rss Vizualizari: 1860

10 sfaturi pentru reducerea consumului

  1. 06/03/2008
  2. Tags: Benzina, Consum redus
    Vezi toate fotografiile (1)

    Cumparatorii de masini sunt extrem de atenti la consumul automobilului si exista un adevarat apetit pentru modelele care ofera, prin calitatile constructive, posibilitatea de a rari drumurile la statiile de benzina. Exista insa si solutii la indemana fiecaruia dintre noi prin care putem salva combustibil si, implicit, din fondurile personale.

     1. Nu mai incalziti motorul !

    Pe vremuri, pentru a preveni uzura motorului, era recomandat ca inainte de a pleca la drum sa stai cateva minute cu motorul pornit, astfel ca uleiul sa ajunga la fluiditatea optima. Acum nu mai este recomandat sa o faceti. Uleiurile moderne ofera o mai buna protectie inclusiv in diminetile reci, asa ca puteti sa plecati la drum imediat. Singurul sfat este ca in primele 4-5 minute, sa nu fortati, pentru a menaja mecanica.

    2. Atentie la schimburi!

    Sunteti grabiti pentru a ajunge la locul de munca, iar traficul este infernal. Fortati masina, incercati sa va asigurati demarajul prin retrogradari de trepte…Castigati, este drept, cateva minute. Este recomandat insa sa va treziti cu cinci minute mai devreme. Pentru ca in oras, cea mai buna solutie este sa uitati de reprize bune si sa mergeti la turatia optima, chiar daca acest lucru inseamna sa va aflati intr-o treapta superioara celei impuse de viteza de deplasare.

    3. Exploatati cuplul!

    Exploatati supletea (cuplul) motorului…|n treapta intai sau in marche-arriere acesta va permite sa faceti unele manevre chiar fara sa mai apasati acceleratia. Iar daca aveti un motor diesel, nu uitati ca, la capacitati cilindrice egale cu ale motoarelor pe benzina, acesta beneficiaza de un cuplu superior la regimuri joase. Astfel incat veti beneficia de cuplu suficient fara sa apasati consistent acceleratia.  

    4. Anticipati !

    |n oras, anticipati momentele in care trebuie sa incetiniti. Este indicat sa rezistati tentatiei de a ridica piciorul de pe acceleratie in ultimul moment si sa franati brusc, de parca ati concura in F1. Salvati astfel si placutele de frana!

    5. Respectati limitarile de viteza

    Uneori sunt frustrante limitarile de viteza. Dar daca te gandesti la consum, atunci cand le respecti, vei descoperi ca faci economii importante, pentru ca la viteze de 50-80 km/h in oras si pe drumurile nationale, respectiv de 130 km/h pe autostrada, vei avea o autonomie de deplasare mult mai mare cu un plin de combustibil.

    6. Nu exagerati cu climatizarea

    Directia asistata electric a fost adoptata pentru a reduce consumul indus de pompa hidraulica. Acum, suprasarcina este reprezentata de compresorul climatizarii, care mai scoate din rezervor un litru de combustibil la fiecare 100 km. |n aceste conditii, este indicat ca in zilele de primavara si toamna sa folositi doar ventilarea cu termostatul la limita minima, care va ofera o temperatura agreabila. Iar in zilele calduroase de vara, reglati climatizarea la o temperatura inferioara cu 4-5 grade comparativ cu aceea exterioara. Astfel evitati si problemele care apar ca urmare a trecerii bruste de la rece la cald si invers.

    7. Alegeti remorca in locul portbagajului exterior

    Portbagajul exterior, port-schiul si chiar ferestrele deschise induc o reducere a coeficientului aerodinamic si conduc la un efort suplimentar al motorului, deci la consum superior. Este de preferat sa apelati la o remorca daca aveti de transportat lucruri voluminoase.

    8. Atentie la pneuri !

    Ca si in cazul precedent, pneurile uzate sau cele care nu sunt umflate corespunzator atrag o suprasolicitare a motorului si, implicit, cresterea consumului.

    9. Intretineti motorul !

    Schimbati bujiile si filtrul de aer, pentru ca daca aceste elemente nu sunt in buna stare atrag o crestere a consumului de 3%. Iar daca observati ca aveti probleme cu demarajul pe timp rece sau cu reprizele, controlati si sistemul de injectie.

    10. Va recomandam cruise controlul

    Cruise controlul (regulator de viteza) va ofera un plus de confort, pentru ca nu mai trebuie sa apasati permanent pedala de acceleratie, si va permite sa reduceti consumul ca urmare a faptului ca folositi o viteza prestabilita pe termen lung.

     

    Comentarii (34)

    add_comment
    • Pax

      Vreo 3 sfaturi sunt ok,restu 7 se refera la exact aceasi chestie.\"nu exagerati cu climatizarea\"--In Romania oamenii care au clima conduc de-obicei masini scumpe.Dau o palarie de bani pe masina si murdaresc tapiteria de transpiratie pt ca ma zgarcesc la 300ml de benzina?:O:O AA,defapt stai,ca mai nou e la moda sa-ti lasi celofanele pe scaune vreo 2 ani cand cumperi o masina noua,deci NICIO PROBLEMA:)) 01/04/2008 | Raspunde

    • Razvan

      toate aceste sfaturi sunt buna si valabile. eu uzitez o parte din ele pe o dacie si chiar functioneaza 02/04/2008 | Raspunde

    • sharky1718

      sa sti ca ai dreptate Pax ... la noi snobismul atinge uneori culmi nemaiantalnite ... ca de ... asa-i romanul ... lasa celofanele pe scaune la Mercedes , da intra anauntru cu cizme de guma cu mizerie de porci ...sau porbagajul miroase de la oile transportate ...si mai astepti sa-si mai aplece urechea la asemenea sfaturi ... de parca i-ar pasa sau le-ar intelege !!!? 02/04/2008 | Raspunde

    Vezi toate comentariile

    • yulyan

      nu mai arunncam cu paie pe foc ca si in europa sunt mocani care folosesc limuzine in anumite scopuri 11/04/2008 | Raspunde

    • iancu constantin

      NU SANTETI OBLIGATI SA ASCULTATI.DAR CRED CA SANT ADEVARATE SI TESTATE SI GRATIS.EU O SA MA IAU DUPA ACESTE SFATURI. 01/07/2008 | Raspunde

    • alexandru

      Am un golf 4 sdi,deci fara turbo,cine poate sa-spuna cum e mai bine sa circul turat sau subturat,pt. un consum bun,dar sipt.uzura minima.Mersi 15/08/2008 | Raspunde

    • zozo

      sunt deacord cu Pax...desi tin neaparat sa comentez varianta 10....am cruise control ...dar in Romania nam sanse so folosesc mai mult de 20 secunde si alea cu frica si gandul la curba urmatoare ca nu suntem in germania unde pe tronson de 130 km/h curba este calculata ca tu sofer so poti lua cu 130...deci nu mai zi la cioban sa foloseasca cruis control ca se omoara si mai ia si catva nevinovati dupa el!!!!ma ce ma inerveaza astia de scriu articole si conduc golf 2... 28/10/2008 | Raspunde

    • Auto.ro

      Zozo, sunt sigur ca puteai sa-ti spui punctul de vedere si fara sa jignesti pe nimeni. Si erai la fel de bine inteles, ba chiar si respectat. Asa, esti doar unul dintre cei care se cred mai buni decat restu\'. Chiar nu exista viraj in tara asta pe care sa-l iei tu cu 130 km/h? Da\' ce, conduci numai Daewoo Damas? Ca altfel nu imi explic cum de nu gasesti o curba nici pe Autostrada Bucuresti-Pitesti, nici pe Autostrada Soarelui pe care sa o iei cu viteza asta. Spre surprinderea ta, eu personal am mers spre Constanta cu viteza de 180 km/h cat a tinut autostrada. E drept, fara cruise control. Si cu o masina de teren, deci mai instabila decat un autoturism. Si nu am avut nicio problema, nu am redus viteza sub 100 la ora ca vine curba. A, si inca ceva: poate unii dintre jurnalistii auto au Golf 2 acasa - o masina foarte reusita, de altfel - dar macar atunci cand au o masina la teste au ocazia sa conduca cu viteza amintita de tine. In rest, numai bine! 28/10/2008 | Raspunde

    • mihai

      Cruise control-ul, parerea mea, e o cretinitate in Romania. Nu stiu sincer pe un drum Satu Mare - Bucuresti ori Iasi - Bucuresti, ori whatever unde spuma marilor iti pui cruise controlul. Eventual daca ai antemergator cu girofar. Ca in rest AMIN de camioane carute si bastinasi care s eplimba dintr-un sat in altul.
      PS La fel, eu nu cred ca ai mers CONSTANT cu 180 Buc - CT. In aer sau cum?!Nu ai avut nimic in fata??? Si daca indeed esti reprezentant Auto.ro, mai bine taci sau zi un mea culpa. 180 e cu 50 peste limita legala! 21/11/2008 | Raspunde

    • Mihai Auto.ro

      :) N-am folosit cuvantul "constant" in postul de mai jos. Normal ca am mai si franat, ca doar traim in Romania: degeaba te vede nenea din fata ca vii tare, ca nu vrea el sa-ti faca loc. Uite asa! Chiar am mers cu 180 km/h (viteza maxima cu care m-am deplasat)aproape toata autostrada, evident ca am si scazut sub viteza asta, dar sub 130 n-am mers. Deci, pe toata Autostrada Soarelui am pastrat o viteza cuprinsa intre 130-180 km/h. Prea putin conteaza, am vrut doar sa subliniez ca in Romania chiar exista drumuri unde se poate merge cu 130 in curba. Si nu numai pe autostrada! Da, sunt reprezentant Auto.ro si nu tac. Mea culpa? Da, ok, sunt de acord aici. Trebuie sa recunosc ca in rest n-am prea depasit 160 km/h pe autostrada, dar asta nu inseamna ca n-am mers si cu maximum 100 km/h toata autostrada! Depinde cat de tare ma grabesc si in ce dispozitie sunt cand conduc. Oricum, hotul neprins e negustor cinstit... 21/11/2008 | Raspunde

    • Mihai Auto.ro

      PS: era in timpul saptamanii, nu era sezon, nu mergeam la plaja ci la un eveniment in interes de serviciu. Va imaginati ca nu era asa aglomerat cum e vara, mai ales in weekend :( 21/11/2008 | Raspunde

    • mihai

      Auto ro, nu ma apuc acum sa fac o analiza pe text pt ca te fac praf. Te contrazici de 3 ori in doua fraze.Plus, bonus, postarile se bat cap in cap. Reciteste cu atentie ce ai scris si , par example, da textul la o editare. Dar sa lasam polemica neproductiva.Totusi, nu ma pot abtine sa nu remarc ca e inconstienta sa sustii raspicat, tu ca reprezentant al unei reviste auto responsabile (sau nu?!) ca ai mers cu 180, 160...si hotul neprins.....Whatever.....Raman la parerea ca (sic) cruise controlul e idiotenie in Ro (exceptand autostrazile, dar si acolo risti). Acum, daca tot m-am bagat in seama pe aici, am si eu o intrebare. Fiat Punto 1.2 8v benzina 65CP. M-am dat cu el (jucarie fainuta) si..pornesti de pe loc, 1, 2 si-l turezi usor dar constant. Ajungi in 2000 rpm, consum instantaneu 15l. Turezi mai departe usor dar constant, si urci pana in 4000 rpm si consumul scade treptat, ajungand la 2,3 l/100. Il tii acolo, la 4000 in a doua si consumul ajunge la 2l/100. Cum spuma marilor? il turezi, il fortezi (ca motorul urla bine), turatia creste si consumul scade??? Si daca ii dai a treia la 2500 - 2800 consumul nu scade sub 6-8...Nu inteleg....Nu sunt eu profi dar, totusi...o explicatie....??? 22/11/2008 | Raspunde

    • Mihai Auto.ro

      Hai sa lasam analiza pe text ca nu de-aia suntem aici. Ma contrazic? Repet si sustin inca o data, tare: am mers pe Autostrada Soarelui cu 130-180 km/h, in majoritatea timpului cu 180. Am scazut sub aceasta viteza doar cand am fost obligat sa franez din diverse motive - dar nu la viraje! Ce vi se pare asa imposibil nu pot sa inteleg! si iar nu inteleg ce daca sunt redactor auto si am depasit viteza legala? Adica ce, daca lucrez la o revista auto trebuie neaparat sa respect legile? Hm... sunt un om oarecare, procedez ca un om oarecare. Nu m-am dat exemplu de buna purtare, mi-am facut mea culpa... ce vrei mai mult? Am vrut sa combat un punct de vedere postat aici, cum ca in Romania nu exista drum pe care sa mergi cu 130 km/h in viraje. Iar tu spui ca (citez): "Raman la parerea ca (sic) cruise controlul e idiotenie in Ro (exceptand autostrazile, dar si acolo risti)". Deci, practic imi dai dreptate: pe audotrada se poate! Bun, hai sa n-o mai lungim aiurea, eu stiu ce am facut, tu ma contrazici nu stiu pe ce baza - chiar crezi ca sunt singurul care am gonit cu viteza asta? Cred ca sunt multi altii care merg cu 200 la ora, dar ma rog... Amandoi stim ca n-ar fi trebuit s-o fac din punct de vedere legal - uite si un punct in care suntem de acord. Cat despre Fiat Punto si consumul sau.... care e treaba? Ti s-a intmplat tie, sau ce? Pt ca e evident ceva in neregula: odata ce creste turatia creste si consumul. 22/11/2008 | Raspunde

    • Robert

      Bai baieti da ati gasit motiv sa va certati. Ce draq credeti ca e cineva care respecta limita de viteza? Si nu pe autostrada, unde mai e cum mai e, dar uitati-va cu ce viteza merg astia in oras. Pe autostrada zboara pe langa mine cand ma duc la mare. Legal nu e dar nici nu-i jeneaza nimeni. Auto.ro, aici ii dau dreptate lui Mihai: las-o asa nu pt ca alti te-ar putea lua de exemplu dar nu mi se pare normal sa spui ca incalci legea. Punct. Referitor la CC in Romania, nu cred ca este o prostie. Asa cum ziceti si voi pe autostrada e f bun. Eu am si il folosesc. Plus ca CC poate fi cuplat si la 60 la ora deci pe orice drum. Nu stiu de ce a venit vorba de 130 km la h cand el poate fi folosit la orice viteza. Off side Zoso si Mihai la faza asta. Plus ca in articol nu se specifica nicaieri ca se adreseaza doar soferilor din Romania asa ca nu inteleg de ce atata galceava. Luand lucrurile la general CC-ul este un sistem care permite economia de combustibil. Inca o data punct. Definitiv! 22/11/2008 | Raspunde

    • mihai

      O lasam balta cu cruise controlul vietii si 120 130 160 180 220 WHATEVER! Cu Puntolache, da...creste turatia SCADE CONSUMUL!!!! DAR ASTA NUMAI IN A DOUA! AM avut repet pe mana vreun an un Punto 1.2 8v benzina 65CP nou nout (25000km). Si era all OK pe el. Cel putin asa spunea calculatoru si service ul. Am intrebat si pe altii e same thing. In service mi-au spus scurt ca asa e tehnologia (in traducere habar nu aveau ca de ce). DEci...astept un raspuns...de pe undeva...cumva \"pornesti de pe loc, 1, 2 si-l turezi usor dar constant. Ajungi in 2000 rpm, consum instantaneu 15l. Turezi mai departe usor dar constant, si urci pana in 4000 rpm si consumul scade treptat, ajungand la 2,3 l/100. Il tii acolo, la 4000 in a doua si consumul ajunge la 2l/100. Cum spuma marilor? il turezi, il fortezi (ca motorul urla bine), turatia creste si consumul scade??? Si daca ii dai a treia la 2500 - 2800 consumul nu scade sub 6-8..\" 22/11/2008 | Raspunde

    • yanu

      da, si acum am decoperit focul...cine pana mea a fost istetulul ala care a zis porcariile astea? frate!!... lumea il si mai aplauda. Cu cacaturile astea isi rup motoarele incepatorii. Bai nene pt cine vrea sa bage ceva la cap, motorul se lasa cateva minute sa mearga inainte sa-l opresti(diselul in special) nu mai spun ca si la pornire. Mai bine spuneti cum se intretine un motor decat sa veniti cu gogosi deastea. hai pa:)) 07/12/2008 | Raspunde

    • Stan Ovidiu

      Cea mai fiabila solutie este GPL Auto.Incercati! 07/12/2008 | Raspunde

    • dantu

      mie mi se pare f ok articolul. 07/12/2008 | Raspunde

    • Valentin DERSCARU

      In nici una din motorizari(Otto,Diesel) si alimentari cu aer(TDI,SDI)nu este recomandat sa mergeti subturat.Folosirea motorului la turatii joase cu treapta superioara(subturatia)provoaca fisurarea fustei pistoanelor din cauza ca pistoanele nu au posibilitatea sa``fuga``iar cantitaea de combustibil fiind mare in camera de ardere provoaca o explozie ``inabusita``,ancrasand intregul sistem.Deci folositi turatii ceva mai mari la trepte mici fara teama,se raceste motorul mai bine,se unge mai bine si paradoxal traieste mai mult!Semneaza:un inginer prost! 07/12/2008 | Raspunde

    • adi

      am si eu un seat cordoba 94 si imi consuma cam 10/100 mixt e normal daca nu ce sa fac? pls help 07/12/2008 | Raspunde

    • Mecano

      Sfaturile sunt de bun simt, din pacate multi vad, putini cunosc sau inteleg, ciuhapii sunt prea smecheri ca sa recunosca lucruri elementare. Baieti, luati-va masina de tuns, aia se poate conduce cum poftiti. 07/12/2008 | Raspunde

    • raul

      Cel mai bine e sa-l tii la turatia optima pentru cuplu maxim. La TDI cuplu maxim e la 1900 de ture, dar nici la SDI nu ar trebui sa difere cu mult. Cand schimbi intr-o treapta superioara, pe la 2.500 ca sa intre in treapta la 1900 de ture iti ofera randament maxim. 07/12/2008 | Raspunde

    • Ursu

      sunteti culmea ... cum nu puteti folosii cruise control? eu il folosesc tot timpul cand plec din localitate .. si datorita lu cruise control am scos pe Arad- Deva consum de 3,8 la 2200 turatii 90km/h ... cu o astra H 1,3 CDTI .. deci se poate .. nu mai spuneti ca nu puteti folosii cruise control... inseamna ca nu sunteti soferi.... sau va tre sa megeti prin curbe cu 200? 08/12/2008 | Raspunde

    • Alex

      par mai degraba regulile lui Hagi Tudose :)) 09/12/2008 | Raspunde

    • alex

      toti is ingineri, dar daca ai sta sa fii atent la turatii si consum inseamna ca tre sa te fre astia de la testere de masini. nu avem noi timp de asa ceva. totul tine de ce fel de sofer eshti bun sau prost, fara sa jugnesc pe nimeni, unii nu se pricep sa conduca masina. consumul nu este numai in functie de turatie ci foarte importanta este sarcina.... cine stie intelege... 09/12/2008 | Raspunde

    • puyan irlandezu

      Salutare baieti.Fiind stabilit de vreo 10 ani in Irlanda. am avut ocazia sa conduc cam toate marcile de autoturisme.Un lucru este cert cu cit turatia motorului este mai mare atit este si consumul.Cel mai indicat este sa va consultati dilerul, adica dac aveti un bmw intrebati inginerii de service despre turatie consum.In genaral motoarele diesel TDI fabricate intre 1995 si 2000, turbo intra in functiune de la 2000 de turatii, si ca atare si consumul creste.Eu am un Citroen Sinergy 1,9 TDI, daca shimb treptele in oras la turatia 1800-1900, consumul in oras ajunge la 8/100. daca schimb la peste 2000 de turatii consumul in oras ajunge la 10L/100km.Deci concluzia mea este ca cu cit turatia este mai mare si consumul este mai mare.Sa aveti bafta 11/12/2008 | Raspunde

    • blondu

      Parerea mea este ca nu e bine sa mergi cu masina turata ptr ca e consumul marit ... am observat asta cand am fost la un drum mau lung cu masina fratiorului (Golf 5).am setat sa vad consumul si am ramas surprins atunci cand incepi sa calci putin mai mult acceleratia iti vine sa pangi ce consum itzi apare .. dar incepi sa iti revii cand vezi media consumului .Asta e parerea mea 12/12/2008 | Raspunde

    • euu

      Faza ca nu trebuie sa incalzesti motorul inainte sa pleci mi se pare o idiotenie.
      Motorul trebuie sa-si faca ciclul de ungere normal mai ales ca dimineata tot uleiul e strans in baia de ulei.Poate sa fie uleiul lu\' mama dracu parasintetic ca tot trebuie sa incalzesti motorul.
      Faza ca inainte sa opresti motorul disel sa-l mai lasi sa mearga cateva min se aplica doar in cazul in care ai mers in forta cu masina si ai supus turbina la turatii mari. Ideea e ca sa se raceasca turbina.
      La subturatie nu stiam ca se crapa fusta la piston stiam ca se depune funingine in turbina si se duce draq. 27/02/2009 | Raspunde

    • modestu

      cred ca multa lume a uitat de aceasta problema,putini mai baga in seama consumul,e o vrajeala treaba cu afisajul instantaneu,vrei mic iei diesel dar mergi mult si mai ales trasee ex oras,vrei normal iei litraj normal benzina iar pt fitze ramin v 6,v8,......ce dracu o viata avem simte-te bine cu masina pe care o doresti! 21/03/2009 | Raspunde

    • m,odestu

      a,am uitat cine dracu mai are timp pe criza asta de sfaturile de mai sus? 21/03/2009 | Raspunde

    • alex

      mai nene can d vad ce scrieti aici , ma cracanez de ras.... :)) voi acum invatati sa conduceti?:)) pana mea, chiar e idiot romanul asta, trebuie sa ii spuna altcineva cum sa mearga, bai , fabricantii au facut motoarele sa mearga,si subturat si supraturat si calde si reci , ce va doare de ele?oricum sant banii tai daca se strica , il repari, dar cate motoare ati reparat pana acum,cand ti masina maxim 5 ani? si chiar asa de rupti de cur santeti,de va kk pe voi de un litru 2, 3 consum in plus? de ce v-ati luat masina ma? sa va uitati la calculator?:))))da nu va mai luati ma masini daca nu va permiteti sa mergeti, sau mai stati reaq cu ele pe dreapta cand nu ei asa mare nevoie de ea, ce o fi foc?ati avut mii de euro sa va luati masini si acum plangeti de consum? ce kk de natie santeti? sa va fie rusine, ma, de 2 lei santeti... huoooo 02/08/2009 | Raspunde

    • cielo

      am un cielo cu gaz si consuma 16-18/100 oras si 12-14/100 afara,(gaz, benzina nu am consumat 4 plinuri in 4 ani)si sunt multumit, ca daia mi-am luat masina sa circul cu ea nu sa ma uit la consum. iar chestia cu cruise-control din cei ce au comentat daca 2% au pe masina sau stiu ce este. concluzia este, aveti masina dati in ea nu faceti economie ca or sa dea faliment benzinariile. ciao si o zi buna tuturor. 14/08/2009 | Raspunde

    • gheorghe

      Fiecare dintre voi are cite un dram de dreptate in ceeace priveste reducerea sau nu a consumului,dar nu credeti ca in loc sa va considerati "HOT NEPRINS"ar trebui sa va considerati "SOFER NESABUIT"(cel putin,daca nu infractor)cind circulati cu asemenea viteze,punind in pericol atit viata voastra cit si a celorlalti participanti la trafic ?????Cine sunteti voi(cei care faceti acest lucru)sa va permiteti asa ceva,pentru a reduce consumul intr-un procent nesemnificativ ??????? Daca vreti sa reduceti neaparat consumul circulati cu "BICICLETA" dar nu puneti in pericol viata altora. 17/10/2009 | Raspunde

    • moldoveanu tiberiu

      ma poate sfatui si pe mine cineva?nu ma pricep la masini, insa intentionez sa dau de permis recent.am 2000 de euro pentu a-mi achizitiona o masina.ce-mi recomandati? m-ar interesa la masina doar sa aiba consumul redus, nimic alceva, nu sunt pretentios.va multumesc frumos 18/02/2010 | Raspunde

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau:
    Loading from
     
    I Oferta promotionala anvelope