rss

Bosch – 25 de ani de la introducerea in productia de serie a primului sistem de navigatie

  1. 19/08/2014
    Vezi toate fotografiile (3)

    Bosch aniverseaza anul acesta 25 de ani de la demararea productiei de serie a primului sistem de navigatie din EuropaBosch TravelPilot.

    In 1989, Bosch incepea in Germania productia de serie a sistemului TravelPilot IDS (Identification of Digitized Streets), primul sistem autonom de navigatie si localizare a destinatiei utilizat pe drumurile europene. Cu o harta  fisata pe un monitor de 4,5 inch, acesta il informa constant pe sofer privind pozitia autovehiculului in cadrul retelei de drumuri si utiliza o sageata simpla pentru a indica directia catre destinatie, precum si legaturile rutiere disponibile care duceau catre destinatie.

    TravelPilot IDS utiliza navigatia estimata pentru a calcula o pozitie precisa in cadrul retelei rutiere digitalizate. Sistemul utiliza informatiile primite de la senzorii de roata instalati special pentru a determina ce sectiuni ale traseului au fost parcurse de autovehicul si detecta schimbarile de directie prin intermediul unei busole electrice cu un giroscop magnetic. Aceasta metoda de estimare era asistata suplimentar de datele incluse in hartile rutiere. Configuratiile rutiere ale marilor orase germane si reteaua rutiera cu care se interconectau erau stocate pe un CD.

    Sistemul a fost actualizat in 1993 cu un receptor pentru Sistemul de Pozitionare Globala (GPS). In primii ani, sistemele de navigatie Bosch au fost utilizate in mai multe zone, desi in pricipal in scop profesional. La acea vreme, departamentul de pompieri din Los Angeles, de exemplu, a montat sistemul de navigatie Bosch in peste 400 din autovehiculele sale, pentru a ajunge mai rapid la destinatie.

    La mijlocul anilor ’90, sistemele de navigatie erau deja capabile sa furnizeze instructiuni soferilor prin simboluri directionale si recomandari verbale usor de inteles. Aplicatiile software imbunatatite dezvoltate de inginerii Bosch, care le ofereau soferilor informatii specifice despre destinatii turistice, culturale si gastronomice si despre parcari, statii de alimentare si service-uri auto au impulsionat din nou domeniul tehnologiei de navigatie pentru autovehicule la momentul respectiv.

    In 1998, inginerii Bosch au dezvoltat navigatia dinamica, astfel incat sistemele puteau procesa informatiile din trafic de la Traffic Message Channel (TMC), permitandu-le sa reactioneze in timp util la problemele din trafic.

    Generatia de dispozitive din prima decada a noului mileniu a fost puternic caracterizata de segmentul de piata nou aparut al dispozitivelor portabile de navigatie (PND). Aceste unitati compacte puteau fi montate rapid si usor pe orice autovehicul si puteau fi utilizate prin intermediul unui ecran tactil. Generatia de dispozitive mobile Bosch oferea deja primele functii de asistenta pentru sofer, precum avertismente grafice si sonore privind limitele de viteza.

    Intre timp, navigatia auto a devenit de cele mai multe ori o componenta a sistemelor de infotainment conectate ce ofera o ampla varietate de optiuni. Cele mai recente sisteme de navigatie pe baza de harti oferite de Bosch asigura acum perspective bidimensionale si tridimensionale, o optiune de traseu economic pentru reducerea consumului de carburant, asistenta de mentinere a benzii de circulatie, un asistent de avertizare in curbe si conectivitate pentru aplicatii care suporta functii de navigatie. In plus, soferii isi pot planifica traseul in mod confortabil, pe PC, tableta sau smartphone si potr trimite adresa destinatiei catre sistemul autovehiculului direct de acasa.

    Navigatia Bosch asigura un „orizont electronic”, ceea ce inseamna ca sistemele privesc mult inainte si furnizeaza informatii despre drumul pe care mergeti, precum detaliile despre viraje, pante si benzi de circulatie. Acestea le permite sistemelor de navigatie Bosch sa recomande trasee deosebit de eficiente in materie de consum energetic, incurajand astfel conducerea cu un consum redus de carburant.

    In primavara anului 2014, Bosch a dezvoltat un sistem pentru autovehiculele hibride deschis ca o „tehnologie inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2”. Sistemul utilizeaza datele de navigatie pentru a ajusta nivelul de incarcare al bateriei autovehiculului. Utilizand datele topografice de navigatie precum gradul de inclunare al pantelor si rampelor si raza virajelor, sistemul Bosch poate determina ce sectiuni ale traseului sunt adecvate pentru recuperarea energiei la franare. Pe baza acestor date, sistemul ajusteaza nivelul de incarcare al bateriei cu mult inainte ca autovehiculul sa ajunga la acele sectiuni, pentru a permite o recuperare optima.

    Vizualizari: 2268
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »