rss

De ce sunt bune airbag-urile pentru cap si cele laterale?

  1. 12/11/2009
  2. Tags: Airbag, Ford, impact, Volvo
    Vezi toate fotografiile (1)

    Cand doriti sa cumparati o masina de familie, va orientati, probabil, si in functie de ratingurile obtinute la testele de siguranta, pentru a determina daca respectivul vehicul va proteja corespunzator familia.

     

    De fapt, coliziunile laterale prezinta cel mai mare risc de ranire a ocupantilor masinii. Acest lucru se datoreaza faptului ca "zona de impact" - spatiul dintre marginea exterioara a vehiculului si compartimentul pentru pasageri - este cu mult mai ingusta decat cea din fata sau din spatele vehiculului. Drept raspuns, cei mai multi constructori de automobile au echipat masinile cu airbag-uri laterale destinate sa protejeze capetele si pieptul pasagerilor.

     

    Protectia capului

    Airbag-urile laterale pot pot proteja capul, pieptul sau ambele, in functie de designul lor.

     

    Airbag-urile care protejeaza capul folosesc un design tubular sau de tip cortina. Volvo a fost primul care a oferit airbag-ul de tip cortina pentru protectia capului, in 1999, pe modelul S80. Acestea protejeaza doar capul pasagerilor suficient de inalti astfel incat in timpul impactului, capetele lor sa loveasca fereastra. Mai mult, ele protejeaza doar pasagerii asezati in partile laterale ale banchetei, adiacente zonelor in care se deschid airbagurile.

     

     

    Copiii nu sunt protejati

    Vehiculele cu airbag-uri pentru protectia capului protejeaza intotdeauna cel putin ocupantii locurilor din fata, dar ele nu acopera intotdeauna si al doilea sau al treilea rand de scaune.

     

    Chiar daca un airbag pentru cap de tip cortina acopera locurile din spate, acolo unde stau copiii in majoritatea cazurilor, nu inseamna si ca acestia sunt aparati, din cauza staturii prea mici pentru a beneficia de protectia airbag-urilor.

     

    Unii producatori folosesc ceea ce se numeste o combinatie de airbag-uri, pentru a proteja atat capul cat si pieptul, utilizand cu o singura camera care se deschide dinspre usa sau din partile laterale ale scaunului. Ford foloseste acest tip de airbag-uri pe cele mai multe dintre automobilele sale, cu toate ca pe cele de tip cortina pentru protectia capului le foloseste pentru SUV-uri.

     

     

    Airbag-urile pentru protectia pieptului

    Pentru a proteja pieptul si suprafata coastelor, unii constructori ofera un al doilea airbag, denumit de obicei airbag pentru torace, care se deschide fie din panoul usii, fie din partile laterale ale scaunului. Volvo a fost, de asemenea, primul care a oferit astfel de protectie pentru piept, o data cu implementarea, in 1994, a Sistemului de Protectie la Impact Lateral (SIPS – Side Impact Protection System).

     

    Putini producatori ofera airbag-uri pentru piept, iar acestea sunt de obicei instalate numai pentru scaunele din fata. Protectia pentru torace pentru pasagerii din spate este in prezent oferita numai de constructorii europeni, printre care Audi, BMW, Mercedes-Benz si Volkswagen.

     

    Mercedes-Benz apreciaza atat de mult beneficiile airbag-urile laterale, incat acestea sunt prevazute in echiparea standard pe majoritatea modelelor, atat pentru pasagerii din fata, cat si pentru cei din spate.

     

    Sunt aceste airbag-uri sigure?

    NHTSA a declarat public ca aceste airbag-uri nu ar trebui sa raneasca ocupantii vehiculului, indiferent de varsta lor, dimensiunea si pozitia de sedere.

     

    Exista 15 teste diferite care acopera fiecare tip de airbag din fiecare pozitie posibila pe vehicul. Testele sunt efectuate cu manechine care au media de varsta intre 3 ani si 6 ani, precum si cu manechine de sex feminin. Testele a fost gandite in acest mod plecand de la ideea ca, daca un airbag nu afecteaza un copil sau un adult de sex feminin, atunci este sigur si pentru un adult de dimensiuni mai mari.

     

    "Tehnologia airbag-urilor evolueaza foarte rapid, motiv pentru care avem atat de multe aplicatii ale acestei tehnologii utilizate in prezent", spune Phil Haseltine, presedinte al Coaliţiei Auto pentru Siguranta Traficului ( Automotive Coalition for Traffic Safety). "In viitor, vom vedea probabil nu mai putine, ci mai multe airbag-uri, pentru ca sunt atat de multe beneficii potentiale de pe urma acestora, atat in timpul impactelor laterale, cat si in rostogoliri."

     

    Vizualizari: 4815
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »