X
rss Vizualizari: 5704

Mercedes-Benz ii invata pe romani cum sa conduca Eco un camion

  1. 06/10/2009
  2. Categoria: Mercedes-Benz
  3. Tags: actros, Daimler ag, Mercedes, mercedes actros, Mercedes-Benz
    Vezi toate fotografiile (15)

    Nu trece o zi fara sa ne intrebam ce trebuie sa facem pentru a conduce o masina cat mai eficient astfel incat sa-i prelungim durata de viata. Cati dintre noi insa ne-am intrebat macar o data cum trebuie condus un camion sau un tir pentru ca acesta sa aiba un consum de combustibil cat mai mic, sa aiba un impact cat mai scazut asupra mediului inconjurator si sa circule in conditii de maxima siguranta.

    Reducerea semnificativa a consumul de combustibil si a uzurii si cresterea duratei de viata a unui autocamion nu depinde doar de performantele acestuia, ci si de cunostintele tehnice si indemanarea dobandite constant de catre soferi. In plus, conducerea economica imbunatateste si siguranta in trafic, protejeaza mediul si reduce gradul de stres al soferului, chiar si la acelasi nivel de volum transportat.

    Astfel de teme menite sa contribuie semnificativ la cresterea productivitatii firmelor de transport din Romania au fost prezentate de instructorii din echipa ProfiTraining din Germania, partener Daimler AG, care se afla intr-un tur al tarilor din Europa de Est. Acestia au tinut undeva in apropiere de Sibiu un curs Eco de pregatire in cadrul programului de siguranta rutiera Mercedes-Benz Driver's Training Road Show, destinat firmelor romanesti de transport si soferilor de camioane ce implica o serie de cursuri de pregatire practice si teoretice. Ei au fost prezenti cu cele mai noi autocamioane Mercedes-Benz Actros.

    Echipa de instructori germani a sustinut cursuri practice si teoretice pentru soferii romani, destinate in primul rand pentru intelegerea tehnologiei avansate a camioanelor Mecedes-Benz, dar si pentru un condus mai sigur si mai eficient, reducand consumul de carburant cu pana la 20%. Programul de pregatire Eco este structurat in cinci etape pe parcursul unei singure zile, pentru maxima eficienta si pentru ca notiunile asimilate de participanti sa poata fi puse ulterior in practica: introducere generala, sesiune de conducere (I), notiuni teoretice, sesiune de conducere (II) si prezentarea rezultatelor.

    Echipa ProfiTraining le-a vorbit soferilor prezenti, printre altele, despre bioritmul accidentelor care au loc constant in anumite intervale orare ale zilei, dar si despre fortele/factorii care se opun inaintarii camionului, ca rezistenta aerului si viteza cu care ruleaza acesta. Concret, rezistenta aerului este liniara pana la o viteza de 40-45 km/h si creste in mod simtitor peste aceste valori, cu consecinte importante asupra consumului de carburant. In situatia in care soferul alege sa accelereze de la 80 la 90 km/h, autocamionul va consuma in acel moment in jur de 200 de grame de combustibil. In plus, trebuie stiut faptul ca la plecarea de pe loc, pana cand se atinge 60 km/h, un camion consuma 500 de grame de combustibil.

    In concluzie, un sofer castiga in jur de 8 minute pe ora daca ruleaza cu 90 km/h (viteza maxima cu care poate rula un camion Mercedes-Benz), insa daca opteaza sa ruleze constant cu 80 km/h, va consuma cu 15% mai putin combustibil. Instructorii germani i-au invatat pe soferii romani cum pot schimba cat mai rar treptele de viteza daca aleg momentul oportun, putand ajunge de la 14 schimbari de treapta la doar 5.

    Alaturi de exigentele firmelor care detin camioane Mercedes-Benz si de nevoia constanta de imbunatatire a performantelor soferilor, necesitatea desfasurarii cursurilor de pregatire si perfectionare este sustinuta si de legislatie. Astfel, legislatia CPC care a intrat in vigoare in septembrie 2009 mentioneaza ca toti soferii trebuie sa efectueze 35 de ore de pregatire profesionala la fiecare 5 ani. Noua legislatie reprezinta o schimbare pozitiva pentru industria transporturilor, iar Mercedes-Benz vine in intampinarea nevoilor tuturor celor care activeaza in interiorul ei - de la soferi individuali, pana la marii proprietari de flote.

    In Romania, programul Driver Training a fost inaugurat oficial in 2008, cand participantii au beneficiat de informatii detaliate asupra modului in care pot fi reduse cheltuielile unei firme de transport. Cursurile practice si teoretice Mercedes-Benz Driver's Training Road Show sunt oferite la nivel european, in toate tarile in care compania germana este prezenta oficial. In acest sens, transportatorii autohtoni pot beneficia de cursuri precum: familiarizare, cursul foarte folositor la preluarea autovehiculelor (hand-over); conducere economica si preventiva – durata 1 zi; conducere economica si preventiva, nivel avansat - durata 2 zile.

    Comentarii (0)

    add_comment

    Adauga comentariul tau

    • Nume: Adresa de email: Cod: Ma abonez la newsletter-ul Auto.ro

    • Comentariul tau:

    Masini de vanzare

    • Marca: Nou Second hand
    • Model: