rss

Mazda a lansat noua generatie a roadster-ului MX-5

  1. 03/09/2015
  2. Categoria: Mazda
    Vezi toate fotografiile (1)

    Noua generatie Mazda MX-5, cel mai bine vandut roadster din istorie, a fost lansata oficial in Europa. Modelul ajuns la cea de-a 4-a generatie, prezinta o adaptare speciala a liniei de design KODO – Sufletul miscarii, si gama de tehnologii SKYACTIV. Desi tehnologiile noi cresc eficienta si nivelul de confort, modelul este in continuare fidel scopului de a oferi soferului o experienta memorabila la volan. MX-5 este mai scurt, cu 100 kg mai usor fata de versiunea anterioara, ajungand la 975 kg, si are o distributie ideala a masei intre cele doua axe, 50:50. 


    Exteriorul Mazda MX-5 este echilibrul perfect intre traditia unui roadster si evolutia tehnologica. Liniile laterale, care inspira tensiune, pornesc de la grila frontala, incadrata de faruri si proiectoare LED, si se incheie cu stopurile care dau posteriorului un aer sportiv. Modelul poate fi comandat cu jante de aliaj de 16 sau 17 inci si in una din cele sapte nuante, dintre care se remarca Alb Ceramic, Rosu Soul si  Albastru Reflex. Culoarea exterioara se va resimti si in habitaclu, intrucat partea superioara a portierelor este vopsita in aceeasi culoare. Plansa de bord, complet redesenata, integreaza, in functie de versiune, noul ecran tactil de 7 inci, controlabil cu ajutorul centrului de comanda HMI de pe consola centrala, iar spatiul interior a fost regandit pentru un plus de ergonomie si confort. Sistemul MZD Connect este de asemenea prezent si permite conectarea in siguranta la Internet prin intermediul smartphone-ului. In functie de nivelul de echipare, Mazda MX-5 poate fi dotata cu sistemul audio BOSE cu noua difuzoare, special proiectat pentru un autoturism decapotabil. Acesta include difuzoare speciale, amplasate in tetierele scaunelor, care directioneaza sunetul pentru o auditie optima.


    Modelul poate fi propulsat de doua motoare SKYACTIV-G, pe benzina, de 1.5 l si 131 CP si de 2l si 160 CP. Ambele au o rata de compresie ridicata si sisteme de admisie si evacuare special adaptate, pentru a creste peformantele si placerea de a conduce. Zona rosie pentru motorizarea de 131 CP ajunge la 7500 de rotatii, iar puterea si consumul combinat de doar 6 l/100 km sunt superioare motorului pe care il inlocuieste. Propulsorul de 2l este mai usor decat generatia anterioara, ofera un cuplu superior si este echipat standard cu sistemul       i-Stop si i-ELOOP, pentru un consum redus. Ambele motoare sunt Euro 6 si pot fi cuplate la o transmisie manuala SKYACTIV-MT cu sase rapoarte, special creata pentru Mazda MX-5, care asigura schimbarea precisa si rapida a vitezelor. 


    La performantele de consum datorate scaderii greutatii au contribuit si caroseria fabricata in proportie de 9% din aluminiu, dar si nivelul ridicat de oţel cu limita inalta de elasticitate din componenta structurii vehiculului, care a crescut de la 58% la 71%. Trenul de rulare pentru versiunile echipate cu motorul de 160 CP includ pentru un plus de sportivitate suspensii Bilstein si diferential cu alunecare limitata.


    Noua Mazda MX-5 beneficiaza de o gama variata de sisteme de siguranta i-ACTIVESENSE. Blind Spot Monitoring (BSM) monitorizeaza spatele şi lateralele maşinii si poate fi folosit şi la deplasarea in marşarier impreuna cu sistemul RCTA. Sistemul de atenţionare la depaşirea benzii de rulare (LDWS) avertizeaza şoferul daca depaşeşte linia dintre benzile de mers fara sa semnalizeze. Faruri cu tehnologie LED in echipare standard si optional sistemul de control automat faza lunga (HBC) comuta farurile adaptive intre faza scurta şi faza lunga. Iar in rampa soferii vor fi asistati de sistemul HLA, pentru o plecare mai facila de pe loc.


    Vizualizari: 1569