X
rss Vizualizari: 13715

Cum sa nu-ti iei teapa cu masina second hand

  1. 13/06/2009
  2. Tags: masina second hand, service
    Vezi toate fotografiile (1)

    Pentru ca suntem romani si pentru ca suntem in criza optam de cele mai multe ori pentru o masina second hand. Nu spunem noi asta, spun statisticile. Insa cum te poti feri de o teapa in achizitionarea unei masini la mana a doua? Cum iti poti da seama cat merita si mai ales daca merita? Noi am pregatit cateva sfaturi generale de luat in calcul la intalnirea cu actualul proprietar.

    1. Incepem de la exterior catre interior si ne uitam la chederele masinii (portbagaj, usi, parbriz) sa nu fie "gazata" vopseaua . Daca la suprafata se observa mici vapori poti trage concluzia ca a fost revopsita, fie din cauza unui accident suferit, fie rugina si-a pus amprenta pe masina (ceea ce inseamna ca masina nu a fost atat de intretinuta precum vrea omul nostru sa para).

    2. Fii atent la liniile si designul masinii. Daca linia usii din fata nu se continua fluent pe usa din spate inseamna ca a fost inlocuita una din portiere. De precizat ca daca proprietarul masinii si-a inlocuit un element al caroseriei la o reprezentanta, acest fapt nu se observa.

    3. Du-o la un service ales de tine pentru a urca masina pe rampa in scopul verificarii “dedesubturilor”.

    4. Aici se verifica stabilitatea rotilor: bucse, pivoti, rulmenti, bascula, bielete de directii. Cum se zice: sa nu aiba joc la roata.

    5. Verifica-i arcurile si amortizoarele tot la service. Daca nu ajungi la service te poti lasa cu greutatea ta pe ea, iar atunci cand te ridici, daca efectul este de “arc” si masina se ridica simtitor inseamna ca are probleme cu arcurile si amortizoarele.

    6. Foarte importanti sunt km parcursi. Trebuie sa stii ca pentru circa 100 de euro, proprietarul poate modifica kilometrajul astfel incat acesta sa arate mult mai putin. Aceste mismasuri se pot verifica numai la o reprezentanta sau service autorizat, care sa aiba softurile originale ale masinii.

    7. Tot la service poti verifica daca motorul scapa noxe. In limbajul “popular”, “daca mananca ulei”. Fumul scos pe tevile de espament in acest caz sunt de culoare alb-albastruie. Daca fumul este negru inseamna ca tipul de carburant folosit este de proasta calitate.

    8. Instalatia electrica trebuie verificata: faruri, semnalizari, stop pe frana, pozitii, avarii, lumina marsarier, geamuri electrice si inchidere centralizata, daca este cazul.

    9. Bineinteles ca trebuie sa-i verifici tinuta de drum. Urca-te la volan, simte acceleratia, frana. Accelereaza, apoi franeaza atat brusc, cat si treptat, pentru a simti daca frana e slaba, daca placutele de frana sunt tocite etc.

    10. Starea si vechimea masinii se pot observa daca arunci o privire mai atenta farurilor. Daca acel argintiu este “tocit” sau farurile sunt incetosate, atunci masina este “batrana” sau neintretinuta. Starea farurilor trebuie sa fie buna, aratand varsta masinii.

    Toate aceste lucruri de mai sus le poti rezolva daca duci masina intr-un service. Verificarea te costa in jur de 100 de euro si te scuteste pe tine de multa bataie de cap sau o eventuala teapa. Insa chiar daca alegi sa o duci la un mecanic de profesie, este recomandat sa ai si aceste cunostinte la purtator.

    Acestea fiind spuse, sa o stapaniti sanatos si sa aveti grija la radare!

    Comentarii (21)

    add_comment
    • y2korn

      ar mai fi si geamurile. pe fiecare geam este inscriptionat anul si niste puncte. punctele reprezinta luna din an (trebuie innumarate). aceasta data este data in care geamul a iesit din fabrica. masina trebuie sa aiba toate geamurile cu aceeasi data. daca unul dintre geamuri este cu alta data inseamna ca ori a fost inlocuit, ori s-a inlocuit toata portiera (cazul care ne-ar interesa). 14/06/2009 | Raspunde

    • adi

      la cat e romanul nostru de zgarcit vezi sa nu se duca la service sa plateasca 100 euro...oricum el se "pricepe" la toate(fotbal,femei,politica si de ce nu-mecanica...)!sunt oameni care platesc zeci de mii de euro pt o masina second si nu fac nici cel mai elementar lucru,adica sa verifice seriile daca corespund,merg pe incredere...mai avem mult pana departe!stima! 14/06/2009 | Raspunde

    • TaTaN

      Cele 10 puncte sunt in situatia ideala, nu? Haideti sa va spun cum e cu verificarea kilometrilor reali ai masinii: am achizitionat un Renault Megane II in 2006, second-hand, si m-am dus la reprezentantele Renault din Baia Mare (MM) si Satu Mare (SM). La ambele reprezentante mi s-a spus ca nu pot sa-mi spuna daca s-a lucrat sau nu la kilometraj!!!!!!! Spuneti ca o verificare costa 100EUR. Fals!! La aceleasi reprezentante mi s-a cerut intre 700 si 800 RON doar pt verificare!!!! Spuneti ca daca componentele caroseriei au fost schimbate la service-uri autorizate nu se vad modificarile. Fals din nou!!! In urma unei tamponari usoare, a fost necesara schimbarea mastii fata, aripa stinga fata si far stinga. Reparatia fiind facuta pe asigurarea CASCO a masinii m-am dus la un service autorizat. Cred ca si eu faceam o reparatie mai buna!!! Avind nevoie de masina am semnat pt reparatiile facute, fiind asigurat de patron ca o sa-mi "ajusteze" componentele schimbate ca liniile masinii sa fie continue. Nici pina in ziua de azi nu s-a intimplat acest lucru. M-am adresat OPC-ului, dar acesta mi-a spus ca nu trebuia sa semnez pt reparatia facuta (absolut corect). Asa ca, sfaturile dvs nu tin. Cind se achizitioneaza o masina second-hand, in Romania, trebuie sa-ti faci cruce ca sa ai noroc.
      Spor la cumparare 14/06/2009 | Raspunde

    Vezi toate comentariile

    • ioan

      sunt foarte bune aceste verificari sa le zicem da cred ca cel ce vinde masina nui de acord cu service si slta sunt atat de experti ca o fac de arata ca noua am o varsta si am auzit multe trucuri ce se pot face asa ca masina veche are ceva hiba pe care nu cred ca o poti constata cred ca numai pe parcurs rar sunt cei ce vand masina de nevoie parerea mea oricum ai face tot te fentezi cu o masina veche si cum masinile noi sunt piperate tot timpul unu rade altu plange cu masinile vechi dar sunt masini noi care au probleme 14/06/2009 | Raspunde

    • laguna 2

      cum ziceti voi sa duci masina in service nuti fac nimica iti iau bani si iti zic niste prostii si te-a rezolvat asta o faceti pt ca nu mai este clientela pt service de aia ziceti sa mergeti la service io am lucrat in service in reprezentant si stiu ce am fascut ii mare teapa sa cheltii bani aiurea cu servisu cel mai bine so faci singur sau cu un prieten care cunoaste nu dati bani pe prostii luati o acadica la copii. 14/06/2009 | Raspunde

    • oricine

      ioan... tu esti "ca calu", vezi doar intr-o directie. Daca eu am o masina care e in stare perfecta, dar o am de 1 an si jumatate.. si vreau sa o vand inainte sa ii scada pretul prea tare? Nu am nici nevoie de bani, nici nu e rea masina. Asa-i ca ma situes la mijlocul conceptiilor tale? Nu zice nimeni ca nu`s si hoti care te mint.. dar nu toti. Mai ales in perioada asta in care multi din vanzatori chiar au nevoie de bani. Sa nu uitam in ce stare e economia in momentul de fata. 14/06/2009 | Raspunde

    • dany

      fratilor faptul ca iti iei o masina sh nu este un lucru rau, conditia este sa 'casti' bine ochii inainte la anumite detalii, si pina la urma urmei si ce daca are km 'resetati' important e cum arata si merge masina ca acuma sa fim seriosi se-ti iei o masna noua la 10000euro(ex logan)iti iei un bmw,audi sau vw de nu o sa-l ajunga ex.de mai de sus nuci in 10 ani 14/06/2009 | Raspunde

    • Dragusin

      Frate,ceea ce spui tu acolo e valabil pentru masini scumpe..sa nu credem vreodata ca vom gasi una ieftina(cum vrem majoritatea)si de nota 10 exterior-interior.Orice masina ieftina are cate ceva de investit in ea,pana la urma nu e noua,daca vrei una impecabila sfatuieste cititorii sa se duca la reprezentante,nu sa le ia din targ sau internet...` 14/06/2009 | Raspunde

    • ciprian

      habar nu ai de capul tau..orice masina folosita nu mai e noua...toate au cate ceva..logic, dc gandesti...km se inapoi cu un milion nu 100 euro,poate iti faci tu reclama cu un milion. sh este sh ,\indiferent cum o iei. important e ca masina sa fi avut revizii la zi. atucni e ok...restul se mai repara... mai ai de invatat nenea autor de articol 14/06/2009 | Raspunde

    • Florentin

      Observatii la fiecare punct: 1 - vopseaua de pe chedere si garnituri ar putea fi curatata minutios ori masina dezechipata la revopsire, iar vaporii de pe caroserie eliminati prin polishare, asa ca trebuie utilizat un detector de metale care afiseaza distanta intre suprafata vopselei si metal, iar in cazul in care aceasta este mai mare decat la o masina noua dintr-un showroom, atunci poti trage concluzia ca a fost revopsita ori nu;chestia cu privitul chederelor e inselatoare; vopseaua originala in camp electrostatic e absolut neteda, iar cea de service mai are mici rugozitati chiar dupa polisare; 2 - portiera poate fi inlocuita cu una second hand in orice atelier, nu neaparat intr-o reprezentanta si nici in acest caz nu raman urme, mai ales daca portiera second hand era in aceeasi culoare, cum se si procedeaza de cele mai multe ori;3- nu ai cum duce masina la un service deoarece acolo iti trebuie programare si specialistii de pe la service-uri sunt habarnisti sau nu au chef si timp de asa ceva; trebuie sa stii singur s-o verifici, altfel mai bine stai acasa si cu banii in banca; 4 - elementele de suspensie nu-s foarte importante deoarece pot fi inlocuite; ar fi chiar culmea sa ai pretentii de perfectiune la masini second hand; o poti duce pe piatra cubica, acolo spune cel mai simplu daca bate ceva; mai poti apasa puternic cu piciorul pe fiecare roata sub arcul aripii si asculta eventualele batai; 5- cand o apesi, amortizoarele trebuie sa ridice masina , dupa care sa o coboare usor si s-o stabilizeze definitiv, aceasta e regula amortizoarelor; se mai poate verifica manual prin pipaire sa nu aiba scurgeri de ulei daca sunt pe ulei, daca sunt pe gaz doar prin balans; 6 - km. parcursi se verifica nu dupa afisajul bordului, ci dupa uzura volanului, a scaunului soferului, jocului in balamaua portierei soferului, uzurii discurilor de frana, care la 100.000 km au guler; noxele se verifica prin ridicarea jojei cu motorul pornit sau a busonului de pe capacul culbutorilor, pentru a se vedea daca nu ies gaze albe pe acolo; trebuie verificat sa nu fie prea vascos uleiul, semn ca vanzatorul a folosit un aditiv de refacere a compresiei; motorul rece nu trebuie sa aiba batai care dispar la cald, semn ca-si face compresia prin dilatare; 8, 9, 10 - nu se vorbeste nimic de verificarea cutiei de viteze, a instalatiei de AC, a turbinei la diesel etc.; probati frana de motor, semn ca ambreiajul e bun, sa nu difere sunetul la debraiere s.a.m.d. Sunt multe, dar e simplu sa verifici atent o masina. Trebuie doar sa stii ce sa verifici. Nu e nevoie de mari specialisti. O masina buna se vede de departe. 14/06/2009 | Raspunde

    • Mihai

      D-na sau domnisoara Cristina, mare redactor pe acest site. Cu toata stima vreau sa va anunt ca bateti campii si cam sunteti inafara subiectului.
      - daca masina a fost reparata intr-o reprezentanta (care sunt varza), pe garantie, si lucrarea a fost facuta de mantuiala cum se face prin Romania, asta inseamna ca masina e proasta toata;
      - cat priveste calitatea si starea bucselor, nu uitati ca traim in Romania, tara fara drumuri, deci nu exista masina caruia sa nu-i bata ceva;
      - sunt foarte multe masini carora nici mama reprezentantei nu-i poate spune adevartii kilometri parcursi; aici sa va zic o poveste: un amic de-al meu si-a luat un Passat, facea cate 35.000 cu el, dadea km inapoi la 15.000 si se ducea la reprezentanta pt revizie; baietii ii faceau revizia si ii stampilau cartea service. Tipul a vandut masina cu 90.000 km, dovediti cu carte service, plus ca mecanicii stiau foarte bine masina, insa ea avea vreo 200.000 km la vanzare;
      Starea exterioara a masinilor din RO are foarte mult de suferit de pe urma conditiilor ingrozitoare de pe drumurile patriei; oricat ar vrea proprietarul sa aiba grija de masina, sar pietre si sparg parbrize, faruri, sare vopseaua de pe tabla, mai "prinzi" si cate un catel sau o pisica, etc.......
      Concluzia: daca vrei masina cum zici tu, atunci ia-o noua, INSA fa-i niste poze imediat, pt ca dupa max 1/2 an de rulat pe aceste drumuri jalnice nu o sa mai arate la fel . 14/06/2009 | Raspunde

    • mihai

      y2korn...........
      esty varza...am luat masina noua si nu avea datele de pe geam cum zici tu...si la doua masini am intalnit asa...asca ca nu mai vorbiti abureli...!!!
      o zi buna la toti si luati masini noi si ati scapat :)) 14/06/2009 | Raspunde

    • Florentin

      Sfaturile nu sunt pt. cei ce cumpara masini noi, ci pt. amatorii de second hand. Piata second hand nu va muri niciodata.
      14/06/2009 | Raspunde

    • Stefan

      Florentin mi s-a parut cel mai precis şi complet în discuţie.
      Realitatea este cu totul alta, trebuie de căscat bine ochii să caşti puga.
      Eu sunt păţitul. A vrut sa iau o masina si m-am dus la reprezentantă, (nu dau nume ca le fac reclamă)să o verific, a pus calculatorul, a ferificat direcţie frâne, 180 lei şi concluzia: nu-mi poate spune km originali, deşi tipul spunea ca e din 2006 20000km, adusă din Germania.
      După ce am luat tot de la reprezentanta, factură, copii de pe foi ( descoprise că avea scurgeri la răcire, antigelu nu mai avea nivelul de răcire bun, şi că o porneşte înainte să se stingă toţi martorii) m-am pus eu pe verificat, că de tot ochiul meu şi banul meu este. Am tras maşina în faţa reprezentanţei şi verificare: Scos capac motor, văzut dacă e umblat la el, murdar curat, etc.Am ochit la tablă fusese lovită dreapta faţă, apoi parbrizul schimbat, l-am întrebat: "O piatră".
      Am renunţat, că omul nu a fost cinsit. I-am întrebat pe cei de la reprezenanţă, nu au văzut că a fost lovită, cică nu apare pe calculator, că elementele de siguranţă nu au fost afectate: Mă laşi! Bani ştiu să ia.
      Am căutat mult şi am găsit o maşină bună, care nu bate, nu face figuri, super întreţinută, mulţumesc fostului proprietar.
      Deci "ochiul" şi sfaturile lui Florentin sunt bune. 14/06/2009 | Raspunde

    • URAGANU

      Slab articol. 14/06/2009 | Raspunde

    • ciucica

      Am avut un renault lovit in spate grav...s-a lasat cu flex, cu suduri de aripi si alte minuni...masina am facut-o la o reprezentanta, dar am avut "grija" de baietii care lucrau la ea...aceeasi masina am dus-o inapoi la reprezentanta pt un buy-back...habar n-au avut k masina a fost lovita si facuta...prin urmare, daca vrei masina sh, ori te pricepi la masini ori iei un preten cu tine...nici mama reprezentantei nu-ti poate garanta ceva... 14/06/2009 | Raspunde

    • miky48

      Service-urile si reprezentantele sunt doar ptru. luat bani; Florin are dreptate; Mihai te rog sa ne spui si noua ce masini sunt alea de nu au geamurile inscriptionate, ca e bine sa stim sa ne putem feri (n-au ce cauta pe piata); cu autorii articolelor nu trebuie sa fim exigenti:ei sunt doar bine intentionati si se pregatesc si ei cit le permite timpul si conditia sa scoata articolul; important e ca dau alarma : restul depinde de cei ce au experienta si ne-o impartasesc si noua; in asta consta puterea si valoarea. Despre drumuri: orice deplasare e o aventura,Dumnezeu cu mila.S-aveti parte doar de bine. 15/06/2009 | Raspunde

    • kelu

      as fi foarte recunoscator daca ar avea cineva tupeu sa recunoasca cum se smenuiesc masinile pt piata adica vanzare si suma de baliverne,brasoave care se fac ca sa se vanda o masina facuta dau eu vreo 2 ponturi;
      1poliseaza masina
      2dau kilometri inapoi
      3fenteaza airbegurile sarite cu o rezistenta sau conecteaza ledul cu uleiul
      4schimba tot ce este uzat din interior volan schimbator de viteza franade mana presuri ETC.
      5 geambasi descomlecteaza si iau tot ce se poate de pe masina genti casetofoane.
      PROBLEMA MARE ESTE CA TOATE ACESTE OPERATI SE FAC DOAR CU SCOPUL DE A FACE BUZELE PT CUMPARATOR SI SA RIDICE PRETUL MASINI .
      ASA DECI CA EU VA INDIC SA CUMPARATI O MASINA DE LA PRIMUL PROPIETAR NU DE LA GEAMBASICARE SUNT FFF PRICEPUTI SA EVALUEZE O MASINA DAR SI SO SMENUIASCA
      BAFTA SI NOROC SA VA CUMPARATI MASINI LA PRIMA MANA SI NU UITATI CA TOTUL POATE SA FIE RECONDITIONAT SI DE VOI.
      REPREZENTANTELE DIN ROMANIA SUNT DE TOT KK.
      GEAMBASI DE MASINI SUNT AU CUNOSTINTE SI PELE LA REPREZENTANTELE DIN ORASUL LOR.
      CE RISCA UN ANGAJAT DE LA O REPREZENTANTA DACA ZICE CA NUI APARE NIMIC PE TESTER????????/NIMIK
      SUNT FFF MULTE DE ZIS IN LEGATURA CU SUBIECTUL 15/06/2009 | Raspunde

    • marius

      la punctul 7 cu mancatul uleiului. din fabrica in functie de motor constructorul iti da o marja intre cat si cat la 1000km consuma ulei. de exemplu la un audi a4 2.0TDI din 2005 de 140cp in carte scrie ca la 1000km cosuma 0.5l de ulei iar in cazul motoarelor noi consumul poate sa creasca pana la 1l.
      eu personal la 12.000km am adaugat pana acum 1 litru si ceva de ulei.
      eu cand aud pe cineva ca nu ii consuma ulei mi se face rau
      dar asta e conceptia romanului 15/06/2009 | Raspunde

    • Max

      la punctul 7 in legatura cu uleiul...Mai Marius daca motorul tau la audi a4 e tdi normal ca iti consuma ulei mai mult...stai linistit ca nu ai nici o problema... 16/06/2009 | Raspunde

    • Scoci

      Poate par ridicol, dar la punctul 7 am de spus ca Loganul meu 1.6 16V la cei 39000Km cat am in prezent nu observ ca ar papa ulei de la schimb la schimb. Uleiul este la MAX indiferent de cat mai am pana la urmatorul schimb. 24/06/2009 | Raspunde

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau: