rss

Grupul Renault si Sanef isi anunta cooperarea in dezvoltarea de solutii avansate pentru vehiculele autonome

  1. 11/07/2017
  2. Categoria: Renault
    Vezi toate fotografiile (1)

    Grupul Renault si Sanef, un operator lider mondial de autostrazi, apartinand grupului Abertis, au anuntat cooperarea pentru dezvoltarea in continuare a comunicatiilor intre vehiculele autonome si infrastructura rutiera si testarea trecerii la bariera de taxare si abordarea zonelor de lucru de pe drumuri. Parteneriatul contribuie la obiectivele principale ale autovehiculelor autonome de a spori siguranta rutiera si de a ajunge la zero accidente si de a oferi o experienta de “eyes off/hands off” pentru le da calatorilor, timpul pierdut astfel.

    "Maximizarea sigurantei pentru soferi, pasageri si alte persoane cu autoturisme autonome necesita mai multe parti interesate atat din sectorul guvernamental, cat si din sectorul privat care lucreaza impreuna, fiecare aducand expertiza unica", a spus Mathieu Lips, care a condus programul de inovare. "Scopul nostru este de a lucra cu Sanef pentru a dezvolta avantajele in siguranta si solutiile potrivite pentru a aduce cat mai curand posibil clientilor cea mai confortabila calatorie intr-o masina autonoma fara intrerupere".

    Ca parte a unei abordari ecosistemice deschise catre inovare, dezvoltarea vehiculelor autonome este condusa de grupul Renault in colaborare cu cea mai buna experienta. Companiile colaboreaza pentru a modela masina de maine prin integrarea infrastructurii, utilizand conectivitatea de la masina la masina si infrastructura (V2X) dezvoltate in cadrul proiectului european SCOOP.
    Aceste experimente, desfasurate in Franta, cu prototipurile autonome Renault,  reprezinta un prim pas, cu scopul de a extinde cooperarea in alte tari.

    "Suntem convinsi ca vehiculele autonome au nevoie de infrastructuri premium pentru a fi dezvoltate. Acesta este motivul pentru care Grupul Renault si Grupul Sanef lucreaza impreuna la aceasta inovatie la nivel mondial. Obiectivele noastre in ceea ce priveste siguranta rutiera si tehnologiile rutiere sunt convergente ", a declarat Edouard Fischer, sef de tehnologie la Sanef Group.

    O operatiune la fel de simpla ca trecerea unei bariera de taxare sau a unei zone de lucrari rutiere reprezinta o provocare majora pentru autoturismele autonome de a oferi o calatorie continua in modul de oprire / oprire. O provocare pe care Groupe Renault si Sanef sunt pe drumul lor spre rezolvare, pentru a construi o experienta confortabila si usoara de conducere.

    Modul in care functioneaza proiectul-pilot privind trecerile cu bariere de taxare

    Groupe Renault si Sanef au lansat un proiect-pilot specific in iunie 2016, in Normandia, de-a lungul autostrazii A13, utilizand infrastructura conectata (V2X) dezvoltata de Sanef, pentru a studia abordarea si trecerea barierelor de taxare si a zonelor de lucru cu autovehiculele Renault. Experimentarea in Normandia va continua pana la mijlocul anului 2018.

    Pentru traversarea barierei de taxare:

    1. Vehiculul primeste informatii cu aproximativ 1 km inainte de bariera existenta pe benzile de circulatie care sunt disponibile si compatibile cu condusul autonom al autovehiculului. Inainte de a se apropia de zona, vehiculul isi va anticipa pozitia in banda si va adapta viteza incetinind  treptat in functie de maracjul rutier. Abordarea unei astfel de zone este un pas critic in lipsa marcajului la sol. Pentru a-si asigura orientarea, vehiculele autonome Renault folosesc linii virtuale derivate dintr-o harta de inalta definitie a site-ului. Accesul la banda dedicata se face cu o viteza mai mica de 30 km / h, in timp ce senzorii mentin masina in centrul benzii.

    2. In timpul fazei de accelerare, se utilizeaza sistemul de linii virtuale. Desigur, masina este, de asemenea, capabila sa detecteze vehiculele inconjuratoare si sa-si adapteze in consecinta comportamentul si traiectoria. Odata ce marcajul de la sol este restabilit, autovehiculele Renault pot continua in mod normal traseul.

    Proiectul SCOOP dintr-o privire

    In calitate de actori centrali in proiectul SCOOP european, Groupe Renault si Sanef colaboreaza deja cu alti parteneri din industrie pentru a efectua teste pe scara larga asupra echipamentelor care permit infrastructurii rutiere sa comunice cu autovehiculele, iar vehiculele sa comunice intre ele - ITS G5) care permite comunicarea peste distante lungi (cateva sute de metri). Aceste teste au loc pe diferite site-uri din Franta. Celulele de comunicatii sunt instalate pe partea drumului si schimba informatii cu echipamentul aflat la bordul autovehiculului.

    Pentru imagini cu proiectul pilot click mai jos:

    Vizualizari: 1385