMeasure & Document, Floorplan or PLR Measure & Go. Aceste aplicatii ajuta consumatorii atunci cand documenteaza si opereaza cu rezultatele masurate.

    Bosch Service Solutions - un partener de incredere pentru externalizarea proceselor de afaceri
    2015 a fost un an de crestere pentru Bosch Service Solutions din Timisoara datorita dezvoltarii proiectelor existente si achizitiei de clienti si de noi proiecte complexe. Locatia din Timisoara ofera servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in 19 limbi pentru clienti care activeaza in diferite sectoare de activitate. In luna decembrie a anului trecut, centrul de servicii din Timisoara a deschis un nou centru de afaceri, care ofera servicii in domeniul financiar-contabil. In anul 2015, Bosch Global Service Solutions a gestionat peste 120 de milioane de tranzactii cu clientii a peste 1.000 de companii din 30 de tari.

    Bosch lanseaza o oferta candidatilor la un job: „Let’s be remarkable”
    Bosch acorda o atentie deosebita conditiilor bune de munca. Angajatii beneficiaza de un mediu de munca modern, acces la tehnologie de ultima ora si programe de instruire de calitate inalta. In anul 2015, Bosch a oferit angajatilor sai peste 2.500 de zile de instruire in tara. Aproximativ 550 de angajati au avut ocazia sa-si extinda competentele in locatii Bosch din intreaga lume. In plus, 200 de studenti si-au inceput carierele in programe specifice dezvoltate in locatiile Bosch din Romania. Pentru a raspunde cererii tot mai mari pentru dezvoltare profesionala a angajatilor sai, locatia din Cluj va inaugura in acest an un centru de instruire prevazut cu laboratoare echipate cu tehnologie de ultima ora.
    La inceputul anului 2016, Bosch a lansat o campanie de recrutare la nivel mondial sub sloganul „Let’s be remarkable” si invita potentialii candidati sa inceapa o cariera remarcabila intr-un mediu de munca competitiv si international.

    Bosch se implica in comunitatile locale
    Pentru Grupul Bosch, responsabilitatea sociala si sustenabilitatea inseamna asigurarea succesului companiei pe termen lung, in acelasi timp protejand resursele naturale de care depind generatiile prezente si viitoare. Compania este implicata, astfel, in activitati care sustin relatia dintre educatie si mediul de afaceri. De exemplu, Bosch in Romania este un partener de incredere al scolilor locale in cadrul proiectului de sistem educational dual, incepand cu anul 2013. In prezent, peste 80 de elevi din licee si scoli profesionale se pregatesc pentru carierele lor ca tehnicieni in electromecanica si electronica in unitatile de productie Bosch din Blaj si Cluj. In plus, compania isi continua parteneriatul pe termen lung cu cele mai importante universitati din Romania. De exemplu, Bosch sustine studentii de la Universitatea Politehnica din Bucuresti prin furnizarea de echipamente moderne pentru doua centre de instruire in domeniul tehnologiei auto si al termotehnicii. De asemenea, Bosch a sprijinit mai multe organizatii caritabile in activitatile lor cu copii aflati in dificultate. Compania si-a incurajat angajatii sa se implice si ei in proiecte sociale, impreuna cu organizatii precum Habitat for Humanity sau Concordia. Fundatia Primavera, o organizatie caritabila infiintata de angajati Bosch, cu scopul de a ajuta copii aflati in dificultate, sprijina activitati educationale in Romania, de exemplu la orfelinatul din Orlat sau la centrul social din Blaj.

    Perspectivele globale ale Grupului Bosch pentru anul 2016
    Dupa un an record in 2015, Grupul Bosch doreste sa-si continue tendinta de crestere in acest an. Liderul global in furnizarea de tehnologii si servicii preconizeaza cresterea vanzarilor la nivel mondial intr-un interval ajustat in functie de rata de schimb de 3 pana la 5 procente in anul 2016. In discursul sau din cadrul conferintei anuale de presa a companiei, care a avut loc in Germania in luna aprilie, directorul executiv al Bosch, Volkmar Denner, a afirmat: „Intentionam sa crestem nu doar prin produse inovatoare, ci si prin servicii inovatoare.” In domeniul conectivitatii, Bosch se concentreaza pe cei „3S”: senzori, software si servicii. Compania foloseste din ce in ce mai mult serviciile conectate pentru a cladi pe propria baza vasta din domeniul hardware. Procedand astfel, Bosch beneficiaza nu doar de diversificarea sa tehnologica, ci si de expertiza sa ampla in diferite industrii si domenii. Divizia nou creata, Bosch Global Service Solutions, recent instituitul Bosch IoT Cloud, precum si Sistemul Bosch Smart Home lansat la inceputul anului 2016 contribuie la aceasta strategie.

    Vizualizari: 1273
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »