rss

BMW - nou sistem de incarcare prin inductie

  1. 08/07/2014
  2. Categoria: BMW
    Vezi toate fotografiile (4)

    Placerea condusului si dezvoltarea durabila se imbina la modelul electric BMW i3 si la automobilul sport hibrid plug-in BMW i8. Acumulatorii de inalta tensiune din echiparea modelelor pot fi reincarcati rapid si usor prin intermediul unui panou BMW i (Wallbox) care face parte din portofoliul de servicii 360° Electronic. Aceasta statie sofisticata de alimentare, cu facilitate de incarcare rapida pentru realimentarea automobilelor cu energie electrica acasa sau la munca, subliniaza abordarea exhaustive pe care brandul BMW i o adopta cand vine vorba de dezvoltarea unui automobile electric.


    Sistemele de incarcare prin inductie a acumulatorilor de inalta tensiune reprezinta pasul urmator in furnizarea de energie. Pe termen mediu, obiectivul dezvoltarii este gasirea unor solutii de incarcare prin inductie care sa fie introduce in productie si care sa fie adaptate atat pentru acumulatorii automobilelor BMW i, cat si pentru bateriile de inalta tensiune ale viitoarelor modele hibrid plug-in ale BMW Group.


    Esentialul avantaj pe care furnizarea energiei prin inductie il detine fata de statiile conventionale de incarcare este conexiunea fara cablu intre punctul de alimentare si acumulatorul de inalta tensiune ale automobilului. Producatorii auto Daimler si BMW Group au semnat un acord de dezvoltare comuna si implementare a tehnologiei standardizate pentru incarcarea prin inductie a automobilelor electrice si a celor hibrid plug-in. Sistemul consta in doua componente: o bobina secundara in podeaua automobilului, precum si o placa de baza cu bobina primara integrate care este localizata sub masina. Dispunerea bobinelor – in consecinta, a campului magnetic – se bazeaza pe designul derivate din forma circulara a acestora, ceea ce ofera numeroase beneficii precum: constructia foarte compacta si usoara, izolarea spatial eficienta a campului magnetic. Energia electrica este transmisa printr-un camp magnetic alternativ, generat intre bobine, fara contact si fara cabluri de incarcare, la o rata de incarcare de 3,6 kW. Cu un factor de eficienta de peste 90%, aceasta metoda permite ca acumulatorii de inalta tensiune sa fie realimentati eficient si in siguranta.


    Un alt obiectiv de dezvoltare este minimizarea timpului de incarcare pentru transmiterea wireless a puterii. La o rata a incarcarii de 3,6kW, acumulatorii de inalta tensiune aflati in echiparea multor automobile hibrid plug-in pot fi realimentati complet in mai putin de 3 ore. Daca se utilizeaza prototipul complet operational al unei statii de incarcare prin inductie, bacteria unui model BMW i8 este reincarcata in mai putin de doua ore. In dorinta de a tine cont de capacitatile mai mari de stocare ale acumulatorilor de inalta tensiune de la automobilele electrice, viitorul standard de tehnologie prevede posibilitatea cresterii ratei de incarcare la 7kW. Aceasta asigura incarcarea complete a bateriei de la BMW i3 pe parcursul noptii cand este utilizat sistemul prin inductie.


    Incarcarea prin inductie usureaza mult viata conducatorului unui automobil electric sau hibrid plug-in, pentru ca nu vor mai fi necesare cablurile de conectare pentru refacerea rezervelor de energie electrica. Odata ce automobilul a fost pozitionat correct deasupra bobinei principale, conducatorul porneste procesul de incarcare la apasarea unui buton prin utilizarea sistemului de operare al masinii. Datele sunt transmise printr-o conexiune WiFi intre automobile si statia de incarcare pentru a-l ajuta pe conducator inclusiv cu locurile de parcare.


    Facilitatea de incarcare prin inductie poate fi utilizata indiferent de conditiile meteo. Nici ploaia, nici ninsoarea nu au efect negative asupra furnizarii energiei electrice, intrucat toate componentele de inductie ale sistemului sunt protejate, ceea ce inseamna ca bobina principala poate fi montata si in aer liber. Pe durata incarcarii, radiatiile electromagnetice ambientale sunt si ele mentinute la un nivel minim. Spatiul dintre bobina principal si cea secundara este monitorizat permanent, ceea ce permite oprirea instantanee a incarcarii daca sunt detectate corpuri straine.

    Vizualizari: 4144
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »