rss

Test Renault Koleos Energy dCi 175 X-TRONIC All-Mode 4WD

  1. 26/09/2017
  2. Categoria: Renault
    Vezi toate fotografiile (13)

    Din tripleta de SUV-uri Renault, formata din Captur, Kadjar si Koleos, am testat noul Koleos cu motorizarea de 2.0 litri, Energy dCi 175 CP, cu tractiune integrala si transmisia automata X-Tronic, imprumutata de la modelele Nissan. Koleos este un SUV bine echipat, care ofera un spatiu generos interior, are rezerve de putere nebanuite si un confort demn de luat in seama de un client in cautarea unui SUV sigur si modern.

    Exterior

    Preluand din identitatea lui Talisman si Megane, Koleos ne prezinta  o arhitectura impunatoare. Privit din orice unghi, designul exterior este un mix intre imaginea unui SUV si formele fluide ale unei berline. Oricum, avem de face cu o parte frontala recognoscibila din prima. La partea din spate am retinut cele doua guri finale de evacuare, incastrate ingenios in spoiler. Din lateral, caroseria ne ofera doua console scurte, specifice SUV-urilor si o fluiditate echilibrata a liniilor, specifice berlinelor mari. Pasajele rotilor sunt tratate moderat, fara urme de agresivitate.

    Interior
    Renault a desenat interiorul inspirandu-se din modelele germane. Observam materiale placute la atingere, cusaturi executate precis, o finisare exemplara atat a plansei de bord, a panourilor usilor, cat si la imbinarile scaunelor si ale banchetei. Din pozitia de condus, soferul este fata in fata cu o plansa de bord cu un design curat, modern, de bun gust. Volanul multifunctional aplatizat,  de inspiratie sport, permite, alaturi de setarea electrica a scaunelor fata, o configurare excelenta a pozitiei de condus. Lizibilitatea instrumentarului de bord este sporita de prezenta pe consola centrala a display-ului sistemului multimedia R-Link2, cu ecran tactil de 8,7 inci. Iluminarea discreta a interiorului creaza o ambianta reconfortanta de mers, indiferent de conditiile de rulare.

    Spatiu

    Koleos este un SUV Renault de clasa mare,  oferind un spatiu suficient pentru ocupantii habitaclului, indiferent de anatomia acestora. Renault a presarat interiorul cu o multitudine de spatii de stocare aflate in proximitatea ocupantilor din fata ai masinii, dar si in spate, pentru ceilalti. Scaunele generoase ofera un confort sporit la mers, tinand cont ca masina are o autonomie de peste 820 km, cu un plin de motorina. In spate, bancheta ofera un regal de spatiu si confort pentru picioare, iar alungirea moderata a pavilionului spre spate permite un spatiu exceptional pentru cap.
    Portbagajul ofera un spatiu rezonabil de 498 litri, expandabil la 1690 litri prin rabaterea spatarului banchetei. 


    Motor
    Renault Koleos, modelul testat, are sub capota motorul de 2.0 litri, Energy 175 CP. Este un motor cu 4 cilindri supraalimentat de o turbina cu geometrie variabila si  injectie common rail. Propulsorul dezvolta o putere maxima de 175 CP/3750 rpm si un cuplu maxim de 380 Nm/2000 rpm. Motorul se dovedeste foarte elastic, la trecerea dintre sarcini, gratie si transmisiei CVT. 

    Transmisie

    Motorul lucreaza cu o transmisie CVT de provenienta Nissan, numita X-Tronic, care dispune pe langa infinitatea de rapoarte de transmitere si 7 rapoarte fixe, care pot fi selectate prin intermediul fantei din stanga a selectorului de viteze. Transmisia CVT poate parea curioasa ca alegere pentru SUV-urile mari, insa, din ratiuni de cost si greutate, a fost preferata aceasta solutie. Koleos a reusit o greutate totala de aproape 1, 7 tone -o greutate buna pentru dinamica masinii. Cu transmisia X-Tronic, Renault Koleos demareaza atat in siguranta, cat si in confort maxim, insa, daca vrei mai multa vioiciune, ai la dispozitie kick-down-ul care misca mastodontul cu rezerve de putere nebanuit de mari.

    Consum

    Datorita tehnologiei motorului si a transmisiei X-Tronic, Renault Koleos a consumat in medie 7.2 – 7,6 l/100 km. Sunt cifre incurajante pentru un SUV mare, incarcat cu 4 persoane, bagajul aferent pentru o excursie montana si destul de dese reprize de kick down.

    Performante

    La acest capitol trebuie sa tinem cont de transmsia CVT, X-Tronic, de tractiunea integral All Mode 4x4 si de greutatea totala, asa cum spuneam de aproape 1.7 tone. Mersul cu o cutie CVT la inceput poate parea neinteleasa, prin faptul ca apesi pedala de acceleratie si masina nu raspunde comenzii cum intuiesti. Dupa o perioada de cateva manevre de acest fel, te prinzi de felul in care “gandeste si reactioneaza” CVT-ul si vei observa repede ca manevrarea se usureaza si masina isi dezvaluie caracterul dinamic pe masura ce te imprietenesti cu ea. Dupa cateva kick-down-uri vei constata usor ca banii investiti merita cu prisosinta. In orasele agomerate, dar mai ales in traficul de pe cele doua autostrazi romanesti, nu vei dori sa schimbi CVT-ul cu nicio alta trasnmisie, mai ales cand te apropii de intrarea in Bucuresti, indiferent de unde vii si in ce perioada a anului te afli… Bine, veti spune, ca pe on road lucrurile sunt clare. Daca ne mutam off road, nu se schimba decat rapoartele in cutie, ca pana acum, iar sistemul de tractiune, preluat tot de la Nissan X-trail, ne arata, din nou, siguranta, fermitate si lipsa inhibitiilor. Poate aparea insa o crestere justificata a consumul, insa depinde mult de sofer si de traseu. In rest, fiti fara grija, All mode 4WD stie sa va scoata la capat fara emotii. De mentionat ca are o garda la sol de 210 mm, peste Mitsubishi Outlander (190 mm) sau Toyota RAV4 (178 mm).

    Tinuta de drum

    Renault Koleos are o tinuta sigura, dinamica si, daca se intelege caracterul impus de transmisia CVT, masina ofera un confort sporit si o manevrabilitate de top. In ciuda arhitecturii masive, Koleos devine sprinten in manevrare, beneficiind insa de o dinamica bine pusa la punct si de Nissan si de Renault. Directia este precisa si usoara in oras, cu un feedback bun pe autostrada. Sistemul de franare este ferm in actiune, iar stabilitatea este exemplara, in ciuda proportiilor masinii. Sistemele de franare si celelalte sisteme de asistenta la condus au fost recompensate de consortiul de siguranta EuroNCAP.

    Siguranta

    Asa cum aratam intr-o stire provenita de la EuroNCAP, noul Renault Koleos a primit 5 stele la ultimile teste de impact. Renault Koleos obtine un scor de 90% pentru protectia adultilor, 79% pentru protectia copiilor, 62% pentru protectia pietonilor si 75% pentru pachetul de siguranta.
    Modelul testat de noi contine: 6 airbag-uri, ABS, ESP, Alerta la depasirea benzii de rulare, Senzor de avertizare pentru unghiul mort si franare activa de urgenta cu sistem de avertizare la coliziunea frontala.

    Echipare

    Renault Koleos, modelul testat de noi, este in echiparea de top Intens. Din echiparea Intens amimtim:  tapiterie din piele neagra, scaune sofer si pasager din dreapta reglabile electric, cu functii de incalzire si ventilatie, rabatabila “one touch easy folding”, deschiderea automata a hayonului cu sensor de picior, jante din alij de 18”, Reanult R Link 2, sistem multimedia conectat, cu ecran tactil de 8,7 inci, climatizare automata bi-zona, cu guri de ventilatie si pentru bancheta, senzori de parcare fata/spate si camera video pentru marsarier etc.

    Pret

    Modelul testat de noi Renault Koleos Energy dCi 175 X-Tronic, All-Mode 4WD, in echipare Intens, are pretul de 37.500 euro cu TVA inclus. Un Nissan Xtrail cu echipare Tekna costa 37.390 euro, versiunea cu 5 locuri si 38.350 versiunea cu 7 locuri.

    Concluzii
    Koleos marcheaza o borna importanta in parcursul ambitios facut de Renault pe terenul SUV-urilor care au ceva de spus, iar Alianta Renault- Nissan se bucura de respect in acest segment. Koleos este un SUV care ofera mult spatiu, capacitate de trecere buna, confort, un ambient interior placut. Motorul, cutia si sistemul de tractiune integrala demonstreaza ca Renault si-a facut temeinic lectiile. Asteptam si o eventuala versiune cu 7 locuri ca sa echilibreze lucurile in oferta si in alianta.

    Vizualizari: 3502